Τρελές ιπποδυνάμεις, τεχνολογικός κορεσμός, απόλυτη εξειδίκευση, γρήγορες εναλλαγές μοντέλων. Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην αγορά των μοτοσικλετών και η αλήθεια είναι ότι όλο και περισσότεροι αναβατές αναγνωρίζουν πως η ουσία του μοτοσικλετισμού έχει κάπου χαθεί.
Γιατί η αιτία που αγαπήσαμε όλοι τις μοτοσικλέτες ήταν οι πρώτες ξέγνοιαστες βόλτες, όπου δεν μας απασχολούσαν ούτε το πόσα κυβικά είχαμε στη διάθεση μας, ούτε το αν το μοντέλο που οδηγούσαμε ήταν απολύτως ενδεδειγμένο για τη διαδρομή που θέλαμε να κάνουμε! Απλώς οδηγούσαμε και απολαμβάναμε ( ή μάλλον εκτιμούσαμε στο πραγματικό μέγεθος της) αυτή τη μοναδική αίσθηση που μόνο μια μοτοσικλέτα μπορεί να προσφέρει.
Οι τρεις μοτοσικλέτες που παρουσιάζουμε δεν είναι εξειδικευμένες σε ένα συγκεκριμένο τομέα χρήσης, αλλά ρίχνουν το βάρος στη ουσία! Γιατί στη πραγματικότητα αρκούν πολύ λιγότερα πράγματα από αυτά που νομίζουμε ότι χρειαζόμαστε για να είμαστε ευτυχισμένοι!
Ducati GT1000 – Τιμή: 11.950 ευρώ
Τα γράμματα GT δεν είναι άγνωστα για τη Ducati, αφού μοντέλα του παρελθόντος με αυτή την ονομασία έχουν εξασφαλίσει την παρουσία τους στο club με τις σημαντικότερες μοτοσικλέτες της Ιταλικής εταιρείας. Το GT1000 του παρόντος ανήκει στην γκάμα των μοντέλων Sport Classics που αποτίνουν φόρο τιμής σε αυτό το club, μεταφέροντας στο σήμερα την αίσθηση των κλασσικών Ducati, χωρίς όμως να στερούνται σύγχρονης τεχνολογίας. Η εν λόγω μοτοσικλέτα είναι σίγουρα το πιο «καθημερινό» Ducati που μπορεί να αγοράσει κάποιος σήμερα, επιδεικνύοντας άριστες ικανότητες σε commuting χρήση και αγχολυτικές βόλτες. Αυτά φυσικά ισχύουν αν λάβουμε ως μέτρο σύγκρισης τη φιλοσοφία που διέπει όλα τα σύγχρονα «κόκκινα» μοντέλα. Σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ρετρό-κλασσικές προτάσεις, το GT1000 είναι αρκούντως sport, με ισχύ και οδική συμπεριφορά που συγκαταλέγονται στις κορυφαίες τις κατηγορίας. Ο χαρακτήρας μπορεί κατά βάση να είναι κλασσικός, η θέση οδήγησης άνετη και οι αναρτήσεις μαλακές για Ducati, όμως στη περίπτωση του GT ισχύει η γνωστή ρήση: «το αίμα νερό δε γίνεται»! Ο δικύλινδρος 1000άρης desmo κινητήρας αποτελεί τη «ψυχή» της μοτοσικλέτας και είναι αυτός που συμβάλει στη διττή προσωπικότητα της μοτοσικλέτας. Σε χαλαρούς ρυθμούς προσφέρει αίσθηση και ήχο που εμπνέουν για cruising, πιο ψηλά όμως το mode αλλάζει και με τη λειτουργία του ενθουσιάζει τον οδηγό, επιτρέποντας του τη sport υπέρβαση. Το σύνολο πλαισίου, φρένων και αναρτήσεων υποστηρίζουν την διάθεση αυτή, αποτελώντας ένα αξιόλογο «σύμμαχο» στη γρήγορη οδήγηση.
