Διάβασε 5 κόλπα έτσι ώστε τα φρένα σου να μην σε προδώσουν ποτέ σε δύναμη και αξιοπιστία, όταν πραγματικά τα χρειαστείς!
Έχετε… μείνει ποτέ από φρένα; Αν έχετε μπει πίστα έστω και μια φορά, πιθανότατα να ξέρετε ήδη την αίσθηση του «brake fade»: την αισθητή εξασθένηση της δύναμης των φρένων μετά από σκληρή χρήση. Τα φρένα είναι ένα απλό και αξιόπιστο σύστημα, που όπως κάθε άλλο στην μοτοσυκλέτα, μπορεί να αστοχήσει. Επειδή όμως τα φρένα συνδέονται ΑΜΕΣΑ με την ενεργητική μας ασφάλεια, είναι σημαντικό να κάνουμε και εμείς ότι περνάει από το χέρι μας, για να προλαμβάνουμε δυσάρεστες καταστάσεις. Δες λοιπόν, 5 απλά κόλπα για να μην μείνεις ποτέ από φρένα όταν τα χρειάζεσαι!
Μην ασκείς δύναμη στη μανέτα και στο πεντάλ όσο οδηγείς: Γενικά, είναι μια καλή πρακτική ένας αναβάτης να είναι σε «ετοιμότητα» να φρενάρει αν απαιτηθεί –συνήθως, οι περισσότεροι ακουμπούν ένα ή δύο δάχτυλα στην μανέτα του εμπρός φρένου. Όμως πρέπει να προσέχουμε έτσι ώστε να μην της ασκούμε δύναμη χωρίς να χρειάζεται. Αν το κάνουμε, φέρνουμε σε συνεχόμενη επαφή τα τακάκια με τους δίσκους, με αποτέλεσμα να ανεβάζουμε σημαντικά την θερμοκρασία τους, με πιθανή δραματική μείωση της αποτελεσματικότητάς τους αν τα εφαρμόσουμε πλήρως. Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση στον πίσω δίσκο, όπου και λόγω μικρότερης ψύξης, ακόμη και ο ίδιος ο δίσκος μπορεί σταδιακά να καταστραφεί.
Μην παραμελείς την κατάσταση των ίδιων των δίσκων: Ακόμη και αν είναι κανείς συνεπέστατος στην συντήρηση του συστήματος πέδησης, πρακτικά οι δίσκοι σπάνια αλλάζονται στην διάρκεια ζωής ενός δικύκλου. Όμως και αυτοί φθείρονται σημαντικά: χάνουν σε πάχος και σε απόδοση. Ένας φθαρμένος δίσκος ζεσταίνεται πολύ πιο γρήγορα από όσο νομίζετε! Και οι συνέπειες στην αποτελεσματικότητα του φρένου είναι τεράστιες –ειδικά αν μιλάμε για το μπροστά, που «σηκώνει» και τις μεγαλύτερες δυνάμεις. Αν λοιπόν ο δίσκος ή οι δίσκοι σας, έχουν πέσει κάτω από το όριο πάχους τους που αναγράφεται επάνω, αλλάξτε τους το συντομότερο δυνατό.
Πρόσεξε πολύ πως φρενάρεις μετά από πλύσιμο! Μετά από το… μπανάκι, είναι πολύ πιθανόν να έχουν μπει νερά ανάμεσα στα τακάκια και τους δίσκους και τα φρένα, για λίγο, δεν θα αποδίδουν όπως πρέπει. Αυτό είναι αναμενόμενο και παροδικό φαινόμενο, απλά χρειάζεται και την δέουσα προσοχή από τον αναβάτη, ο οποίος πρέπει να αποφύγει τα έντονα φρεναρίσματα, αμέσως μετά το πλύσιμο της μοτό. Σταδιακά, με προοδευτικές κινήσεις, τα φρένα θα στεγνώσουν και η ισχύς τους θα επιστρέψει.
Μην επεμβαίνεις επάνω τους χωρίς να ξέρεις τι κάνεις: Ή ακόμα καλύτερα…μην επεμβαίνεις ΠΟΤΕ επάνω τους! Ναι, πολλοί γνωρίζουν τι να κάνουν, ναι τα φρένα είναι σχετικά απλό σύστημα αλλά πρόκειται για ένα σύστημα στο οποίο εμπιστεύεσαι την ΖΩΗ σου. ¶ρα...δεν βάζεις ποτέ χέρι στα φρένα, ΕΙΔΙΚΑ αν είναι εξοπλισμένα με ABS -δηλαδή σχεδόν σε κάθε σύγχρονη μοτοσυκλέτα. Το αντίθετο είναι μια πολύ επικίνδυνη συνταγή...
Μην αμελείς ποτέ την συντήρηση των φρένων σου: Το πιο σημαντικό στοιχείο της όλης υπόθεσης. Φρόντισε ώστε πάντα, τα φρένα σου να είναι σε άριστη κατάσταση. Αυτό σημαίνει: τακάκια, δαγκάνες, δίσκοι, υγρά φρένων, σωληνάκια, συντηρημένα όπως πρέπει! Ακόμη και τα σωληνάκια -τα οποία κανένας δεν αλλάζει- έχουν μέγιστη διάρκεια ζωής και, αν χρησιμοποιείτε την μοτοσυκλέτα σε πίστα αρκετά, ένα σετ υψηλής πίεσης θα βελτιώσει πολύ την απόδοση τους.
ΕΠΕΙΔΗ ΒΛΕΠΩ ΣΥΧΝΑ ΚΑΤΩ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΑΚΑΚΙΑ, ΔΕΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ ΚΑΝΕΝΑΝ "ΜΑΣΤΟΡΑ" ΝΑ ΜΟΥ ΑΓΓΙΞΕΙ ΤΑ ΦΡΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΤΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΠΑΝΤΑ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΙΑ.
ΕΠΕΙΔΗ ΒΛΕΠΩ ΣΥΧΝΑ ΚΑΤΩ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΑΚΑΚΙΑ, ΔΕΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΙ ΚΑΝΕΝΑΝ "ΜΑΣΤΟΡΑ" ΝΑ ΜΟΥ ΑΓΓΙΞΕΙ ΤΑ ΦΡΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΤΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΠΑΝΤΑ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΕΛΕΙΑ.