Το νέο Crypton καταφέρνει να έρθει στην κορυφή της κατηγορίας, χάρη κυρίως στον εκπληκτικό κινητήρα του. Η Yamaha το προμήθευσε με έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα 134 κ.εκ., ο οποίος δεν είναι αερόψυκτος, όπως συνηθίζεται στα παπιά, αλλά υγρόψυκτος.
Χάρη σε αυτόν, το Crypton-X παραμένει στο μεγαλύτερο μέρος του φάσματος των στροφών νευρικό και σβέλτο. Η ιπποδύναμη είναι ελαφρώς υψηλότερη από των ανταγωνιστών, ενώ βασικό του προτέρημα είναι η ροπή του. Το Crypton βασίζεται και στον περιφερειακό του εξοπλισμό, ώστε να σε προϊδεάσει για sport βόλτες.
Οι σφιχτές αναρτήσεις και το πλαίσιο επιτρέπουν στον αναβάτη να το πιέσει λίγο παραπάνω και να ανταμειφθεί με μεγαλύτερα περιθώρια κλίσης. Και τα φρένα, ενισχύουν το χαρακτήρα του, καθώς το Crypton-X θα φρενάρει άμεσα και με ασφάλεια.
Τα μοναδικά του μειονεκτήματα αφορούν στον τομέα της πρακτικότητας. Το νέο παπί της Yamaha δε διαθέτει πλάγιο σταντ, γεγονός που σημαίνει ότι ο αναβάτης θα πρέπει να το βάλει στο διπλό, ακόμη και για μια μικρή στάση. Τέλος, η απουσία δισκόφρενου στο πίσω φρένο, αφήνει μια άσχημη γεύση, παρά το γεγονός ότι το ταμπούρο κάνει εξαιρετική δουλειά.