LIVE: κίνηση στους δρόμους

Χώροι, άνεση και επιδόσεις στο μέγιστο!

Μέχρι πριν λίγα χρόνια θεωρούσαμε μεγάλο ένα scooter 300κ.εκ., στη εποχή μας όμως πλέον χαρακτηρίζεται ως «μεσαίο». Ο λόγος είναι η παρουσίαση όλο και περισσότερων μοντέλων που φθάνουν ή και υπερβαίνουν τα 500κ.εκ., τα οποία επιδεικνύουν επιδόσεις και οδική συμπεριφορά μοτοσικλετών.

 
Το μισό λίτρο πιστέψαμε ότι θα αποτελούσε το όριο στον κυβισμό των scooter, αλλά τελικά κάναμε μεγάλο λάθος! Μετά από τη παρουσίαση του πρώτoυ scooter στα 500κ.εκ., η κατηγορία απέκτησε σύντομα πολλούς εκπροσώπους, ενώ στη συνέχεια η «οροφή» του κυβισμού ανέβηκε σταδιακά στα 600, 650 και 800κ.εκ. Το σίγουρο είναι πως αποτελεί πλέον ζήτημα χρόνου μέχρι που να παρουσιαστεί scooter με κινητήρα του λίτρου, ενώ αυτά που μας επιφυλάσσουν στο μέλλον οι κατασκευαστές, ξεπερνούν κάθε φαντασία! Έχει νόημα όμως, δίκυκλα που -στα χαρτιά τουλάχιστον- ανήκουν σε μια κατηγορία που…εφευρέθηκε με σκοπό την οικονομική και απροβλημάτιστη μετακίνηση στις πόλεις, να πλησιάζουν επικίνδυνα σε επιδόσεις πολλές μοτοσικλέτες; Ναι είναι η απάντηση, καθότι εφ ενός δεν μπορεί κανείς να βάλει φρένο στην εξέλιξη και εφ ετέρου η απήχηση των mega scooter στο αγοραστικό κοινό είναι τέτοια, που κάνει τις όποιες ενστάσεις και διαφωνίες σχετικά με την ύπαρξη αυτών των δικύκλων να φαντάζουν αστείες. Επί της ουσίας, αυτό που προσφέρουν τα mega scooter των 500+ κ.εκ. είναι μια νέα αντίληψη και αίσθηση της δίτροχης μετακίνησης. Το να απολαμβάνεις βασιλική άνεση, γκάζια και άνω του μέσου όρου οδική συμπεριφορά ανοιγοκλείνοντας απλώς το γκάζι, είναι κάτι που πρέπει να βιώσουν όλοι οι μοτοσικλετιστές που προβάλλουν σθεναρές αντιστάσεις. Αν τα παραπάνω συνδυαστούν με τη πρακτικότητα και τους χώρους που προσφέρουν αυτά τα δίκυκλα, γίνεται ξεκάθαρο πως μιλάμε πλέον όχι απλώς για μια νέα τάση, αλλά για μια εντελώς διαφορετική θεώρηση της μοτοσικλέτας.

Gilera GP 800 - 9.612 ευρώ

+: Ισχύς κινητήρα, οδική συμπεριφορά
-: Απουσία χώρων

Η χωρητικότητα του κινητήρα του είναι σίγουρα το στοιχείο που κάνει το GP 800 να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα mega scooter, αφού με τα 839,3 κ.εκ. στο δικύλινδρο κινητήρα του, είναι το μεγαλύτερο και ισχυρότερο στην κατηγορία του. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά του τα συνδυάζει με εξαιρετική λειτουργία αλλά και συμπεριφορά που θυμίζει μοτοσικλέτα. Η θέση οδήγησης είναι κατά βάση όρθια, ενώ επιτρέπει στον αναβάτη να μετακινήσει τον κορμό του και προς τα πίσω. Ο χώρος για τα πόδια είναι ικανοποιητικός, χωρίς να αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο, ενώ η σέλα είναι άνετη και το αφρώδες της μεσαίας σκληρότητας. Αν από ένα τέτοιο scooter περιμένεις, όχι μεγάλους αλλά τεράστιους χώρους, το μοντέλο της Gilera θα σε απογοητεύσει. Το δικύλινδρο και υγρόψυκτο μοτέρ αποδίδει 75 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και 7,7 κιλά ροπής στις 5.750 σ.α.λ..Το GP 800 ξεκινά δυναμικά, παρά το βάρος του και συνεχίζει έτσι σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα, με αποτέλεσμα το GP 800 να κινείται άνετα και σε ταχύτητες οριακά μεγαλύτερες των 200 χλμ./ώρα. Το scooter κινείται ευέλικτα και σταθερά, ενώ οι κλίσεις έρχονται με μεγάλη ευκολία, χωρίς να στερήσουν γραμμάριο της εμπιστοσύνης στον αναβάτη. Σύμφωνα με τη Gilera, οι συνεχείς δοκιμές κατά την εξέλιξη του πλαισίου είχαν ως αποτέλεσμα επίπεδα σταθερότητας που πλησιάζουν αυτά μιας μοτοσικλέτας και είναι σχεδόν διπλάσια από αυτά ενός συμβατικού scooter.

