Τα μεσαίου κυβισμού naked προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις και επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας αντάξια των μεγαλύτερων μοντέλων, ενώ παράλληλα η ευκολία στην οδήγηση τους, ο φιλικός τους χαρακτήρας και τα χαμηλότερα έξοδα συντήρησης, προσθέτουν πόντους στη χρηστικότητα.
H συγκεκριμένη κατηγορία περιλαμβάνει προτάσεις με διαφορετική προσωπικότητα, τον οποίων ο ρόλος μπορεί να κυμαίνεται από την απλή κάλυψη των καθημερινών αναγκών μετακίνησης, μέχρι την γρήγορη βόλτα του Σαββατοκύριακου και –γιατί όχι;- την επίσκεψη σε κάποια πίστα.
Διαλέξαμε 6 μοντέλα που εκπροσωπούν την «αθλητική» πλευρά της κατηγορίας και σας τα παρουσιάζουμε σε ένα αγοραστικό αφιέρωμα.
Aprilia Shiver 750 – 8.040 ευρώ (ABS: 8.311)
Tο Shiver 750 της Aprilia αποτελεί τη πιο hi-tec μοτοσικλέτα στη κατηγορία με εφαρμογές όπως το wireless γκάζι και τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών διαφορετικών χαρτογραφήσεων του ηλεκτρονικού ψεκασμού. Επί της ουσίας, τα ανωτέρω τεχνολογικά καλούδια σε συνδυασμό με το στήσιμο της μοτοσικλέτας, προσδίδουν έναν φιλικό, αλλά όχι αδιάφορο, χαρακτήρα στο Shiver, που καταφέρνει να ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και sport συμπεριφοράς. Μπορεί λοιπόν η αιχμηρή και επιθετική σχεδίαση να προϊδεάζει τον αναβάτη για απόλυτες streetfighting καταστάσεις, όμως το Shiver αποδεικνύεται πολυδιάστατο και ικανό να προσαρμόζεται σε όλες τις συνθήκες, είτε πρόκειται για πόλη, είτε για ταξίδι, είτε για σβέλτη οδήγηση σε κάποιο ορεινό στροφιλίκι. Σε ότι αφορά στο τελευταίο, πλαίσιο, κινητήρας και φρένα μπορούν να ανταποκριθούν και σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς, όμως οι μαλακά ρυθμισμένες αναρτήσεις -ειδικά το αμορτισέρ- θα ζητήσουν διακριτικά, ένα κλικ λιγότερο επιθετικής οδήγησης.
ΒΜW F800R – 8.128 ευρώ
Το F800R, αποτελεί την «γυμνή» έκδοση των F800S & ST, έχοντας κοινά με αυτά το πλαίσιο και τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 798 κ.εκ., ο οποίος έχει δεχτεί την δέουσα περιποίηση ώστε να αποδίδει –σύμφωνα πάντα με την BMW-, 87 ίππους στις 8.000σ.α.λ. και 8,7 χιλιόγραμμα ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Αυτές οι τιμές, αποτελούν και τις μεγαλύτερες που έχουν ανακοινωθεί για τον συγκεκριμένο κινητήρα, ο οποίος εφαρμόζεται επίσης στα on-off F650/800GS. Παρ΄ όλο που οι ομοιότητες του «R» είναι σαφώς μεγαλύτερες με τα ασφάλτινα «F» όπως ήδη αναφέρθηκε, η τελική μετάδοση γίνεται μέσω αλυσίδας, ενώ το ψαλίδι είναι αλουμινένιο συμβατικό, σε αντίθεση με τον ιμάντα και το μονόμπρατσο των S & ST. Διαφορές υπάρχουν και στην κλιμάκωση του 6-τάχυτου κιβωτίου, με τις σχέσεις 4 έως 6 να παρουσιάζονται πιο «κοντές» στο R, αφού το ζητούμενο σε αυτή την κατηγορία μοτοσικλετών είναι η άμεση επιτάχυνση σε πόλη και επαρχιακούς και όχι η επίτευξη υψηλής τελικής ταχύτητας.
Honda CB600F Hornet – 7.820 ευρώ (ABS: 8.390)
Με τον προερχόμενο από το CBR 600RR κινητήρα του, το στιβαρό αλουμινένιο πλαίσιο, τις ποιοτικές αναρτήσεις και ένα κορυφαίο πακέτο φρένων, πρόκειται για τη πιο δηλητηριώδη «σφήκα» που έχει παρουσιαστεί ποτέ. Η μοτοσικλέτα ανήκει σαφώς στο sport club της κατηγορίας , χωρίς ωστόσο να απολέσει τη φιλικότητα και τη άριστη εργονομία των προηγούμενων μοντέλων. Αυτό σημαίνει ότι το Hornet μπορεί κάλλιστα να παίξει τον ρόλο του καθημερινού μεταφορικού μέσου, ακολουθώντας πειθήνια τον οδηγό του στη πόλη και το Σαββατοκύριακο να μεταμορφώνεται σε «όπλο» για γενικευμένη επίθεση στις στροφές. Η αίσθηση στιβαρότητας είναι το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται ο αναβάτης με το που αρχίσουν να κυλούν οι τροχοί του νέου Hornet. Αμέσως μετά η προσοχή στρέφεται στον κινητήρα που εντυπωσιάζει με την απόδοσή του και δείχνει να έχει προσαρμοστεί ιδανικά στις απαιτήσεις της κατηγορίας. Οι αναρτήσεις ικανοποιούν με την απόδοσή τους, τόσο στη γρήγορη οδήγηση, όσο και στη χαλαρή βόλτα και τα φρένα προσφέρουν εξαιρετική αίσθηση και αρκετή ισχύ, ανεξαρτήτως συνθηκών.
