Ok λοιπόν, καταλήξατε στο scooter / παπί που πρόκειται να σας «λυτρώσει» από το μαρτύριο της καθημερινής μετακίνησης στη πόλη. Δέλεαρ αποτέλεσε σίγουρα η χαμηλή τιμή αγοράς, αλλά γνωρίζετε αν το μοντέλο που επιλέξατε θα αποδειχθεί εξίσου οικονομικό σε μακροπρόθεσμη κλίμακα χρόνου;
Αρκεί έστω και μία μικρή μεταβολή στις τιμές της κατανάλωσης, για να προκαλέσει αύξηση στο κόστος χρήσης ενός δίκυκλου πόλης, συγκριτικά με ένα άλλο. Μπορεί αυτό να μη γίνεται άμεσα αντιληπτό στη διάρκεια μια εβδομάδος, όμως σε ετήσια βάση κάτι τέτοιο μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα ζημιογόνο για τη τσέπη σας.
Για αυτό συγκεντρώσαμε τα αστικού προσανατολισμού δίκυκλα πέντε διαφορετικών κατηγοριών που έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν και αποδείχθηκαν πρωταθλητές στην οικονομία και σας τα παρουσιάζουμε σε ένα «Σκοτσέζικο» αγοραστικό.
Παπιά
Honda Innova 125i
Κοστίζει: 2.120 ευρώ
Καίει: 2,3 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μας αρέσει: Η γραμμική λειτουργία του κινητήρα
Μας χαλάει: Το ότι η τέταρτη σχέση είναι πολύ μακριά
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που το Innova έχει φιγουράρει αρκετές φορές στην κορυφή των πωλήσεων στην Ελλάδα. Η αξιοπιστία του, η φιλικότητα, η πρακτικότητα και η οικονομία που προσφέρει στις αστικές μετακινήσεις. Το στοιχείο στο οποίο το Innova οφείλει την οικονομικότατη λειτουργία του, δεν είναι αλλά εκτός από τον ψεκασμό. Η ομοιογένεια του συνόλου ξεκινά από τη φιλική λειτουργία του κινητήρα και συνεχίζει στο μακρύ κιβώτιο ταχυτήτων, τις άνετες αναρτήσεις και τα φρένα που, ενώ είναι ικανά να ακινητοποιήσουν άμεσα το παπί της Honda, δεν τρομάζουν έναν άπειρο αναβάτη. Η αισθητική του, τέλος, είναι σαφώς σύγχρονη και το καθιστά ένα από τα ελκυστικότερα και κατάλληλα για τους αναβάτες νεαρότερης ηλικίας, παπιά.
Scooter μέχρι 125 κ.εκ.
Honda Lead 110
Κοστίζει: 2.270 ευρώ
Καίει: 3 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μας αρέσει: Η ευελιξία του, ο κινητήρας και τα φρένα του
Μας χαλάει: Η απουσία πλαϊνού σταντ
Η ανανέωση του δημοφιλούς Lead σήμανε τη νέα εμφάνιση και την αύξηση του κυβισμού του κινητήρα του scooter της Honda, μεταξύ άλλων. Ωστόσο, η προσωπικότητα του Lead παρέμεινε ίδια. Άνετο και ικανό να φιλοξενήσει ένα full face κράνος και άλλα μικροπράγματα κάτω από τη σέλα του, το Lead 110 είναι πολλά περισσότερα απ’ όσα δείχνει. Ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας των 108 κ.εκ. απέκτησε σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού και αύξησε τις επιδόσεις του. Στο δρόμο, το Lead είναι εξαιρετικά ευέλικτο, χάρη στις διαστάσεις του, το βάρος του και τις επιδόσεις του κινητήρα. Επιπλέον, το scooter θα παραμείνει σταθερό, είτε τα χιλιόμετρα ανέβουν, είτε η ευθεία παραχωρήσει τη θέση της σε στροφές και κλίσεις. Τα φρένα, τέλος, συνεργάζονται μεταξύ τους, χάρη στο σύστημα συνδυασμένης πέδησης της Honda. Αν και η αίσθηση του μπροστινού είναι λίγο σκληρή, το φρενάρισμα θα γίνει έγκαιρα και με ασφάλεια.
Scooter 125 έως 200 κ.εκ.
Piaggio Liberty 125
Κοστίζει: 2.345 ευρώ
Καίει: 3,3 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μας αρέσει: Η σταθερότητά του, λόγω των μεγάλων τροχών
Μας χαλάει: Οι περιορισμένοι χώροι του
Είναι άνετο, πρακτικό, οικονομικό και διαθέτει μεγάλους τροχούς. Το Piaggio Liberty 125 χαρίζει απόλυτη ελευθερία στην καθημερινή μετακίνηση του αναβάτη του.