Honda FJS 600 Silverwing – 7.240 ευρώ

+:Άνεση, ποιότητα κατασκευής
-: Μέγεθος που δυσκολεύει στη πυκνή κίνηση

Μπορεί όταν μιλάμε για μοντέλα της κατηγορίας να κάνουμε συχνά αναφορά για τις ομοιότητες τους με τις μοτοσικλέτες, όμως στη περίπτωση του Silverwing 600 οι ομοιότητες αγγίζουν τον τετράτροχο κόσμο και συγκεκριμένα τις πολυτελείς λιμουζίνες! Η άνεση και η ποιότητα κύλισης που απολαμβάνουν οι επιβάτες είναι κορυφαία και ενισχύονται από την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Ωστόσο το γκάζι σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζεται λίγο και αν ο οδηγός θελήσει, το Silverwing μπορεί να κινηθεί σβέλτα στην εθνική η σε δρόμο με καμπές. Και σε αυτή την περίπτωση όλα παραμένουν αρκούντως…Honda, με τον οδηγό να μην ανησυχεί, χάριν στο στιβαρό πλαίσιο, στις ποιοτικές αναρτήσεις και στα άψογα φρένα. Αν ο ρυθμός όμως ξεφύγει από τα όρια του «γρήγορα» και φτάσει το»πολύ γρήγορα» το Silverwing θα δηλώσει διακριτικά την αντίθεση του που εκδηλώνεται με τη μορφή ταλαντώσεων στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Οι προσφερόμενοι χώροι είναι όπως έχει ήδη αναφερθεί υπερ αρκετοί για τους επιβάτες, όμως σε ότι αφορά στην αποθήκευση αντικειμένων θα περιμέναμε κάτι περισσότερο δεδομένου του συνολικού όγκο του scooter.

Kymco Xciting 500i – 5.790 ευρώ

+: Πολυμορφικός χαρακτήρας, ευελιξία
-: Θέση οδήγησης

Το Xciting 500 αποτελεί ένα τυπικό δείγμα mega scooter το οποίο ενσωματώνει παραδοσιακά στοιχεία της κατηγορίας. Η πλάστιγγα στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν γέρνει ούτε προς τη sport / δυναμική συμπεριφορά, αλλά ούτε και αποκλειστικά προς την άνεση και αυτό αποτελεί το κυριότερο χαρακτηριστικό του εν λόγω μοντέλου, που προσφέρει ένα ευρύ πεδίο χρήσεων. Η θέση οδήγησης είναι κατά κύριο λόγο άνετη με μοναδικό ελάττωμα το τιμόνι, που θα προτιμούσαμε να βρίσκεται πιο ψηλά. Ο συνεπιβάτης απολαμβάνει μια εξίσου άνετη θέση και έχει στη διάθεση του δυο πολύ πρακτικές χειρολαβές για τη στήριξη του. Το μεγάλο μέγεθος του scooter προσφέρει πολύ καλή κάλυψη στους επιβαίνοντες και παρά τις αρχικές υποψίες, δεν ενοχλεί στη πυκνή κίνηση της πόλης. Σε αυτό το πεδίο μάλιστα, το Xciting παρουσιάζεται για τα δεδομένα της κατηγορίας πολύ ευέλικτο, λόγο του πολύ καλού ζυγίσματος του. Σε συνεχόμενες στροφές δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, προσφέροντας μεγάλα περιθώρια κλίσεων και σαφή οδική συμπεριφορά και μόνο στη περίπτωση που πιεστεί αρκετά θα αρχίσει να προβληματίζει. Σε ότι αφορά στο κινητήρα, η δύναμη του μονοκύλινδρου συνόλου είναι αρκετή και ικανή να επιταχύνει το scooter με πολύ γρήγορους ρυθμούς μέχρι τα 140χ.α.ω., ταχύτητα που αποτελεί και την ιδανική για ταξίδια.

