LIVE: κίνηση στους δρόμους

Καιρός για touring!

Χάρη στη σημαντική μείωση των τελών ταξινόμησης, κάποιες από τις ακριβότερες μοτοσικλέτες, όπως οι touring, έχουν ρίξει σε σημαντικό βαθμό τις τιμές τους. Με λίγα λόγια, λοιπόν, τώρα είναι η ευκαιρία να αποκτήσουμε μια touring μοτοσικλέτα και να ξεκινήσουμε τα ταξιδιωτικά μας σχέδια!

 
Οι επιλογές είναι πολλές και η καθεμιά από τις touring μοτοσικλέτες έχει το δικό της χαρακτήρα. Άλλη διαθέτει περισσότερα sport γονίδια, άλλη φροντίζει να σας πάει στην άκρη του κόσμου, χωρίς να σας κουράσει στο ελάχιστο, άλλη διαθέτει εξοπλισμό που θα σας κάνει να νιώθετε σαν στο σπίτι σας! Ποιες, όμως, είναι οι πιο αντιπροσωπευτικές προτάσεις της κατηγορίας;

BMW K1300GT

Νέα τιμή: 18.436
Προηγούμενη τιμή: 19.100

Ο άνεμος ανανέωσης που φύσηξε στη σειρά Κ της BMW για το 2009 άγγιξε και το Κ 1300 GT, το οποίο έγινε, με μερικές ουσιαστικές κινήσεις, ισχυρότερο, σταθερότερο, πιο άνετο και πολύ πιο εργονομικό! Η αύξηση του κυβισμού που πραγματοποιήθηκε σε όλα τα μοντέλα της σειράς K, είχε ως αποτέλεσμα το GT να αποτελεί πλέον την ισχυρότερη μοτοσικλέτα στη κατηγορία. Οι 160 ίπποι και τα 13,7 κιλά ροπής κάνουν την εμφάνισή τους σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, παρουσιάζοντας έτσι ένα πληρέστερο φάσμα απόδοσης. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του νέου K 1300 GT είναι το HP Gearshift Assistant. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρουσιάζεται πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα παραγωγής και επιτρέπει το ανέβασμα σχέσης, χωρίς τη συμβολή του συμπλέκτη, προκειμένου να μην υπάρχει η παραμικρή διακοπή στην ισχύ κατά τη διάρκεια της αλλαγής. Επιπλέον, το K προσφέρεται προαιρετικά και με το σύστημα ESA II, τη δεύτερη γενιά του ηλεκτρονικού συστήματος ρύθμισης αναρτήσεων της BMW. Το αναβαθμισμένο πλέον Duolever της BMW τοποθετήθηκε στον μπροστινό τροχό και συμβάλλει καθοριστικά στη βελτιωμένη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Νέο είναι και το ψαλίδι, το οποίο έχει κατασκευαστεί από κράμα αλουμινίου και προσφέρει, σύμφωνα πάντα με τους Βαυαρούς, καλύτερη αίσθηση από ποτέ.

Honda STX 1300 ABS Pan European

Νέα τιμή: 16.500
Προηγούμενη τιμή: 17.100

Πρόκειται για ένα μοντέλο σχεδιασμένο να διανύσει κάθε εκατοστό ασφαλτοστρωμένης διαδρομής στην Ευρώπης και όχι μόνο! Το Honda Pan European αποτελεί μία από τις μοτοσικλέτες-ορόσημο στη κατηγορία, με σήμα κατατεθέν τον εγκάρσια V4 κινητήρας των 1.261 κ.εκ., που 124,6 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 12,7 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Η, ούτως ή άλλως, άνετη σέλα του Pan European ρυθμίζεται ανάλογα με τις ανάγκες του αναβάτη, όπως και η ζελατίνα του φέρινγκ, ενώ επιπλέον, το touring της Honda είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την αεροδυναμική του, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης για δύο άτομα. Στον μπροστινό τροχό συναντάμε δύο δίσκους των 310 χιλ., με δαγκάνες τριών εμβόλων. Τριέμβολη είναι και η δαγκάνα του πίσω φρένου, το οποίο συμπληρώνει ο δίσκος των 316 χιλ. Τα φρένα του Pan European διαθέτουν σύστημα συνδυασμένης πέδησης, ενώ το ABS ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό του. Όσον αφορά στις αναρτήσεις, το πιρούνι έχει διάμετρο 45 χιλ. και διαδρομή 120 χιλ., ενώ το πίσω αμορτισέρ διαδρομή 123 χιλ. και ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση και την επαναφορά.

