LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η «χρυσή τομή» σε κυβισμό και χώρους

Μια νέα υποκατηγορία των scooter είναι αυτή των μοντέλων με κινητήρες 300 κ.εκ. και κρίνοντας από την ραγδαία αύξηση του πληθυσμού της το τελευταίο καιρό, αναμένεται σύντομα να αντικαταστήσει τα 250. Κύριο χαρακτηριστικό της νέας αυτή τάξης κυβισμού, είναι η μεγαλύτερη ροπή.

 
Τα περισσότερα μοντέλα που απαρτίζουν τη κατηγορία, προέκυψαν μεγαλώνοντας τη χωρητικότητα των κινητήρων στις εκδόσεις των 250 κ.εκ. Σε πολλές περισσότερες περιπτώσεις η κίνηση αυτή συνοδεύτηκε από αισθητική – και όχι μόνο- ανανέωση, ενώ υπάρχουν μεταξύ αυτών και νέα μοντέλα, όπως το SYM Citycom 300i και η Vespa GTS 300 Super. Ο λόγος που οδήγησε τους κατασκευαστές στο να αυξήσουν το κυβισμό της μεσαίας – μικρομεσαίας κατηγορίας στα 300κ.εκ. είναι πρωτίστως οι ισχύουσες (αλλά και οι μελλοντικά επερχόμενες) αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, που «στραγγαλίζουν» τα μοτέρ των 250 κ.εκ. Σε μία αγορά όπου μια πιθανή μείωση της ιπποδύναμης θα φαινόταν ως πισωγύρισμα, τα 300άρια αποτελούν τη λύση καταφέρνοντας να συμμορφωθούν με τις εκάστοτε νόρμες, χωρίς να θυσιάσουν την ισχύ τους.

Ωφελημένοι εκτός από το περιβάλλον είναι και οι αγοραστές, αφού οι διαφορές στη τιμή σε σχέση με τα 250άρια είναι πολύ μικρές, ενώ οι διαφορές στη απόδοση μεγάλες. Μπορεί η ισχύς να παραμένει πάνω- κάτω στα ίδια επίπεδα με τα scooter των 250κ.εκ. δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τη ροπή, η αύξηση της οποίας προσδίδει σε κάθε περίπτωση καλύτερες επιδόσεις.

Εμείς διαλέξαμε οκτώ χαρακτηριστικούς εκπροσώπους της συγκεκριμένης κατηγόριας και σας τους παρουσιάζουμε, προκειμένου να διευκολυνθείτε στη επιλογή ενός εξ αυτών.

Aprilia Sportcity Cube 300 i.e. – 4.050 ευρώ

Το Sportcity Cube 300 είναι ένας από τους πλέον πρόσφατους αντιπρόσωπους μιας μεγάλης οικογένειας scooter και αυτός με τον μεγαλύτερο κυβισμό. Η αισθητική του είναι sport και επιθετική, χωρίς να καταφεύγει σε ακραίες γραμμές. Η αισθητική αυτή, όμως, “σπάει”, χάρη σε κάποια πρακτικά στοιχεία του, όπως η σχάρα στο πίσω μέρος, η φαρδιά σέλα, χώρος για τα πόδια και ο αυξημένος χώρος κάτω από τη σέλα, ο οποίος εξακολουθεί να φιλοξενεί μόνο ένα jet κράνος. Ο κινητήρας του δεν είναι άλλος από τον Quasar της Piaggio, με τη χωρητικότητά του αυξημένη στα 287 κ.εκ.. Η ισχύς του παραμένει στα επίπεδα του 250, ωστόσο, η ροπή είναι αυξημένη. Χάρη σε αυτή, αλλά και στις σφιχτές αναρτήσεις, το Sportcity μπορεί να κινηθεί σε sport ρυθμούς, ενώ χάρη στα πολύ καλά του φρένα, θα καταφέρει να ακινητοποιηθεί άμεσα, χωρίς να τρομάξει.

