LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η ιδανική λύση για τις αστικές μετακινήσεις!

Είναι μικρά αλλά προφέρουν επίσης άνεση και χώρους, ελίσσονται με απίστευτη ευκολία αλλά παραμένουν σταθερά στο δρόμο, έχουν οικονομικούς κινητήρες αλλά και αρκετή ισχύ για να μην αισθάνεστε ανασφαλείς και κοστίζουν λίγο αλλά σε καμία περίπτωση δεν χαρακτηρίζονται «φθηνά» σε ποιότητα.

 
Πρόκειται για τα scooter των 125 κ.εκ., των οποίων τα χαρακτηριστικά αποδεικνύονται «κομμένα και ραμμένα» για την καθημερινή κίνηση στην ασφυκτική κυκλοφορία των μεγάλων πόλεων. Μπορεί ο κυβισμός και το μέγεθος τους να μην πείθουν εκ πρώτης για την αποτελεσματικότητα τους -ειδικά όσους έχουν συνηθίσει σε μεγαλύτερες μοτοσικλέτες-, όμως μέσα στις πόλεις, τα 125άρια scooter αποτελούν τους δίτροχους «Δαυίδ» που κατατροπώνουν οποιοδήποτε αντίστοιχο δίτροχο «Γολιάθ»!

Τα μοντέλα που ακολουθούν, συνθέτουν μια πεντάδα από διαφορετικά μεταξύ τους scooter, που προορίζονται ωστόσο για τον ίδιο σκοπό. Να αποτελέσουν δηλαδή το πιστό καθημερινό σας σύντροφο που θα κάνει τη ζωή σας ευκολότερη!

Aprilia Sportcity One – 1.950 ευρώ

Tο Sportcity One παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 2008, αποτελώντας μια πιο «οικονομική» πρόταση της Aprilia, έναντι του Sportcity Cube 125. Κυριότερη διαφορά μεταξύ τους αποτελεί ο κινητήρας, που στο One είναι αερόψυκτος με απόδοση 9,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 0,9 kg ροπής στις 7.000 σ.α.λ., ενώ στο Cube είναι υγρόψυκτος με απόδοση 14,9 ίππους και 1,2 kg ροπής αντιστοίχως. Διαφορές επίσης υπάρχουν στα φρένα, στους τροχούς, στις αναρτήσεις, καθώς και στο επίπεδο του εξοπλισμού. Σχεδιαστικά, το One ακολουθεί μια πιο απλοποιημένη μορφή των «επιθετικών» γραμμών της οικογένειας των Sportcity, στερούμενο όμως των πολλών λεπτομερειών που χαρακτηρίζουν τα Cube. H ποιότητα και η συναρμογή των πλαστικών θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «αποδεκτές», ακόμα και σε scooter διπλάσιας τιμής. Η θέση οδήγησης, δεδομένων των διαστάσεων του scooter, είναι άνετη, όμως αναστήματα άνω του 1,80 μ. θα στριμωχτούν, πρωτίστως από το «σκαλοπάτι» της σέλας που διαχωρίζει το χώρο που αντιστοιχεί στο συνεπιβάτη και δευτερευόντως από το τιμόνι που «βρίσκει» στα γόνατα στους επιτόπιους ελιγμούς. Η επιτάχυνση από στάση είναι η αναμενόμενη για scooter 125 κ.εκ. και δεν προβληματίζει, θα μπορούσε όμως να ήταν καλύτερη, αν η μετάδοση ήταν ρυθμισμένη να «αρπάζει» λίγο πιο χαμηλά. Η δύναμη του κινητήρα αποδίδεται στο 100% μετά τα 40 χλμ. και είναι αρκετή για να προσδώσει στο Sportcity One τελική της τάξεως των 120 χλμ./ώρα, με τα 100 χλμ./ώρα να αποτελούν μια εύκολη υπόθεση, ανεξαρτήτως συνθηκών (ανηφόρα - φορτίο - κόντρα αέρας). Το scooter παραμένει σταθερότατο σε αυτές τις ταχύτητες και δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα στο να διαγράψει με τη φόρα παρατεταμένες στροφές, αφού η εμπιστοσύνη που εμπνέει στον οδηγό του είναι πολύ μεγάλη. Στα πιο «στενά περάσματα» των πόλεων, ελίσσεται με χαρακτηριστική ευκολία ανάμεσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη, περνάει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος άνετα χάρη στους 14άρηδες τροχούς και φρενάρει αποτελεσματικά και με ασφάλεια παντού και πάντα. Αυτή η συμπεριφορά οφείλεται στο «αθλητικό στήσιμο» του Sportcity One, που χωρίς να γίνεται κουραστικό σε καμία περίπτωση, εντυπωσιάζει με την συνολική στιβαρότητα και τη «δεμένη» του αίσθηση, καθώς και με την προοδευτικότητα των αναρτήσεων του, που μόνο σε λακκούβες-τάφρους θα σηκώσουν τα χέρια ψηλά τερματίζοντας.

