Το GT της Kawasaki δανείζεται αρκετά στοιχεία από το «ομόσταυλο» ZZR1400, προσαρμόζοντας όμως την συνολική του απόδοση σε μια πιο τουριστική φιλοσοφία.
Μία μοτοσικλέτα που προσφέρεται ιδανικά για όσους το διαβατήριο αποτελεί «must» στις εξορμήσεις τους.
Στην πρώτη επαφή, ο όγκος και το συνολικό μήκος του GTR1400 δημιουργούν ερωτηματικά σχετικά με την ευελιξία και την ευκολία χειρισμού της μοτοσικλέτας.
Οι απορίες λύνονται όμως δια πάντως, μόλις διανύσει κανείς τα πρώτα μέτρα με το GTR.
Το εξαιρετικό ζύγισμα και η άνετη θέση οδήγησης που προσφέρει καλούς μοχλούς στο τιμόνι, συνηγορούν στην «εξαφάνιση» των κιλών της μοτοσικλέτας, η οποία παρουσιάζει μία απροσδόκητη για τον όγκο της ευελιξία.
Χωρίς καμία δόση υπερβολής, το GTR1400 μπορεί με άνεση να διεκπεραιώσει ακόμη και αστικές μετακινήσεις, αρκεί ο οδηγός του να συνηθίσει τον όγκο και τις διαστάσεις του που όπως και να το κάνουμε, δεν είναι ίδιες με αυτές ενός scooter.
Παρ΄ όλο λοιπόν που η πόλη δεν αποτελεί απαγορευτικό πεδίο για το GTR1400, οι πραγματικές του δυνατότητες αποκαλύπτονται -όπως είναι φυσικό- στους ανοιχτούς δρόμους και το επαρχιακό στροφιλίκι.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, το μεγάλο σε επιφάνεια φέρινγκ του GTR1400 δικαιολογεί τις διαστάσεις του, αφού η προστασία των επιβατών και εδικά του οδηγού είναι καθολική.
Μοναδικό ψεγάδι -εξαντλώντας την αυστηρότητα μας αφού πρόκειται για τουριστική μοτοσικλέτα- αποτελούν οι στροβιλισμοί που εμφανίζονται στην περιοχή του κράνους στις υψηλές ταχύτητες, με την ρυθμιζόμενη ζελατίνα στην ψηλότερη θέση. Με δυο - τρία εκατοστά μεγαλύτερου ύψους είναι σίγουρο πως το πρόβλημα θα εξαλειφθεί, κάτι το οποίο μπορεί να πραγματοποιηθεί εύκολα αφού η Kawasaki διαθέτει ως extra μεγαλύτερη σε ύψος ζελατίνα.
Η σταθερότητα της μοτοσικλέτας είναι εντυπωσιακή, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακός είναι ο τρόπος με τον οποίο διαγράφει τα τόξα στις παρατεταμένες της εθνικής, με την βελόνα του ταχύμετρου να δείχνει …δώδεκα και μισή με τέσσερις παρά τέταρτο.
Πολύ καλή η συμπεριφορά επιδεικνύει η GTR1400 και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις εμφανίζουν μια πιο σφιχτή – sport λειτουργία σε σχέση με τον ανταγωνισμό και χωρίς να αφαιρούν καθόλου σε άνεση, προσφέρουν την απαραίτητη πληροφόρηση για να κινηθεί κανείς γρήγορα και με ασφάλεια σε «στριφογυριστές» διαδρομές.
Για μία ακόμη φορά το ζύγισμα και η ελαφριά αίσθηση του GTR1400 έχουν τον πρώτο λόγο, επιτρέποντας γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης χωρίς να γίνεται αισθητό το πραγματικό βάρος σε καμία περίπτωση.
Η μοτοσικλέτα εμφανίζει έναν –εκτός φακέλου χρήσης- «αθλητικό» χαρακτήρα, ο οποίος αγγίζει τα όρια των supersport κατασκευών και σίγουρα μπορεί να χαρίσει στον αναβάτη της ένα τεράστιο χαμόγελο σε μία ορεινή ανάβαση.
Σύμμαχος του αναβάτη αποδεικνύονται τα φρένα που θα σώσουν την κατάσταση σε μία λάθος εκτίμηση, προσφέροντας δύναμη, αίσθηση και γραμμική λειτουργία, ενώ προσθετή δικλείδα ασφαλείας αποτελέι το πολύ καλό ABS που συμπεριλαμβάνεται στον standard εξοπλισμό.
Σε κάθε περίπτωση όμως, ο κινητήρας είναι αυτός που «κλέβει» τις εντυπώσεις. Το τετρακύλινδρο σύνολο των 1.352κ.εκ. αποδίδει 155ίππους και 13,9kgm ροπής, προσφέροντας ανεξαρτήτως σχέσεως, βάρους (συνεπιβάτης & αποσκευές) και κλίσης του δρόμου, «εδώ και τώρα» επιτάχυνση όποτε του ζητηθεί.
Η αψεγάδιαστη λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων που με το οποίο εξοπλίζεται η GTR1400.
Με ένα έξυπνο και απλό μηχανικό τρόπο, οι εκκεντροφόροι μπορούν αν μεταβάλουν τον χρονισμό τους σε σχέση με τον στρόφαλο, προσδίδοντας χαρακτηριστικά λειτουργίας στον κινητήρα που ευνοούν την ροπή χαμηλά και την δύναμη ψηλά.
Το γεγονός πως η μετάδοση γίνεται μέσω άξονα και δεν έχει αναφερθεί μέχρι τώρα, αποδεικνύει την εξαιρετική λειτουργία του που δεν εμφανίζει τα συνήθη προβλήματα την διάταξης αυτής.
Θόρυβοι, «τάσεις» στο άνοιγμα του γκαζιού και απότομη μεταφορά της δύναμης στο πίσω ελαστικό δεν εμφανίζονται σε καμία περίπτωση, κάνοντας τον αναβάτη να ξεχνά την παρουσία του και απαλλάσσοντας τον από την διαδικασία συντήρησης.
H GTR1400 φέρει επίσης όλο τον απαιτούμενο standard εξοπλισμό που οφείλει να έχει μια GT που σέβεται τον εαυτό της, όπως πληρέστατο πίνακα οργάνων με trip-computer, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, πλαϊνές βαλίτσες και κεντρικό σταντ.
Καινοτομία αποτελεί η ένδειξη στον πίνακα οργάνων που αφορά στην πίεση των ελαστικών, κάτι πολύ χρήσιμο για τους …διηπειρωτικούς δίτροχους ταξιδιώτες.
Η μεγάλη τουριστική μοτοσικλέτα της Κawasaki δεν θα μπορούσε παρά να έχει «μπολιαστεί» από την φιλοσοφία της εταιρείας, που θέλει τα δίτροχα της να έχουν ένα ιδιαίτερα δυναμικό χαρακτήρα.
H GTR1400 καταφέρνει να ανταποκρίνεται πλήρως στις τουριστικές απαιτήσεις, προσφέροντας όμως παράλληλα και sport προεκτάσεις σε βαθμό πολύ μεγαλύτερο από τα δεδομένα της κατηγορίας.
Απευθύνεται στους απαιτητικούς αναβάτες που αρέσκονται σε ταξίδια μεγάλου βεληνεκούς με όλες τις ανέσεις, αλλά δεν επιθυμούν να κάνουν παραχωρήσεις σε θέματα οδικής συμπεριφοράς και μοτοσικλετιστικής αίσθησης.