Μία μεγάλη, άνετη, βαριά, μακριά, αρκετά διασκεδαστική και με ομαλή λειτουργία μοτοσικλέτα, η οποία καθιέρωσε τη σχεδιαστική οδό που αφορούσε στα "γυμνά" μοντέλα. Όταν λοιπόν μιλάμε για naked μοτοσικλέτα, τότε το σουλούπι του XJR φέρνουμε στο μυαλό μας.
Μία μοτοσικλέτα κινούμενη από ένα μοτέρ προερχόμενο από FJ1200 (ένα από τα καλύτερα τετρακύλινδρα αερόψυκτα μοτέρ), το οποίο με τη σειρά του "γεννήθηκε" το 1984 σαν…FJ1100, του οποίου η χωρητικότητα ανέβηκε στα 1300 κυβικά στο XJR, με αλλαγές στην απόδοση για να δώσει καλύτερες επιδόσεις στις χαμηλο-μεσαίες. Αυτό λοιπόν το μοτέρ έχει τοποθετηθεί μέσα σε ένα αρκετά μακρύ σασί με συμβατικά διπλά αμορτισέρ πίσω.
Το όλο σύνολο έχει μία πολύ όμορφη ρετρο-κλασική εμφάνιση, με πολύ χρώμιο και διπλά όργανα μπροστά, η οποία κάνει πολλούς να χαρακτηρίζουν το XJR σαν μία "πραγματική μοτοσικλέτα". Αν αναρωτιέστε σε τι διαφέρει με το προηγούμενο XJR των 1200 κυβικών, η απάντηση είναι, στα φρένα, τα οποία πλέον είναι από R1, στα κυβικά φυσικά, στο φαρδύτερο πίσω λάστιχο και στο στενότερο μπροστινό, στο ψαλίδι και στα λιγότερα κιλά.
Η θέση είναι από τις ανετότερες και η ροπή πραγματικά θα καταπλήξει, με την τελική όμως να μην ανεβαίνει πάνω από τα 220. Οι αναρτήσεις (ακόμα και με το πακέτο της Ohlins) είναι κάπως μαλακές, κάτι το οποίο σημαίνει ότι οι στροφές θέλουν πρόγραμμα και…προεπιλογή! Από την άλλη όμως, το XJR δε θα το διαλέξετε για τις…σπορ ανησυχίες του!