Kawasaki 1400 GTR

Νέα τιμή: 15.750
Προηγούμενη τιμή: 17.800

Το 1400 GTR δίνει άλλο νόημα στον όρο «τουρισμός με μοτοσικλέτα». Ολοκληρωμένο, αλλά και ιδιαίτερα σύγχρονο από τεχνολογικής άποψης, διατηρεί τα γονίδια της πράσινης εταιρείας, που θέλει όλες οι μοτοσικλέτες της να διακατέχονται από sport συμπεριφορά. Ο τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας διαθέτει χωρητικότητα 1.345 κ.εκ. και τέσσερις μεταβλητού χρονισμού βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, ενώ προέρχεται από το «υπερηχητικό» ZZR 1400. Η Kawasaki φρόντισε να αλλάξει τον τρόπο απόδοσής του σε σχέση με το ZZR, ώστε να ταιριάζει καλύτερα με τις τουριστικές διαθέσεις του GTR, ενώ ενίσχυσε και τη χαμηλομεσαία κλίμακα απόδοσης του κινητήρα. Ο εμπρός τροχός στηρίζεται από ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ., που είναι και πλήρως ρυθμιζόμενο, παρέχοντας τη δυνατότητα να φέρετε τη λειτουργία του στα μέτρα σας. Το πίσω αμορτισέρ είναι ειδικά σχεδιασμένο για το GTR και διαθέτει ρύθμιση για την επαναφορά, αλλά και υδραυλική ρύθμιση για την προφόρτιση του ελατηρίου του. Η ακτινική τρόμπα του εμπρός συστήματος πέδησης είναι ίδια με του ZZR, αλλά διαθέτει διαφορετικό δοχείο για τα υγρά. Οι δύο δαγκάνες είναι και αυτές ακτινικές, φέροντας τέσσερα έμβολα, ενώ ενεργοποιούνται σε δίσκους 310 χιλ. Έχοντας να ακινητοποιήσει τα παραπανίσια κιλά, ο πίσω δίσκος στο GTR είναι 20 χιλ. μεγαλύτερος από του ZZR και διαθέτει δύο έμβολα. Το σύστημα πέδησης είναι συνεργαζόμενο και εξοπλισμένο με ABS.

Moto Guzzi Norge 1200T

Νέα τιμή: 13.699
Προηγούμενη τιμή: 14.200

Μια μοτοσικλέτα με τουριστικές αρετές και ισχυρό χαρακτήρα, η οποία προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία, όπου σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ταξίδι! Το Norge αποτελεί σίγουρα την πιο ταξιδιάρικη μοτοσικλέτα στην γκάμα της ιταλικής εταιρείας. Το φέρινγκ φροντίζει για την καλύτερη δυνατή προστασία του αναβάτη από τον αέρα, αλλά μόνο στα γόνατα, καθώς o αέρας χτυπάει τελικά ψηλά στα πόδια. Η ζελατίνα θα καλύψει ακόμα και τους πολύ ψηλούς, ενώ ρυθμίζεται μηχανικά καθ’ ύψος. Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη για ταξίδια, με τα πόδια να τοποθετούνται σε ανοιχτές γωνίες και τη μέση να κλίνει ελαφρώς μπροστά. Η θέση του συνεπιβάτη είναι μεν άνετη, αλλά η σέλα πολύ μικρή και θα πιάσετε τον εαυτό σας να κάθεται στο τέρμα της. Πάντως, οι χειρολαβές είναι μεγάλες και σωστά τοποθετημένες. Από την άλλη πλευρά, το τιμόνι «κόβει» μεν αρκετά και διευκολύνει τους ελιγμούς, αλλά στο τέρμα του «φυλακίζει» το δείκτη και το μέσο του χεριού σας ανάμεσα στο γκριπ και τη γωνία του φέρινγκ. Οι ενδείξεις του χιλιομετρητή είναι πολύ μικρές και θα αποσπάσουν την προσοχή σας από το δρόμο, ενώ οι κραδασμοί του μοτέρ θα χαλαρώνουν συχνά τους καθρέπτες. Ο ήχος από το μοτέρ «προδίδει» τα πολλά κυβικά, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση. Μπορεί η χωρητικότητα του μοτέρ να ανέβηκε σε σχέση με αυτή του Breva, η ισχύς όμως και πάλι δεν είναι αρκετή για τα κιλά της μοτοσικλέτας, γεγονός το οποίο έχει αντίκτυπο και στην τελική που δεν θα ανέβει επάνω από τα 190 χλμ./ώρα. Πάντως, η δύναμη είναι αρκετή για να ταξιδεύετε με 160-170 χλμ./ώρα όλη μέρα, ενώ η κατανάλωση δεν κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Κραδασμοί υπάρχουν, αλλά μόνο στο ρελαντί, ενώ οι χαρακτηριστικές αντιδράσεις του άξονα δεν ενοχλούν στη χρήση για την οποία προορίζεται η μοτοσικλέτα.