Daelim Besbi 125 – 1.580 ευρώ

Tο Besbi 125 διαθέτει αρκετά θετικά στοιχεία. Η εμφάνισή του είναι ξεχωριστή και θυμίζει άλλες εποχές, η συμπεριφορά του είναι κατάλληλη για την καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη. Παράλληλα, αποδεικνύεται αρκετά οικονομικό, τόσο στην απόκτηση, όσο και στην κατανάλωση βενζίνης. Παρά τις μικρές διαστάσεις του, το Besbi θα αποδειχθεί άνετο, ειδικά για αναβάτες μέχρι του μετρίου αναστήματος. Η σέλα είναι άνετη, αν και μικρή, ενώ τα γόνατα του αναβάτη σχηματίζουν ορθές γωνίες στην ποδιά. Ωστόσο, το βασικότερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν μόνο οι ψηλοί αναβάτες είναι ότι δεν πρόκειται να δουν μέσω των καθρεφτών του. Οι χώροι από την άλλη κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα, αν λάβει κανείς υπόψη τις διαστάσεις του scooter. Η αίσθηση που προσφέρουν οι μανέτες των φρένων κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα, ενώ θα ήταν ευπρόσδεκτη λίγη περισσότερη αμεσότητα (ειδικά από το ταμπούρο πίσω). Οι αναρτήσεις του, από την άλλη, κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το πίσω αμορτισέρ είναι μαλακό και άνετο, ενώ το “ιδιαίτερο” μπροστινό, το οποίο αποτελείται όχι από ένα αλλά από δύο μπράτσα, δίνει καλή πληροφόρηση και σπάνια κοπανάει. Η σχετικά μακριά μετάδοση αποκλείει απότομες εκκινήσεις και ξεσπάσματα και θα εμπνεύσει εμπιστοσύνη ακόμη και στον άπειρο αναβάτη. Θετικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι η ισχύς του αερόψυκτου μοτέρ εμφανίζε- ται γραμμικά. Μέσα στην κίνηση, οι μικρές διαστάσεις και το χαμηλό βάρος του θα του επιτρέψουν να κινηθεί ανενόχλητο ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Το Besbi, τέλος, θα κινηθεί σχετικά σταθερά, ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες.

