Οι κινητήρες δεν είναι και από τις καλύτερες σε βαθμό απόδοσης κατασκευές. Έτσι κι αλλιώς το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας που παράγεται κατά την καύση μετατρέπεται σε θερμότητα, η οποία διαφεύγει στο περιβάλλον μέσω της μεταφοράς θερμότητας από τα μέταλλα του κινητήρα και της εξάτμισης. Ας δούμε πώς γίνεται το άδειασμα και πλήρωση του κυκλώματος σε 6 βήματα.
Προσοχή! Η εργασία αυτή επιβάλλεται να γίνεται, όταν η μοτοσικλέτα είναι κρύα. Το ψυκτικό υγρό καίει και μπορεί να προκαλέσει εγκαύματα σοβαρά, όσο προσεκτικοί και αν είμαστε.
1. Αφαιρέστε το καπάκι του δοχείου διαστολής για να βοηθήσετε τη ροή του υγρού. Ακόμα και αν είναι κρύα η μηχανή, καλό είναι να χρησιμοποιούμε ένα πανάκι, καθώς το κύκλωμα είναι σχεδόν πάντα υπό πίεση.
2. Αποσυνδέστε τον σωλήνα που ενώνει το δοχείο διαστολής με το ψυγείο, έτσι ώστε να αδειάσει πλήρως το δοχείο.
3. Στη συνέχεια ξεσυνδέστε τον σωλήνα του κυκλώματος που βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο πάνω στον κινητήρα. Έτσι, θα εξασφαλίσουμε την πλήρη εκκένωση του συστήματος.
4. Ξεπλύνετε με ένα λάστιχο (όχι όμως με υπερβολική πίεση) όλους τους αγωγούς τους συστήματος ψύξης και το ψυγείο. Έτσι, θα εξασφαλίσουμε πως δεν υπάρχουν υπολείμματα σκουριάς στο κύκλωμα και πως η διάμετρος των σωληνώσεων είναι η προβλεπόμενη.
5. Αφού επανατοποθετήσετε όλους τους σωλήνες, συμπληρώστε το κύκλωμα με το προβλεπόμενο από τον κατασκευαστή ψυκτικό υγρό. Η πλήρωση πρέπει να γίνεται με αργό ρυθμό, έτσι ώστε να μην εγκλωβίσουμε ανεπιθύμητο αέρα.
6. Όταν συμπληρώσουμε την απαιτούμενη ποσότητα, ελέγχουμε καταρχήν για διαρροές. Στη συνέχεια θέτουμε σε λειτουργία τον κινητήρα και περιμένουμε μέχρι να δούμε πως όλα είναι φυσιολογικά. Αν χρειαστεί, συμπληρώνουμε και κάποια ποσότητα ψυκτικού υγρού.