Διάβασε εδώ τι δεν πρέπει ποτέ να κάνεις για να είστε εσύ και η μοτοσυκλέτα σου ασφαλείς.
Ανεξάρτητα από το επίπεδο εμπειρίας, το είδος της μοτοσυκλέτας που οδηγείς και τη χρήση που κάνεις, υπάρχουν κάποια πράγματα δεν πρέπει να κάνεις, αν θέλεις να αποφύγεις τις δύσκολες καταστάσεις. Ας τα δούμε αναλυτικά:
1. Να υποθέσεις ότι σε βλέπουν
Το μικρό μέγεθος και η μεγάλη ταχύτητα με την οποία κινείται μια μοτοσυκλέτα, κάνει δύσκολο το να γίνει αντιληπτή από άλλους οδηγούς, οι οποίοι μάλιστα μπορεί να μην έχουν προσπαθήσει καν να σε δουν. Αν σε αυτά προσθέσουμε την πιθανότητα κάποιος οδηγός να είναι κουρασμένος, να έχει καταναλώσει αλκοόλ ή η προσοχή του να βρίσκεται αλλού, πχ κινητό, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δυσοίωνα για τον αναβάτη μοτοσυκλέτας. Για να έχεις τις πιθανότητες με το μέρος σου θα πρέπει να φροντίσεις να φαίνεσαι έχοντας το σύστημα φωτισμού της μοτοσυκλέτας στην καλύτερη δυνατή κατάσταση και επιλέγοντας ρουχισμό με ανακλαστικά σημεία. Πάντα να οδηγείς έχοντας κατά νου ότι οι άλλοι οδηγοί δεν σε έχουν δει, γιατί μάλλον αυτό ακριβώς θα έχει συμβεί.
2. Να μη ντυθείς σωστά
Το κατάλληλος ρουχισμός δεν σε προστατεύει μόνο σε περίπτωση πτώσης, αλλά σε βοηθάει να ρυθμίζεις αποτελεσματικά τη θερμοκρασία του σώματός σου, ενώ σε προστατεύει από τη βροχή και το κρύο. Όταν κρυώνεις, είναι πιο δύσκολο να παραμείνεις συγκεντρωμένος και άρα να αναγνωρίσεις έγκαιρα και να αποφύγεις κινδύνους. Αντίστοιχα, το καλοκαίρι, τα διάτρητα ρούχα σε κρατάνε δροσερό και κάνουν υποφερτή την οδήγηση σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Η τεχνολογία στα είδη ένδυσης αναβάτη έχει κάνει άλματα προόδου, ενώ μπορείς πλέον να βρεις στην αγορά αποτελεσματικό εξοπλισμό, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψεις μια περιουσία.
3. Να προσπαθήσεις να ακολουθήσεις πιο γρήγορο αναβάτη
Ο φίλος σου έστριψε με μεγαλύτερη φόρα, άρα μπορείς κι εσύ, σωστά; Όχι απαραίτητα γιατί παίζει ρόλο και ο αναβάτης. Ανεξάρτητα από το πόσα χρόνια οδηγείς και το πόση εμπειρία έχεις θα δεις ότι είναι αδύνατο να κινηθείς σε ίδιο ρυθμό με κάποιους πιο γρήγορους αναβάτες. Το να πιέζεις πέρα από τις δυνατότητές σου δεν θα σε βοηθήσει να βελτιωθείς, ενώ μπορεί άθελά σου να θέσεις τον εαυτό σου ή τους άλλους σε κίνδυνο. Να κινείσαι σε έναν ρυθμό που νιώθεις άνετα, πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.
4. Να οδηγήσεις εκνευρισμένος
Είχες μια πολύ άσχημη μέρα; Νιώθεις αγχωμένος, κουρασμένος ή εκνευρισμένος; Τότε ίσως είναι καλύτερα να αφήσεις τη μοτοσυκλέτα στο γκαράζ. Η κακή διάθεση μπορεί να επηρεάσει τη συγκέντρωσή σου ή να σε κάνει να πάρεις λάθος αποφάσεις. Η μοτοσυκλέτα είναι τόσο ασφαλής, όσο την κάνει ο αναβάτης της. Αν δεν είσαι σε θέση να οδηγήσεις, άφησε κάποιον άλλο, ή επέλεξε μετρό, ταξί, λεωφορείο κλπ.
5. Να χρησιμοποιήσεις κλειδαριά δισκοφρένου χωρίς καλώδιο υπενθύμισης.