Yamaha FJR 1300 ABS

Νέα τιμή: 15.740
Προηγούμενη τιμή: 16.300

Το FJR 1300 είναι μια μοτοσικλέτα που μπορεί με άνεση να γυρίζει τον κόσμο, αλλά παράλληλα αναδεικνύεται ως η πιο πολυμορφική της κατηγορίας, αφού –τηρουμένων των αναλογιών- μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς πρόβλημα ακόμα και σε ρόλο καθημερινού μεταφορικού μέσου. Τα υψηλά επίπεδα άνεσης είναι η πρώτη απαίτηση που έχει κάποιος από την κατηγορία και το FJR δεν πρόκειται να απογοητεύσει, όσο καλομαθημένος κι αν είναι ο αναβάτης του. Η σέλα ικανοποιεί απόλυτα σε μέγεθος και η θέση οδήγησης τοποθετεί το σώμα σχετικά όρθιο σε μια πολύ φυσική στάση. Τα πόδια κουμπώνουν κατευθείαν στο ρεζερβουάρ και τα χέρια ακουμπούν αυτόματα στο τιμόνι. Εξίσου άνετα θα βολευτεί και ο συνεπιβάτης στο ψηλότερο κομμάτι της σέλας που του αναλογεί. Για την προστασία από τον αέρα φροντίζει η αεροδυναμική του μοντέλου και η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα. Μάλιστα, στο ψηλότερο σημείο της είναι ικανή να προστατέψει αναβάτες θηριωδών διαστάσεων. Ρυθμιζόμενα είναι επίσης η σέλα και το τιμόνι, επιτρέποντάς σας να φέρετε το FJR, ακριβώς στα μέτρα σας. Ο κινητήρας του FJR είναι τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος και έχει χωρητικότητα 1.298 κ.εκ. Η λειτουργία του είναι γραμμική και μεταφέρει με αμεσότητα στην άσφαλτο κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Ωστόσο, η απόκριση του σε ανοίγματα και κλεισίματα του γκαζιού στις χαμηλές στροφές λειτουργίας είναι λίγο απότομη και καταντά ενοχλητική, ειδικά μέσα στην πόλη. Ψηλότερα, όμως, όταν το FJR κινηθεί με σταθερό ρυθμό στην εθνική, η συμπεριφορά του βελτιώνεται σε μεγάλο βαθμό και οι επιταχύνσεις μοιάζουν ατελείωτες. Κάτω από τις μεγάλες επιφάνειες των πλαστικών βρίσκεται καλά κρυμμένος ένας sport χαρακτήρας ο οποίος εκδηλώνεται σε δρόμους με συνεχόμενες στροφές. Σε αυτό το πεδίο το FJR πραγματικά εκπλήσσει με το πόσο εύκολα και πρόθυμα ανταποκρίνεται στις εντολές του οδηγού, κάτι που οφείλεται αποκλειστικά στις ποιοτικές αναρτήσεις, στο στιβαρό πλαίσιο και το στήσιμο της μοτοσικλέτας, που ισορροπεί ιδανικά μεταξύ touring και sport.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