Peugeot Satelis 125 – 3.450 ευρώ

H σειρά των Satelis της Peugeot, φέρει μια αίσθηση αυτοκινητιστικής πολυτέλειας και αίσθησης. Στην περίπτωση του Satelis 125, δε μιλάμε απλά για το «δάνειο» των μπροστινών φαναριών από το 407 και τους αυτοκινητιστικούς καθρέφτες, αλλά για ολόκληρη τη φιλοσοφία του, η οποία έχει ως αποτέλεσμα ένα scooter μεγάλων διαστάσεων, κατάλληλο για όσους περνούν από τους τέσσερις στους δύο τροχούς Ο χώρος πίσω από τη σέλα μπορεί να χωρέσει δύο full face κράνη, ενώ το γεγονός ότι μπορεί να ανοίξει χωρίς καν να σβήσεις τον κινητήρα και να σηκωθείς δεν μπορεί παρά να φέρει ένα χαμόγελο ικανοποίησης στον αναβάτη. Την πρακτικότητα, τέλος, συμπληρώνει ο γάντζος στο μπροστινό μέρος. Η άνετη σέλα ύψους 784χιλ.(στα πρότυπα της κατηγορίας), το μεγάλο τιμόνι, ο χώρος για τα πόδια του αναβάτη και η προστασία χάρη στο εμβαδόν της μάσκας και τη μεγάλη ζελατίνα δικαιώνουν τους δημιουργούς του Satelis, ενώ και ο συνεπιβάτης θα βολευτεί εύκολα, χάρη στις σωστά τοποθετημένες χειρολαβές και τη μεγάλη σέλα, αν και το να ανέβει και να κατέβει από αυτή, ίσως τον δυσκολέψει. Είναι γεγονός ότι το Satelis είναι ευέλικτο κι ας μην του φαίνεται! Το κόψιμο του τιμονιού είναι αρκετά μεγάλο και έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις αντίξοες συνθήκες ενός μποτιλιαρίσματος αλλά και την άνεση του οδηγού, καθώς ακόμη και ένας ψηλός αναβάτης δεν πρόκειται να βρει με το γόνατό του σε αυτό. Επιπλέον, οι σχετικά μεγάλοι τροχοί του (14 ίντσες μπροστά, 13 πίσω), καταφέρνουν να ισορροπούν ανάμεσα σε ευελιξία και σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες. Μπορεί, λοιπόν, η έδρα του να είναι η πόλη, ωστόσο, το Satelis αρέσκεται και σε αποδράσεις εκτός αυτής, καθώς ακόμη και στην τελική του ταχύτητα δε διαμαρτύρεται. Το πακέτο των φρένων του Satelis είναι αρκετά δυνατό. Με λίγα λόγια, το scooter θα επιβραδύνει άμεσα, ανάλογα με τις προθέσεις του οδηγού και θα του δώσει την απαραίτητη δόση σιγουριάς και ασφάλειας. Από την άλλη, η μπροστινή ανάρτηση με το τηλεσκοπικό υδραυλικό πιρούνι 37 χιλ. δεν είναι όσο στιβαρή θα τη θέλαμε, ενώ η πίσω μπορεί να προσαρμοστεί σε τέσσερις θέσεις.

Piaggio Liberty 125 – 2.345β ευρώ

Το Paggio Liberty 125 αποτέλεσε ένα από τα πρώτα scooter με μεγάλους τροχούς αποδεικνύοντας την άριστη οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια που παρέχουν, ενώ επιπρόσθετο στοιχείο αποτέλεσαν οι μεγάλοι χώροι του και η μεταφορική του ικανότητα. Ο κινητήρας του είναι ο γνωστός LEADER των 125 κ.εκ., που αποδίδει10 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. με ροπή που φτάνει τα 1,04 kgm στις 6.500. Στο μπροστινό σύστημα υπάρχει τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 32 χιλ. με διαδρομή 76χιλ. Ο εμπρός τροχός έχει διάμετρο 16 ίντσες και φέρει δισκόφρενο 220χιλ. με δαγκάνα δυο αντικριστών εμβόλων. Στο πίσω μέρος του υπάρχει αιωρούμενος βραχίονας, με μονό αμορτισέρ, διαδρομής 85,5 χιλ., τροχός διαμέτρου 14 ιντσών και ταμπούρο διαμέτρου 140 χιλ. Η μετακίνηση μέσα στην πόλη είναι ο κύριος στόχος του Liberty, αφού εκεί θα περάσει, αν όχι όλο, το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Έχει βολική και άνετη θέση οδήγησης, χάρη στην μεγάλη και φαρδιά σέλα του. Το χαμηλό ύψος της είναι εκείνο που παίζει τον σημαντικότερο ρόλο στην θέση οδήγησης, με το μικρό ύψος της να βολεύει ακόμα και τους μικρότερους σωματότυπους, κάτι που το καθιστά ευκολοδήγητο ακόμη και από γυναίκες. Οι επιδόσεις του μπορεί να μην βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, όμως είναι ικανοποιητικές και μπορούν να μετακινήσουν με άνεση έναν ή δυο αναβάτες. Το μποτιλιάρισμα και η πυκνή κυκλοφορία δεν αποτελούν ουσιαστικό πρόβλημα για το μικρό Liberty, που χωράει παντού και πάντα και μοναδικό περιορισμό μπορεί να του επιβάλλουν οι μεγάλοι καθρέφτες. Η οδική συμπεριφορά του είναι εξαιρετική και δεν επηρεάζεται, ακόμα και αν υπάρχει δεύτερο άτομο. Το νέο Liberty 125 αποτελεί μιας πρώτης τάξεως λύση για την μετακίνηση στην πόλη με δυνατό κινητήρα, άριστο εξοπλισμό και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Η ευκολία χειρισμών του το καθιστά μια άρι- στη πρόταση ακόμη και για αρχάριους, ενώ το «πακέτο» πλαισίου, αναρτήσεων και φρένων προσδίδει στο σύνολο πολύ καλή οδική συμπεριφοράς και υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.