Aprilia Scarabeo 300 i.e. – 4.312 ευρώ

Το Scarabeo αποτελεί μια ιδιάζουσα περίπτωση στην κατηγορία των scooter, καθώς βασικός σκοπός του φαίνεται να είναι να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό. Η διαφοροποίηση αυτή ξεκινά αισθητικά, καθώς το Scarabeo αποτελεί ένα από τα πλέον ευδιάκριτα, λόγω σχεδιασμού, μοντέλα, ανάμεσα σε δεκάδες scooter. Ο σχεδιασμός του μπροστινού προβολέα, η μινιμαλιστική προσέγγιση στα πλαστικά του τιμονιού και μεγάλες επιφάνειες στο υπόλοιπο κοστούμι του είναι κάποια μόνο από τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά. Πλέον, το Scarabeo διατίθεται και στα 300 κ.εκ., χάρη στο νέο κινητήρα που μοιράζεται με το Sportcity και τα υπόλοιπα μοντέλα της “μαμάς” Piaggio. Το Scarabeo 300 i.e. είναι ισχυρότερο και πιο ευέλικτο από ποτέ, χάρη στις νέες επιδόσεις του. Επιπλέον, παραμένει άνετο, χάρη στις διαστάσεις του, οι οποίες επιτρέπουν και στο χώρο κάτω από τη σέλα να φιλοξενήσει ένα full face κράνος.

Gilera Nexus 300 – 4.677 ευρώ

Το Nexus αποτελούσε ανέκαθεν μια ιδιαίτερη περίπτωση scooter. Είναι ένα maxi scooter, το οποίο θα κινηθεί και θα συμπεριφερθεί σαν sport. Ο διττός αυτός χαρακτήρας γίνεται φανερός σε κάθε τομέα του Nexus. Είναι ογκώδες, αλλά ταυτόχρονα ευέλικτο και σπιρτόζικο. Η σέλα του είναι μεγάλη και άνετη, αλλά ταυτόχρονα ψηλή και τοποθετεί σε «μάχιμη» θέση το σώμα. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές, αλλά θα κοπανήσουν σπάνια. Και ο κινητήρας του είναι ισχυρός και «ευέξαπτος». Ειδικά, το νέο μοτέρ των 278 κ.εκ., το οποίο έχει κερδίσει σε ροπή, κάνει το Nexus πιο ευέλικτο από ποτέ. Με τη ροπή να βρίσκεται υψηλότερα από το προηγούμενο 250 (2,3 kgm έναντι 2), το Nexus έχει κερδίσει πόντους στο δρόμο. Τα νέα στοιχεία του Nexus 300, όμως, δεν περιορίζονται στον κινητήρα, καθώς η σέλα έχει επανασχεδιαστεί, η ζελατίνα είναι νέα και ρυθμιζόμενη και ο μπροστινός τροχός αντικαταστάθηκε από νέο, 15 ιντσών.

Honda SH 300i – 4.760*

Το 300i είναι ο πάτερ φαμίλιας μιας σειράς scooter με μεγάλους τροχούς που διαγράφουν μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία στις αγορές της Ευρώπης. Όπως και τα μικρότερου κυβισμού μοντέλα, το SH 300i οφείλει την επιτυχία του περισσότερους από έναν τομείς. Η αισθητική του είναι φρέσκια και βοηθά το μοντέλο να ξεχωρίζει ανάμεσα στις δεκάδες προτάσεις των scooter του ανταγωνισμού. Επιπλέον, οι διαστάσεις του είναι από τις μικρότερες στην κατηγορία, γεγονός που, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς του, την εξαιρετική λειτουργία των φρένων και των αναρτήσεων και τις επιδόσεις του κινητήρα, το καθιστά ευέλικτο, σταθερό και ελαφρύ στο χειρισμό. Παρά τις μικρές του διαστάσεις, ωστόσο, το SH είναι άνετο και ευρύχωρο – τουλάχιστον στο χώρο της ποδιάς, γιατί κάτω από τη σέλα θα χωρέσει μόλις ένα jet κράνος. Ο κινητήρας του, τέλος, λειτουργεί βελούδινα και γραμμικά και προσφέρει ικανοποιητικότατες επιταχύνσεις, ειδικά στις χαμηλομεσαίες σ.α.λ.

*Διατίθενται επίσης οι εκδόσεις του μοντέλου:

-Honda SH 300i & TOP BOX με 4.960 ευρώ
-Honda SH 300i ABS & TOP BOX με 5.350 ευρώ
-Honda SH 300i ABS R - SPORT με 5.350 ευρώ

Kymco Xciting 300i – 4.490 ευρώ

Το Xciting 300i είναι μικρότερο απ’ ότι δείχνει, σε κάθε περίπτωση, όμως, αποδεικνύεται αρκετό για όσους επιθυμούν ένα mega scooter με κινητήρα μεσαίου κυβισμού. Οι διαστάσεις του είναι μεγάλες και φροντίζουν για την άνεση του αναβάτη, αλλά και για τα πράγματα που θέλει να κουβαλήσει. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα full face κράνος και αρκετά μικροπράγματα, ενώ δύο άτομα θα βολευτούν άνετα πάνω της. Πέρα από την άνεση και την πρακτικότητα που του προσφέρουν οι μεγάλες διαστάσεις του, το Xciting θα εκμεταλλευτεί και τον κινητήρα του, ο οποίος επιταχύνει δυνατά, χάρη και στην ιδανικά κοντή κλιμάκωση του CVT. Το ίδιο… σπορτίφ μοτίβο ακολουθούν και οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν μεγάλες κλίσεις και σταθερότητα στο Xciting, ωστόσο, θα κουράσουν στους κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους.