Το βασικότερο σημείο αναφοράς πάνω στο Liberty είναι ο κινητήρας του. Ο Leader της Piaggio είναι φιλικός προς τον αναβάτη και η λειτουργία του γίνεται με γραμμικό και ήπιο τρόπο, χωρίς αυτό, όμως, να σημαίνει ότι δεν είναι αρκετά ισχυρός. Η επιτυχία του Liberty οφείλεται και στην άνεσή του. Η θέση οδήγησης είναι βολική και άνετη, χάρη στην μεγάλη και φαρδιά σέλα του. Στην πόλη, το μποτιλιάρισμα και η πυκνή κυκλοφορία δεν αποτελούν ουσιαστικό πρόβλημα για το μικρό Liberty, που χωράει παντού και πάντα και μοναδικό περιορισμό μπορεί να του επιβάλλουν οι μεγάλοι καθρέφτες. Η οδική συμπεριφορά του είναι εξαιρετική και δεν επηρεάζεται, ακόμα και αν υπάρχει δεύτερο άτομο. Υπεύθυνα για την καλή οδική συμπεριφορά του είναι οι μεγάλοι τροχοί, το άκαμπτο πλαίσιο και οι σφιχτές αναρτήσεις του.
SYM HD 200 Evo EFI
Κοστίζει: 2.875 ευρώ
Καίει: 4 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μας αρέσει: Η οδική του συμπεριφορά και ο κινητήρας του
Μας χαλάει: Η αίσθηση και η αδυναμία του μπροστινού φρένου
Η προσθήκη του ηλεκτρονικού ψεκασμού ήταν η τελευταία πινελιά στην εξέλιξη του HD 200 Evo. Πλέον, η οικονομία, η πρακτικότητα και η ευελιξία περνούν σε νέα επίπεδα. Οι τροχοί των 16 ιντσών είναι σίγουρα ένα από τα δυνατά σημεία του. Επιπλέον, το HD είναι αρκετά ελαφρύ, μικροκαμωμένο και ισχυρό, ώστε να κινηθεί με περισσή ευελιξία μέσα στην πόλη. Παρά τις μικρές του διαστάσεις, όμως, το HD είναι αρκετά άνετο και ικανό να φιλοξενήσει ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα, μια τσάντα στην ποδιά και οτιδήποτε άλλο στη σχάρα. Ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα του, πάντως, το scooter της SYM παραμένει γρήγορο και ευέλικτο. Οι αναρτήσεις είναι σχετικά σφιχτά ρυθμισμένες και επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις, χωρίς να θυσιάζουν, ωστόσο, την άνεση.
Scooter 250 κ.εκ.
Yamaha X-Max 250
Κοστίζει: 4.550 ευρώ
Καίει: 4 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μας αρέσει: Η θέση οδήγησης και οι αποθηκευτικοί του χώροι
Μας χαλάει: Η εκκίνηση από στάση και η άνεση των αναρτήσεων
ypot@: Πόσο καλύτερο μπορεί να γίνει το X-Max; Από τη στιγμή που τοποθετήθηκε και το σύστημα ψεκασμού, να μας επιτρέψετε να έχουμε την άποψη ότι δε γίνεται καλύτερο! Το μεσαίο scooter της Yamaha μοιάζει να έχει τα πάντα. Υψηλές επιδόσεις, παροιμιώδη σταθερότητα, sport συμπεριφορά, μεγάλους χώρους και υψηλά επίπεδα άνεσης. Ο κινητήρας του είναι αρκετά δυνατός, ώστε να ικανοποιήσει, όχι μόνο στην πόλη αλλά και σε μικρά ταξίδια. Στα τελευταία, θα βρείτε σύμμαχο και την άνεση που προσφέρει αλλά και τους μεγάλους χώρους. Κάτω από τη σέλα του θα χωρέσουν δύο full face κράνη, ενώ τα μικροπράγμτα θα χωρέσουν στο ντουλαπάκι της ποδιάς. Σε κάθε βόλτα με το X-Max ο αναβάτης συνειδητοποιεί ότι το νεύρο δε λείπει στη συμπεριφορά του. Ειδικά μετά τα 30 χλμ./ώρα, και μέχρι το τέλος της διαδρομής της βελόνας του ταχύμετρου, το X-Max είναι εξαιρετικό.