Moto Guzzi V7 Café Classic – Τιμή: 8.409 ευρώ
Η Café Racer έκδοση του V7, διατηρεί τις αρετές του Classic και με ελάχιστες αλλαγές, προβάλει ένα διαφορετικό, πιο sport χαρακτήρα. It’s a mind game! Γιατί μια σελά με κοκοβιό, ένα ζευγάρι clip on, τα ελαφρά ανασηκωμένα τελικά και ο εκπληκτικός νέος χρωματισμός, δεν αρκούν επί της ουσίας ώστε να δημιουργήσουν ένα νέα μοντέλο, δημιουργούν όμως σίγουρα μια απ τις πιο όμορφες μοτοσικλέτες της αγοράς! Όπως συμβαίνει με όλες τις μοτοσικλέτες της κατηγορίας, έτσι και το V7 Café Classic προσφέρει το κατάλληλο υπόβαθρο για να βιώσει ο αναβάτης ξεχασμένα, αλλά πολύ έντονα συναισθήματα. Ο κινητήρας δεν εντυπωσιάζει σε απόλυτους αριθμούς, όμως ο τρόπος λειτουργίας του και η γλυκιά - μεστή απόδοση του, συμβάλλουν τα μέγιστα στην απόλαυση του αναβάτη και ταιριάζουν απόλυτα στο χαρακτήρα τις μοτοσικλέτας. Η μοτοσικλέτα είναι από τις πιο «μαζεμένες» σε διαστάσεις και σε συνδυασμό με την ελαφριά της αίσθηση, κάνουν την καθημερινή συμβίωση, εύκολη υπόθεση. Το σημαντικότερο προσόν του V7 Café Classic όμως, είναι μπορεί να μετατρέψει ακόμη και αυτές τις «γκρίζες» διαδρομές από το σπίτι στη δουλεία σε αξέχαστες βόλτες! Το μόνο που χρειάζεται είναι ο οδηγός του να είναι «επιρρεπής» σε ταξίδια του μυαλού, από εκεί και έπειτα, όσο αδιάφορο και να είναι το περιβάλλον γύρω του, η μοτοσικλέτα θα το μετατρέψει σε κάτι πολύ διαφορετικό και σίγουρα ευχάριστο.
Triumph Bonneville EFI – Τιμή: 8.290 ευρώ
Άλλο ένα μοντέλο που «δανείζεται» ένα θρυλικό όνομα από το παρελθόν μια εταιρείας. Η σύγχρονη Bonneville της Triumph, κατασκευάστηκε προκειμένου να θυμίσει στους παλιότερους, αλλά και να γνωρίσει στους νεότερους τις παραδοσιακές Βρετανικές αξίες περί μοτοσικλετισμού. Με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα χωρητικότητας 865 κ.εκ. και χρονισμό 360 μοιρών, η βασική προϋπόθεση για την επίτευξη αυτού του στόχου έχει εκπληρωθεί! Ακολούθως, η πανέμορφη σχεδίαση με τις λεπτομέρειες - φετίχ που θυμίζει εκπληκτικά την «γιαγιά Bonnie» ολοκληρώνει την εικόνα. Η νέα Bonneville προσφέρει την κλασσική αίσθηση του τότε, με ένα «ραφιναρισμένο» και απόλυτα σύγχρονο τρόπο. Η μοτοσικλέτα μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί για καθημερινή μετακίνηση, ταξιδάκια (και ταξιδάρες), όπως και επίσης για σβέλτες βόλτες, χάρη στην προσαρμοστικότητα της σε κάθε πεδίο χρήσης. Ο κινητήρας εκπλήσσει με τον ομαλό –αλλά όχι αδιάφορο- τρόπο λειτουργίας του, προσφέροντας πλούσια και πλήρως αξιοποιήσιμη ροπή στις χαμηλές στροφές, ώστε να κινείται κανείς με τον χαρακτηριστικό «αρχοντικό» Βρετανικό τρόπο. Σημαντικό επίσης προσόν της Bonneville αποτελεί η δυνατότητα εκτεταμένου customizing, με την πληθώρα των γνήσιων αξεσουάρ που προσφέρει η Triumph.