Kawasaki Z750 – 7.830 (ABS: 8.410)
Το Ζ750 μετά από την ανανέωση του το 2007, παρουσιάζεται πιο επιθετικό από ποτέ, θυμίζοντας κάτι από το μεγαλύτερο του αδερφό, Z1000. Οι αλλαγές αυτές όμως, εκτός από την αναβάθμιση της εμφάνισης, είχαν ως αποτέλεσμα και την μετατροπή του χαρακτήρα τις μοτοσικλέτας προς το φιλικότερο. Η θέση οδήγησης είναι πλέον πιο εργονομική, η ισχύς περνά προοδευτικά στο δρόμο, η χαμηλομεσαία περιοχή λειτουργίας του κινητήρα έχει ενισχυθεί και η απόκριση στο γκάζι είναι ομαλή Επιπλέον, το Z 750 διατίθεται για πρώτη φορά στην ιστορία του με προαιρετικό σύστημα ABS, στοιχείο που το καθιστά ακόμη πιο ασφαλές και φιλικό.
Το Z 750 μπορεί να αποτελέσει (τουλάχιστον εμφανισιακά) την καλύτερη εναλλακτική για όσους δεν μπορούν να αποκτήσουν τον μεγάλο του «αδελφό» των 1.000 κ.εκ. Ωστόσο, κάτω από αυτόν τον επιθετικό μανδύα, κρύβεται μια φιλική και all round μοτοσικλέτα. Για όσους λοιπόν θέλουν να αποκτήσουν το μεγαλύτερου κυβισμού, ιαπωνικό, γυμνό, μεσαίο street και να εκμεταλλευτούν την άγρια εμφάνισή του, χωρίς να αγχώνονται για ακραία συμπεριφορά και παραχωρήσεις στην εργονομία, το Z 750 αποτελεί την καλύτερη επιλογή.
Yamaha FZ6 S2 – 7.490 ευρώ (ABS: 8.280)
Η ισχυρή έκδοση του μεσαίου naked της Yamaha συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της στη ελληνική αγορά χωρίς σημαντικές αλλαγές από την ημέρα που πρωτοπαρουσιάστηκε, παρ΄ όλα αυτά εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να είναι «επίκαιρη» σε ότι αφορά στη σχεδίαση και στην συνολική απόδοση της. Δεν διαφοροποιείται από τα standard της κατηγορίας, ανταποκρινόμενη άριστα στις allround υποχρεώσεις της, ενώ εύκολα μπορεί να πραγματοποιήσει αν της ζητηθεί την sport υπέρβαση. Βασικά προτερήματα της σε αυτή τη περίπτωση είναι η στιβαρότητα του πλαισίου που έχει ως αποτέλεσμα την ακρίβεια στο χειρισμό, καθώς και η λειτουργία των αναρτήσεων, που χωρίς να χαρακτηρίζονται σκληρές στη λειτουργία τους, προσφέρουν το απαραίτητο feedback και διατηρούν τον έλεγχο ακόμα και υπό πίεση. Ο κινητήρας δεν μπορεί να κρύψει τη supersport καταγωγή (R6 του 2000) και αποδίδει την ισχύ του στις υψηλές σ.α.λ., κάτι που είναι θεμιτό όταν τα «αίματα ανάβουν», χρειάζεται όμως προσαρμογή στην οδήγηση όταν το ζητούμενο είναι η αστική μετακίνηση. Τη κατάσταση σώζει η απίστευτη ελαστικότητα του μοτέρ, ωστόσο αν θέλετε άμεσες επιταχύνσεις, οι στροφές θα πρέπει να ανέβουν ψηλά.
Triumph Street Triple 675F – 8.090
Πρόκειται για ένα μοντέλο με ξεχωριστά χαρακτηριστικά, όπως ο τρικύλινδρος κινητήρας και η μοναδική εμφάνιση που δεν μοιάζει με οτιδήποτε άλλο. Αποτελεί τη μοτοσικλέτα της κατηγορίας με τα περισσότερα streetfighting γονίδια στο DNA της, αλλά η πραγματική επιτυχία για τη Triupmh είναι το γεγονός ότι οι παραχωρήσεις στην άνεση είναι ελάχιστες! Στην καθημερινή μετακίνηση δεν θα χρειαστεί να κάνετε συμβιβασμούς πέραν του μικρού κοψίματος του τιμονιού, στο ταξίδι θα κινηθεί όπως και κάθε άλλο γυμνό και σε δρόμους με στροφές θα ακολουθήσει τις sport ορέξεις σας χωρίς δεύτερη σκέψη. O τρικύλινδρος κινητήρας είναι απολαυστικός και προσφέρει ροπή και γεμάτη απόδοση χαμηλά, ενώ η ισχύς του στις υψηλές στροφές δεν χαρακτηρίζεται σε καμία περίπτωση λίγη. Μοναδικό ψεγάδι στο πολύ καλό σύνολο αποτελεί η απότομη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, που απαιτεί μια μικρή περίοδο εξοικείωσης από πλευράς αναβάτη.