LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η πολυπληθής «μεσαία» κατηγορία

Αν κάποιος θέλει να μπει στον «σωστό το δρόμο» θα πρέπει αυτός να είναι απαραιτήτως στρωμένος με άσφαλτο; Αυτό είναι κάτι που θα το απαντήσετε εσείς στον εαυτό σας, εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να σας παρουσιάσουμε ορισμένα μοντέλα που ενδείκνυνται για αυτό.

 
Πριν από μερικά χρόνια στη χώρα μας, όταν ο λόγος ερχόταν στις «μεσαίου» κυβισμού μοτοσικλέτες, εννοούσαμε αποκλειστικά και μόνο τα on-off. Τα supersport μπορεί να ανήκαν βάση κυβισμού σε αυτή τη κλάση, αλλά τόσο ή τιμή τους, όσο και ο ειδικός προορισμός τους τα κατέτασσαν σε μια ξεχωριστή κατηγορία της οποία τα χαρακτηριστικά δεν είχαν και πολύ σχέση με τις ανάγκες της καθημερινής χρήσης. Street προτάσεις υπήρχαν, αλλά τα νούμερα των πωλήσεων μαρτυρούσαν πως οι έλληνες μοτοσικλετιστές προτιμούσαν σαφώς τον πολυδιάστατο χαρακτήρα των on-off, έναντι των ασφάλτινων ανταγωνιστών τους. Σταδιακά όμως πολλοί αναβάτες συνειδητοποίησαν πως στη πράξη οι εκτός δρόμου δυνατότητες των on-off παρέμεναν ανεκμετάλλευτες, αφού η διάσχιση ενός καλά πατημένου χωματόδρομου μια φορά το χρόνο, δεν συνιστούσε σε καμία περίπτωση «χωμάτινη χρήση». Το να «κουβαλάς» λοιπόν μαζί σου μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, ενδοτικά πλαίσια και μικρού πλάτους ελαστικά χωρίς λόγο, με αποτέλεσμα να «ζημιώνεται» και η συμπεριφορά στη άσφαλτο (που αποτελούσε και το 99,9% της χρήσης) ήταν μια σκληρή πραγματικότητα που αφορούσε χιλιάδες αναβάτες. Αυτό το γεγονός συνέπεσε με τη παρουσίαση όλο και πιο πολλών street μοντέλων με κυβισμό 500 – 800 κ.εκ. και έτσι διαμορφώθηκε η σημερινή κατάσταση στην αγορά, όπου τα on-off εξακολουθούν να έχουν το πρώτο λόγο στις πωλήσεις, απειλούνται όμως άμεσα με «εκθρονισμό» από τα street. Γιατί μπορεί τα on-off να καλύπτουν ένα ευρύτατο πεδίο χρήσεων που περιλαμβάνει και το χώμα, όταν όμως το ζητούμενο είναι αποκλειστικά η άσφαλτος τα street αποτελούν μια σαφώς πιο ενδεδειγμένη λύση, αφού υπερισχύουν στο ταξίδι και στην οδική συμπεριφορά γενικότερα.

Αν ανήκετε στη κατηγορία των αναβατών που προσφάτως «ασπάστηκαν» την άσφαλτο λοιπόν, τα μοντέλα που ακολουθούν, μπορούν άνετα να συμπεριληφθούν στις επιλογές σας.

Aprilia Shiver 750 - 8.040

Το δικύλινδρο hi-tec μοντέλο της Aprilia με το ride by wire γκάζι και τη δυνατότητα επιλογής 3 mode απόδοσης του κινητήρα, προβάλει σίγουρα έναν αμιγώς streetfighter χαρακτήρα. Η πρώτη αυτή εντύπωση δημιουργείται πρωτίστως από τη γωνιώδη και επιθετική σχεδίαση και εντείνεται λόγο της…μεσογειακής του καταγωγής! Στη πράξη όμως το Shiver αποδεικνύεται διαφορετικό από ότι θα περίμενε κανείς, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά ανάγκη και «απογοητευτικό».Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα που μπορεί να αντεπεξέλθει επιτυχώς σε όλα τα πεδία χρήσης της μεσαίας κατηγορίας των street, χωρίς να περιορίζεται σε ένα μονοδιάστατο «streetfighter» ρόλο. Οι sport προεκτάσεις σαφώς και υπάρχουν, δεν υπερτερούν όμως της χρηστικότητας και της φιλικής συμπεριφοράς και το Shiver παρουσιάζεται ολοκληρωμένο. Πρόκειται για μια –αντικειμενικά- πολύ όμορφη πρόταση στη κατηγορία και αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο της ατού, καθότι εκπληρώνει όλες τις all round «υποχρεώσεις» της κατηγορίας, χωρίς να παρουσιάζεται αδιάφορη και βαρετή σχεδιαστικά.

Honda CBF 600 Si - 7.580

Το CBF 600 μετά από την ανανέωση του συνεχίζει την πορεία του στο «μεσαίο» χώρο, προβάλλοντας ως κυριότερο πλεονέκτημα του τις κορυφαίες τουριστικές του δυνατότητες. Ο νέος κινητήρας που προέρχεται (με τις κατάλληλες ρυθμίσεις φυσικά) από το CBR600RR , η προσθήκη ψεκασμού και το νέο αλουμινένιο πλαίσιο, δεν λειτούργήσαν αισθητά υπερ των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς, δεν χρειαζόταν κάτι τέτοιο άλλωστε. Οι αλλαγές αυτές κατάφεραν κάτι που φάνταζε πολύ πιο δύσκολο αν αναλογιστεί κανείς το πόσο ισορροπημένο ήταν το προηγούμενο μοντέλο και αυτό δεν ήταν άλλο από την διακριτική βελτίωση σε όλους τους τομείς, χωρίς να διαταραχθεί το σύνολο. Το νέο CBF 600 αποτελεί εν ολίγοις την update έκδοση ενός πολύ επιτυχημένου «προϊόντος»! Η κίνηση στη πόλη και σε επαρχιακούς δρόμους γίνεται με το γνωστό Honda απροβλημάτιστο τρόπο, ενώ στο ταξίδι με το CBF 600, η άνεση, ο ικανός να διατηρεί πολύ υψηλές ταχύτητες κινητήρας και η σταθερότητα αποτελούν μια τριάδα χαρακτηριστικών που το τοποθετούν στη πρώτη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών του.