Yamaha XC125 Cygnus – 2.580 ευρώ

Όμορφο, γρήγορο, ελαφρύ και ευέλικτο. Το Cygnus της γενιάς X της Yamaha προσφέρει λειτουργικότητα και μοντέρνα σχεδίαση με αποδέκτες τους νέους αναβάτες, αλλά και τους έμπειρους μοτοσικλετιστές που αναζητούν ένα εύχρηστο δίκυκλο για την καθημερινή τους μετακίνηση στους δρόμους της πόλης. Πρόκειται για ένα από τα ελαφρύτερα scooter της Yamaha, που τα χαρακτηριστικά του το κάνουν ιδανικό στο χειρισμό του μέσα στην κίνηση. Σε ό,τι αφορά στη σχεδίαση, αυτή εξυπηρετεί κυρίως την πρακτικότητα, ενώ η Yamaha φαίνεται πως έχει βρει το μυστικό, ώστε να κατασκευάσει ένα scooter που ο αναβάτης θα μπορεί να φτάνει άνετα και με τα δύο πόδια στο έδαφος, αλλά θα έχει και τον απαραίτητο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, ικανό να χωρέσει ένα full face κράνος και λοιπό εξοπλισμό. Λίγα είναι τα scooter της κατηγορίας που φέρουν δισκόπλακα 216 χιλιοστών, η οποία, σε συνδυασμό με το πίσω ταμπούρο των 150 χιλιοστών, σταματά το πανάλαφρο δίκυκλο πειστικά και με σιγουριά κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Το μπροστινό τηλεσκοπικό πιρούνι και τα δύο υδραυλικά πίσω αμορτισέρ απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών και σου δίνουν μια αίσθηση σιγουριάς. Η ψηλή θέση των ποδιών και η σωστή θέση του τιμονιού κάνουν την οδήγηση άνετη και ξεκούραστη δίνοντας την ευκαιρία να παίξει κανείς με το ικανοποιητικό –για 125άρι- γκάζι με αρκετή δύναμη στα χαμηλά. Οι τροχοί των 12 ιντσών δεν επιτρέπουν τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές, αλλά, έτσι κι αλλιώς, το Cygnus δεν πλασάρεται ως sport scooter, αλλά ως ένα εύχρηστο και πρακτικό μέσο μετακίνησης. Στο κοντέρ του είδαμε τελική 110χλμ, ταχύτητα η οποία επηρεάζει αεροδυναμικά το Cygnus προκαλώντας ταλαντώσεις, που σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται, όμως, σε κάτι ανησυχητικό. Το Cygnus X 125 με το φιλικό χαρακτήρα του, είναι ένα ιδανικό «εργαλείο» για την εξοικείωση των νέων οδηγών με τους δύο τροχούς. Οι πιο έμπειροι θα το εκτιμήσουν για την πρακτικότητα, τους χώρους και τη χαμηλή κατανάλωση, αποτελώντας ένα value for money δίκυκλο, που θα τους εξυπηρετήσει στις αστικές μετακινήσεις τους.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