Συνδυάζει την σαφήνεια των street μοτοσικλετών, την «αέρινη» αίσθηση των supermoto και παράλληλα έχει ικανοποιητικές χρηστικές προεκτάσεις. Δεν αποτελεί αποκύημα φαντασιόπληκτου μοτοσικλετιστή αλλά πραγματικότητα και ονομάζεται Yamaha MT-03.
H Yamaha είναι μια εταιρεία που τολμά και το έχει αποδείξει αρκετές φορές στο παρελθόν, με τα «ριζοσπαστικά» για την εποχή τους TDM 850, TDR250 και GTS1000.
Πιστή στην παράδοση των ρηξικέλευθων προτάσεων παρουσίασε προσφάτως την σειρά ΜΤ, η οποία μέχρι στιγμής απαριθμεί δύο μέλη και βασίζεται σε μία εντελώς νέα θεώρηση του όρου Sport, όπου πρωταρχικό ρόλο παίζει η αίσθηση και η «μεστή/ ροπάτη»απόδοση του κινητήρα.
Το MT-03 βρίθει αυτών των χαρακτηριστικών, αποτελώντας μία σχεδιαστική άσκηση που ξεσηκώνει τις αισθήσεις και συνδυάζει στοιχεία από τα street –fighters και τα supermoto.
Μοιράζεται τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 660κ.εκ.που εξοπλίζει την σειρά των ΧΤ, ρυθμισμένο όμως διαφορετικά προκειμένου να δοθεί έμφαση στην ροπή.
Στον δρόμο αποδεικνύεται ιδιαίτερα διασκεδαστικό, αρκεί το περιβάλλον που κινείται να είναι στριφογυριστοί επαρχιακοί, ορεινές –ασφάλτινες- αναβάσεις και φυσικά πόλη.
Σε αυτά τα πεδία ξεδιπλώνει τον «παιχνιδιάρικο» χαρακτήρα του που υποστηρίζεται από το άκαμπτο πλαίσιο, την καλή λειτουργία των αναρτήσεων και τα αποτελεσματικά φρένα.
Ο κινητήρας επιταχύνει άμεσα το σύνολο από στροφή σε στροφή και οι κλίσεις επιτυγχάνονται άμεσα και με χαρακτηριστική ευκολία, χωρίς ο οδηγός να υποχρεώνεται σε ένα συγκεκριμένο στυλ οδήγησης. Το MT-03 είναι δεκτικό είτε οδηγείτε σαν street με κρέμασμα του κορμού στο εσωτερικό των στροφών, είτε αν οδηγείτε σαν supermoto με «σπάσιμο» της μέσης.
Στην πόλη, τα εγγενή χαρακτηριστικά ευελιξίας που προκύπτουν από την γεωμετρία του πλαισίου αποδεικνύονται σωτήρια, επιτρέποντας την διάσχιση των – ως συνήθως- μποτιλιαρισμένων δρόμων με άνεση και χωρίς ο οδηγός να προβληματίζεται στο παραμικρό.
Σύμμαχος για άλλη μια φορά ο κινητήρας, που με την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού βοηθά τον αναβάτη να απεμπλέκεται από «δύσκολες» καταστάσεις, χωρίς ωστόσο να κουράζει με κραδασμούς ή με «απολίτιστη» λειτουργία.
Το MT-03 θα πραγματοποιήσει και ταξίδια, αρκεί ο οδηγός να μην έχει μεγάλες απαιτήσεις για υψηλές μουαγιέν και πολλά χιλιόμετρα χωρίς στάσεις.
Ο κινητήρας παρ΄ ότι μονοκύλινδρος, έχει την δύναμη να κρατήσει σταθερά υψηλές ταχύτητες επί μακρόν και το MT-03 παραμένει σταθερό στα «πολλά», αλλά ο αέρας θα γίνει κουραστικός μετά από τα 120-130 χ.α.ω. για τον αναβάτη.
Η σέλα είναι άνετη για τον αναβάτη, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με αυτή του συνεπιβάτη, αφού αυτός τοποθετείτε αρκετά ψηλά σε σχέση με τον οδηγό, ενώ η επιφάνεια του αφρώδους που του αναλογεί, δεν χαρακτηρίζεται σε καμία περίπτωση μεγάλη. Για μετακινήσεις μικρού βεληνεκούς με δύο άτομα δεν τίθεται θέμα, αλλά σε μεγαλύτερες εξορμήσεις οι στάσεις αν τακτά χρονικά διαστήματα είναι επιβεβλημένες.
Προσπαθώντας να αποσαφηνίσει και να εκτιμήσει κανείς τον χαρακτήρα του MT-03, θα πρέπει να αποφύγει τις άμεσες συγκρίσεις με τις υπάρχουσες κατηγορίες μοτοσικλετών και αυτό γιατί το μονοκύλινδρο της Yamaha δεν εντάσσεται πουθενά.
Πρόκειται για μια νέα πρόταση που ακροπατεί μεταξύ δύο κόσμων, αυτών των street και των supermoto μοτοσικλετών, συνδυάζοντας επιτυχημένα τα χαρακτηριστικά τους.
Το σίγουρο είναι πως η διασκέδαση αποτελεί βασικό συστατικό στην πρωτότυπη «συνταγή» του MT-03 και αυτό είναι κάτι που το καθιστά σαφές στο αναβάτη από την πρώτη βόλτα.