Η πιο ανατρεπτική Enduro μοτοσικλέτα των τελευταίων ετών είναι το WR-F της Yamaha. Το 1998, όπου και παρουσιάστηκε, είχε να αντιμετωπίσει τις πανίσχυρες και ελαφρύτερες, δίχρονες μοτοσικλέτες της κατηγορίας της. Σήμερα τις έχει εκθρονίσει και είναι απλά καθεστώς.
Το WR-F της Υamaha την εποχή που παρουσιάστηκε έκανε την επανάσταση. Από την πρώτη στιγμή δημιούργησε ένα κοινωνικό- πολιτισμικό επαναπρογραμματισμό και απανταχού χωματερή που ορκίζονταν στο βωμό του θυριδωμένου κυλίνδρου και έκαναν τη μεταστροφή. Αυτό βέβαια δεν έγινε τυχαία, μιας και η Yamaha φρόντισε ώστε το WR-F να συγκεντρώνει στοιχεία αδιανόητα για την εποχή, σε μια μοτοσικλέτα Enduro με τετράχρονο κινητήρα. Δυνατό, ελαφρύ όσο περίπου και τα δίχρονα, και με πλεονέκτημα τη γραμμική λειτουργία του κινητήρα. Το 2001 η Yamaha το ανανεώνει περιφερειακά και κυρίως στον κινητήρα που μεγαλώνει τη χωρητικότητά του στα 426 κ.εκ..
Οι σημαντικότερες όμως αλλαγές του μοντέλου έρχονται το 2003 με την παρουσίαση του WR 450F. Το μοντέλο πέρα από τον κυβισμό που παίρνει την ανιούσα στα 449 κ.εκ., δέχεται για άλλη μια χρονιά περιφερειακή αναβάθμιση. Η σημαντικότερη αλλαγή όμως είναι η τοποθέτηση μίζας, που έστειλε στο περιθώριο και το τελευταίο μελανό σημείο της μοτοσικλέτας, αυτό της δύσκολης εκκίνησης του κινητήρα κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Το WR 450F, αν και πρόκειται για μια καθαρόαιμη Enduro κατασκευή, δεν είναι λίγοι αυτοί που το χρησιμοποιούν και για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Τα φλας και οι καθρέπτες υπάρχουν άλλωστε, ενώ και οι απαιτήσεις των Service, αν και είναι αυξημένες, δεν είναι σε τέτοιο βαθμό που να το καθιστούν απαγορευτικό για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Το WR 450F όμως εκεί που πραγματικά θα δείξει την αξία του είναι στις εκτός δρόμου αποδράσεις. Στενό στο πλάτος του και με διαστάσεις όμοιες με τις δίχρονες Enduro, θα γίνει ο καλύτερος σύντροφος στο βουνό. Ο κινητήρας του αποδίδει γραμμικά, ενώ οι 58 ίπποι που αποδίδει είναι ένα καθόλου ευκαταφρόνητο νούμερο. Η οικογένεια των YZ είναι τα μοντέλα της κατηγορίας με την πιο ψηλή σέλα από το έδαφος και αυτός ίσως είναι για μερικούς ένας ανασταλτικός παράγοντας. Οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες, ενώ και η ευελιξία της μοτοσικλέτας είναι χαρακτηριστική.