Moto Guzzi V7 Classic - 8.110

Σε ένα γρήγορο σε ταχύτητες και εφήμερο κόσμο, το V7 Classic της Moto Guzzi αποτελεί ένα από τα προπύργια «αντίστασης», υπενθυμίζοντας σε όλους μας τις βασικές και διαχρονικές αξίες του μοτοσικλετισμού. Η επιλογή του δεν αποτελεί απλώς μια καταναλωτική κίνηση, αλλά θέση και άποψη. Το σίγουρο είναι πάντως ότι με τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα δεν χρειάζεται να υιοθετήσει κανείς και εναλλακτικές συνήθειες, αφού αποτελεί ένα καθ όλα σύγχρονο μοντέλο, ικανό να εξυπηρετήσει αντιστοίχως τις σύγχρονες ανάγκες του αναβάτη του. Η στενή του σιλουέτα, το μικρό του βάρος και ο ροπάτος κινητήρας του αποτελούν «συμμάχους» του οδηγού στη πόλη, ενώ η αγχολυτική επίδραση που ασκεί μετατρέπουν το ταξίδι σε μια απολαυστική διαδικασία, όπου ο αυτοσκοπός είναι η διαδρομή και όχι ο προορισμός. Η μοναδική προϋπόθεση που απαιτεί το V7 Classic για να σας αποκαλυφθεί, είναι να είστε δεκτικός και με τα αισθητήρια σας σε επιφυλακή. Υπάρχει ένας διαφορετικός μοτοσικλετιστικός κόσμος, αρκεί να θέλετε να τον ανακαλύψετε.

Triumph Street Triple 675 - 8.090

Το να είσαι διαφορετικός δεν σε κάνει απαραίτητα και ξεχωριστό, τουλάχιστον όχι στη περίπτωση που η διαφορετικότητα σου δεν λειτουργεί ως πλεονέκτημα. To Street Triple της Triumph, διαθέτει μια πολύ καλή σειρά…«επιχειρημάτων» ώστε να προασπιστεί το δικαίωμα του στη διαφορετικότητα! «Γιατί τρικύλινδρος κινητήρας;» είναι η πρώτη ερώτηση από το στρατόπεδο των «συμβατικών». Γιατί πρόκειται για το πιο ζωντανό μηχανικό σύνολο της κατηγορίας, με άψογη απόδοση σε όλη τη μπάντα των στροφών λειτουργίας, με ήχο και αίσθηση που δεν σε αφήνει να «αγιάσεις», είναι η απάντηση! «Γιατί αυτή η εκκεντρική εμφάνιση;» Πφφφ..μόνο τα φανάρια του είναι διαφορετικά, τιμώντας την αγγλική παράδοση των πρώιμων streetfighters, όλα τα υπόλοιπα είναι όμορφα με ένα μινιμαλιστικό τρόπο. Το Triumph Street Triple αποτελεί την πιο «αθλητική» πρόταση της κατηγορίας με πολύ καλή οδική συμπεριφορά και απευθύνεται σε πιο…άτακτους αναβάτες που επιθυμούν νεύρο και δυναμική οδήγηση. Αυτού του τύπου οι αναβάτες δεν θα ενοχληθούν καθόλου από τη σφιχτή λειτουργία των αναρτήσεων και τα μικρότερα ποσοστά άνεσης, σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Όλα είναι θέμα επιλογών!

Yamaha XJ6 Diversion - 6.750

Το πρόσφατα παρουσιασμένο Diversion συνεχίζει τη παράδοση που του κληροδότησαν οι πρόγονοι του που έζησαν την περίοδο της δεκαετίας του 1990. Βασικές αρχές της οικογενείας των Diversion αποτελούσαν η φιλικότητα και η προσαρμοστικότητα και το νέο μοντέλο τιμά και με το παραπάνω την ιστορία του. Πρόκειται για το πιο ευκολοδήγητο μοντέλο της κατηγορίας χάριν στην γραμμική λειτουργία όλων των επί μέρους τμημάτων του αλλά και λόγο της πολύ ελαφριάς του αίσθησης. Ο κινητήρας του είναι υπόδειγμα ελαστικότητας και σε συνδυασμό με τη κοντή κλιμάκωση προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο σύνολο. Στη γρήγορη οδήγηση το Diversion είναι δεκτικό, όσο ο ρυθμός είναι λογικός και θα τα κατάφερνε μάλιστα ακόμα καλύτερα αν δεν προβλημάτιζε το πίσω αμορτισέρ με τη λειτουργία του. Σε κάθε πεδίο χρήσης όπως πόλη, ταξίδι και επαρχιακό δίκτυο, η μοτοσικλέτα διατηρεί τα φιλικά – προβλέψιμα χαρακτηριστικά της και αυτό είναι και το «γερο χαρτί» της στην παρτίδα των εντυπώσεων της κατηγορίας.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