Piaggio Beverly Cruiser 500

+: Εμφάνιση, ευελιξία στη πόλη
-: Χώροι

Ψάχνετε ένα αστικού προσανατολισμού mega scooter; Διανύετε καθημερινά αρκετά χιλιόμετρα και μεγάλες αποστάσεις που περιλαμβάνουν περιφερειακούς και ανοικτές λεωφόρους; Τότε το Bevery Cruiser δημιουργήθηκε για εσάς! Χωρίς να είναι ανοικονόμητο σε διαστάσεις, προφέρει την απαραίτητα ευελιξία στα «στενά περάσματα» των πόλεων, χωρίς ωστόσο να αφήνει ακάλυπτο σε προστασία, ισχύ και άνεση τον οδηγό του, όταν κινείται σε περιαστικές διαδρομές. Εκτός αυτού, η σχεδίαση του είναι κάθε άλλο παρά αδιάφορη, προσφέροντας μοναδικό στυλ στον δραστήριο κάτοικο των μεγαλουπόλεων. Αναφορικά με τη οδική συμπεριφορά του Beverly Cruiser όσο τα πράγματα κυλούν σε…Cruiser ρυθμούς δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα και η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Μόλις όμως ο οδηγός υποκινούμενος από τη σπιρτάδα του εξαιρετικού κινητήρα ανεβάσει ρυθμό, θα αρχίσουν να εκδηλώνονται σταδιακά κάποιες αδυναμίες, προερχόμενες από τις αναρτήσεις και τα φρένα. Πρόκειται λοιπόν για ένα scoοter που απευθύνεται σε οδηγούς που θέλουν να διεκπεραιώνουν τις μετακινήσεις τους με στυλ και άνεση, χωρίς όμως να έχουν βλέψεις για sport οδήγηση.

Yamaha T-Max 500 – 9.500 ευρώ

+: Κινητήρας, φρένα, σταθερότητα
-: Θα θέλαμε μεγαλύτερο χώρο κάτω από τη σέλα

Από την πρώτη χρονιά κυκλοφορίας του, πίσω στο 2001, το T-Max έγινε γνωστό ως ένα scooter, το οποίο από τη μία είναι άνετο και πρακτικό, όπως κάθε άλλο της κατηγορίας του και από την άλλη για τη sport συμπεριφορά του. Με λίγα λόγια, η έκφραση που πολλοί άνθρωποι του χώρου χρησιμοποιούν, «αυτό το scooter συμπεριφέρεται και στρίβει σαν κανονική μοτοσικλέτα», οφείλει σε μεγάλο βαθμό την ύπαρξή της στο T-Max 500. Η σέλα του T-Max 500 προσφέρει άνεση στον οδηγό και είναι –ορθά- στενή στο μπροστινό της ευνοώντας το πάτημα των ποδιών του αναβάτη σε στάση. Ικανοποιημένος θα μείνει και ο συνεπιβάτης, ο οποίος θα καθίσει ψηλότερα, πίσω από την πλάτη στήριξης του αναβάτη. Οι χειρολαβές είναι μεγάλες και τα μαρσπιέ δεν υποχρεώνουν τα πόδια του σε κουραστικές γωνίες, ενώ η προστασία από τον αέρα είναι εξαιρετική, παρά το γεγονός ότι είναι καθισμένος ψηλότερα. Ο εξαιρετικός δικύλινδρος κινητήρας των 499 κ.εκ. αποτελεί τη «καρδιά» του T-Max 500, με τη λειτουργία του να παραμένει γραμμική στις χαμηλές στροφές και ψηλά να αποδίδει με αρκετό νεύρο. H επιθυμητή από τη Yamaha ισορροπία που κρατά το T-Max ανάμεσα στη sport οδήγηση και την άνεση οφείλει πολλά στο αλουμινένιο πλαίσιο. Το T-Max συμπεριφέρεται σαν μοτοσικλέτα και να μπορεί να κινηθεί σε sport ρυθμούς, ενώ, παράλληλα διαθέτει την ευκαμψία που απαιτείται για μια άνετη βόλτα. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και το πίσω αμορτισέρ, το οποίο θα κοπανήσει μόνο με δεύτερο άτομο και σε μεγάλη λακκούβα, χωρίς, ωστόσο, να μεταφέρει τους κραδασμούς στη μέση των αναβατών.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