Οι κλειδαριές δισκοφρένου είναι μια πολύ πρακτική λύση για την ασφάλεια της μοτοσυκλέτας λόγω των μικρών διαστάσεων και του μικρού βάρους. Οι περισσότερες, συνοδεύονται από καλώδιο υπενθύμισης που πιάνει στο τιμόνι και καλό θα ήταν να το χρησιμοποιείς κάθε φορά. Όταν βιάζεσαι, βρέχει ή έχει κρύο, μπορεί να είναι δελεαστικό το να κλειδώσεις απλά την κλειδαριά και να φύγεις, όμως το καλώδιο υπενθύμισης μπορεί να σε γλυτώσει από μια ακριβή επισκευή. Αν πας να ξεκινήσεις και έχεις ξεχάσει την κλειδαριά, τότε αυτή θα βρει στο πιρούνι ή τη δαγκάνα, θα ακινητοποιήσει βίαια τη μοτοσυκλέτα και αν δεν προλάβεις να βάλεις το πόδι κάτω, θα βρεθείς στο έδαφος.
Αγαπητοί μου συνοδοιπόροι υπάρχουν κι' άλλα που δε πρέπει να κάνει ένας συνειδητοποιημένος δικυκλιστής που, εκτός από τον εαυτό του, προσέχει και τους άλλους συνανθρώπους του.
Για εμάς : πάντα κράνος, όχι σαγιονάρες, όχι κινητό , καφέ , τσιγάρο, τσαμπουκάδες και βρισιές με το παραμικρό επειδή θεωρούμε ότι ο δρόμος μας ανήκει, επικίνδυνες σφήνες ή διεισδύσεις με μεγάλη ταχύτητα, όχι αλκοόλ, όχι προσπέρασμα πάνω στο πεζοδρόμιο, όχι πια παραβιάσεις του κόκκινου, όχι ανάποδα, όχι τις μικρές ώρες στις άδειες λεωφόρους με 160, πάντα έλεγχος ακόμη και στην προτεραιότητα.
Για τους άλλους : όχι συνεπιβάτες χωρίς κράνος, όχι τρικάβαλο ή δικάβαλο με το μικρό παιδί μπροστά, όχι παραβίαση στη διαγράμμιση των διαβάσεων, παρκάρισμα στη μέση του πεζοδρομίου, παραβιασμένη εξάτμιση που τρελαίνει ολόκληρες γειτονιές, χαζές "καγκουριές" στη πόλη με 1000 και 1200 κυβικά, όχι κρυμμένη ή ανύπαρκτη πινακίδα.
Υπάρχουν πολλά άλλα, απλά ας χαρούμε το δίκυκλο με τα όμορφα του και την ιδιαιτερότητα του και να σκεφτόμαστε πάντα για εμάς και τους άλλους ότι η ζωή είναι μία και ανταλλακτικά κεφάλια, πόδια, χέρια κλπ δεν υπάρχουν (τουλάχιστον ακόμα).
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Υ.Γ : Πλησιάζει και η επέτειος του "ΟΧΙ" σαν αφορμή για την πολλή χρήση του ... όχι.
Αγαπητοί μου συνοδοιπόροι υπάρχουν κι' άλλα που δε πρέπει να κάνει ένας συνειδητοποιημένος δικυκλιστής που, εκτός από τον εαυτό του, προσέχει και τους άλλους συνανθρώπους του. Για εμάς : πάντα κράνος, όχι σαγιονάρες, όχι κινητό , καφέ , τσιγάρο, τσαμπουκάδες και βρισιές με το παραμικρό επειδή θεωρούμε ότι ο δρόμος μας ανήκει, επικίνδυνες σφήνες ή διεισδύσεις με μεγάλη ταχύτητα, όχι αλκοόλ, όχι προσπέρασμα πάνω στο πεζοδρόμιο, όχι πια παραβιάσεις του κόκκινου, όχι ανάποδα, όχι τις μικρές ώρες στις άδειες λεωφόρους με 160, πάντα έλεγχος ακόμη και στην προτεραιότητα. Για τους άλλους : όχι συνεπιβάτες χωρίς κράνος, όχι τρικάβαλο ή δικάβαλο με το μικρό παιδί μπροστά, όχι παραβίαση στη διαγράμμιση των διαβάσεων, παρκάρισμα στη μέση του πεζοδρομίου, παραβιασμένη εξάτμιση που τρελαίνει ολόκληρες γειτονιές, χαζές "καγκουριές" στη πόλη με 1000 και 1200 κυβικά, όχι κρυμμένη ή ανύπαρκτη πινακίδα. Υπάρχουν πολλά άλλα, απλά ας χαρούμε το δίκυκλο με τα όμορφα του και την ιδιαιτερότητα του και να σκεφτόμαστε πάντα για εμάς και τους άλλους ότι η ζωή είναι μία και ανταλλακτικά κεφάλια, πόδια, χέρια κλπ δεν υπάρχουν (τουλάχιστον ακόμα). Ευχαριστώ για τη φιλοξενία. Υ.Γ : Πλησιάζει και η επέτειος του "ΟΧΙ" σαν αφορμή για την πολλή χρήση του ... όχι.