Piaggio Beverly 300 Tourer – 4.101 ευρώ

Από τη στιγμή που ο νέος Quasar των 278 κ.εκ. παρουσιάστηκε, όλα τα βλέμματα στράφηκαν στο Beverly, το δημοφιλέστερο (στην Ελλάδα τουλάχιστον) scooter των Ιταλών. Όλοι είχαν την περιέργεια να δουν τις δυνατότητες ενός Beverly 300 και η πρώτη έκδοση που απέκτησε το νέο λογότυπο είναι η Touring. Όπως και τα υπόλοιπα scooter που αντικατέστησαν τον Quasar των 244 κ.εκ. με αυτόν των 278, το Touring έγινε πιο ευέλικτο, χάρη στην αυξημένη ροπή, της οποίας η μέγιστη τιμή επιτυγχάνεται σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας. Κατά τ’ άλλα, το 300 Touring παραμένει ένα κλασικό Beverly. Ευέλικτο, άνετο, πρακτικό και φιλικό, με αισθητική που ξεχωρίζει, χάρη στον μεγαλοπρεπή στρογγυλό προβολέα, την κομψή ζελατίνα και τα χρωμιωμένα μέρη. Τα τρία τελευταία οφείλονται στις επιλογές των Ιταλών για την έκδοση Touring, η οποία αποτελεί τη χρυσή τομή ανάμεσα στην απλή έκδοση και την Cruiser.

SYM Citycom 300i – 3.820 ευρώ

Διαθέτει μεγάλης διαμέτρου τροχούς, περιαστικό χαρακτήρα, λίγο από… ιταλικό ταμπεραμέντο και έναν κινητήρα που το «εισάγει» στη νεοσύστατη κατηγορία των 300 κ.εκ. με αξιώσεις. Το Citycom 300i διαθέτει σύγχρονο κινητήρα 262,8 κ.εκ., ο οποίος διαθέτει ιδιαίτερα ανταγωνιστικές επιδόσεις: η ισχύς 24 ίππων και η ροπή που αγγίζει τα 2,4 kgm του χαρίζουν μια θέση στη λίστα με τα ισχυρότερα μοντέλα της κατηγορίας. Σύγχρονο είναι και το σύστημα πέδησης, το οποίο διαθέτει δίσκο μπροστά και πίσω, καθώς και σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Σε ικανοποιητικότατα επίπεδα κινούνται και δύο από τους πλέον νευραλγικούς τομείς της κατηγορίας, αυτοί της άνεσης και των αποθηκευτικών χώρων. Ωστόσο, φαίνεται πως το Citycom έχει ζηλέψει και κάποιους sport ανταγωνιστές του, με αποτέλεσμα να διαθέτει σφιχτές αναρτήσεις, οι οποίες μάλλον θα κουράσουν.

Vespa GTS 300 Super – 4.330 ευρώ

Η μεγαλύτερου κυβισμού Vespa στην ιστορία είναι και το πρώτο μοντέλο της «μαμάς» Piaggio που παρουσιάστηκε με τον νέο Quasar των 278 κ.εκ.. Επιπλέον, πρόκειται για μια από τις πιο sport Vespa που έχουν παρουσιαστεί. Αισθητικά, αποτελεί ένα φόρο τιμής στα μοντέλα του παρελθόντος, ενώ τεχνολογικά, είναι άρτια σε κάθε λεπτομέρεια. Ο κινητήρας είναι ψεκαστός και εξαιρετικός στις χαμηλές σ.α.λ. λειτουργίας, το πλαίσιο βελτιωμένο και οι αναρτήσεις προσφέρουν απόλυτη σταθερότητα, αλλά και απόλυτη υπακοή, ακόμη και σε συνθήκες πίεσης. Ο sport αυτός χαρακτήρας της 300άρας Vespa, όμως, έχει και το τίμημά του: Η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα μόνο όταν μιλάμε για ένα άτομο, ενώ κάτω από τη σέλα δε θα χωρέσει παρά ένα μικρό jet κράνος. Της το συγχωρείς, όμως, καθώς είναι ένα από τα ομορφότερα και πιο sport μοντέλα της εταιρίας.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