Τα 300άρια είναι τα νέα 250άρια! Όσο οξύμωρο και αν ακούγεται αυτό, είναι γεγονός πως η νέα κατηγορία κυβισμού στα scooter έχει αρχίσει να υπερισχύει αριθμητικά έναντι των «παραδοσιακών» μοντέλων στο ¼ του λίτρου. Ακολουθούν οκτώ μοντέλα που αποτελούν χαρακτηριστικούς εκπροσώπους του είδους.
Η αισθητική του Sportcity είναι sport και επιθετική, χωρίς να καταφεύγει σε ακραίες γραμμές. Αυτό δεν σημαίνει ότι η πρακτικότητα και η άνεση θυσιάζονται, αντιθέτως, στοιχεία όπως η σχάρα στο πίσω μέρος, η φαρδιά σέλα και ο χώρος για τα πόδια αποδεικνύουν πως το Sportcity δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε «wannabe Biaggi» 18χρόνους. Ο κινητήρας του δεν είναι άλλος από τον Quasar της Piaggio, με τη χωρητικότητά του αυξημένη στα 287 κ.εκ.. Η ισχύς του παραμένει στα επίπεδα του 250, ωστόσο, η ροπή είναι αυξημένη. Χάρη σε αυτή, αλλά και στις σφιχτές αναρτήσεις, το Sportcity μπορεί να κινηθεί σε sport ρυθμούς, ενώ βασιζόμενο στα πολύ καλά φρένα του, θα καταφέρει να ακινητοποιηθεί άμεσα, χωρίς να τρομάξει τον αναβάτη του.
Aprilia Scarabeo 300 i.e.
Η διαφοροποίηση του Scarabeo βασίζεται πρωτίστως στην αισθητική του, καθώς αποτελεί ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα λόγω σχεδιασμού, μοντέλα, ανάμεσα σε δεκάδες scooter. Το σχήμα του μπροστινού προβολέα, η μινιμαλιστική προσέγγιση στα πλαστικά του τιμονιού και οι μεγάλες επιφάνειες στο υπόλοιπο κοστούμι του είναι κάποια μόνο από τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά. Πλέον, το Scarabeo διατίθεται και στα 300 κ.εκ., χάρη στο νέο κινητήρα που μοιράζεται με το Sportcity και τα υπόλοιπα μοντέλα της «μαμάς» Piaggio. Επιπλέον, παραμένει άνετο, χάρη στις διαστάσεις του, οι οποίες προσφέρουν αποθηκευτικό χώρο ικανό να φιλοξενήσει ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα.
Gilera Nexus 300
Το Nexus είναι ένα maxi scooter, το οποίο θα κινηθεί και θα συμπεριφερθεί σαν sport. Ο διττός αυτός χαρακτήρας γίνεται φανερός σε κάθε τομέα του. Είναι ογκώδες, αλλά ταυτόχρονα ευέλικτο και «σπιρτόζικο». Η σέλα του είναι μεγάλη και άνετη, αλλά ταυτόχρονα ψηλή και τοποθετεί σε «μάχιμη» θέση το σώμα. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές, αλλά θα κοπανήσουν σπάνια. Και ο κινητήρας του είναι ισχυρός και «ευέξαπτος». Το νέο μοτέρ των 278 κ.εκ., το οποίο έχει κερδίσει σε ροπή, κάνει το Nexus πιο «σβέλτο» από ποτέ. Τα νέα στοιχεία του Nexus 300, όμως, δεν περιορίζονται στον κινητήρα, καθώς η σέλα έχει επανασχεδιαστεί, η ζελατίνα είναι νέα και ρυθμιζόμενη και ο μπροστινός τροχός αντικαταστάθηκε από νέο, 15 ιντσών.
Honda SH 300i
Η αισθητική του SH 300i είναι φρέσκια και βοηθά το μοντέλο να ξεχωρίζει ανάμεσα στις δεκάδες προτάσεις των scooter του ανταγωνισμού. Επιπλέον, οι διαστάσεις του είναι από τις μικρότερες στην κατηγορία, γεγονός που, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς του, την εξαιρετική λειτουργία των φρένων και των αναρτήσεων και τις επιδόσεις του κινητήρα, το καθιστά ευέλικτο, σταθερό και ελαφρύ στο χειρισμό. Παρά τις μικρές του διαστάσεις, ωστόσο, το SH είναι άνετο και ευρύχωρο – τουλάχιστον στο χώρο της ποδιάς, γιατί κάτω από τη σέλα θα χωρέσει μόλις ένα jet κράνος. Ο κινητήρας του, τέλος, λειτουργεί βελούδινα και γραμμικά και προσφέρει ικανοποιητικότατες επιταχύνσεις, ειδικά στη χαμηλομεσαία περιοχή λειτουργίας.
Kymco Xciting 300i
Οι διαστάσεις του Xciting είναι μεγάλες και φροντίζουν για την άνεση του αναβάτη, αλλά και για τα πράγματα που θέλει να μεταφέρει. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα full face κράνος και αρκετά μικροπράγματα, ενώ δύο άτομα θα βολευτούν άνετα πάνω της. Πέρα από την άνεση και την πρακτικότητα που του προσφέρουν οι μεγάλες διαστάσεις του, το Xciting θα εκμεταλλευτεί και τον κινητήρα του, ο οποίος επιταχύνει δυνατά, χάρη και στην ιδανικά κοντή κλιμάκωση του CVT. Το ίδιο… μοτίβο ακολουθούν και οι αναρτήσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν μεγάλες κλίσεις και σταθερότητα στο Xciting, ωστόσο, θα κουράσουν στους κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους.
Piaggio Beverly 300 Touring
Όπως και τα υπόλοιπα scooter που αντικατέστησαν τον Quasar των 244 κ.εκ. με αυτόν των 278, το Touring έγινε πιο «νευρικό» στο γκάζι , χάρη στην αυξημένη ροπή, της οποίας η μέγιστη τιμή επιτυγχάνεται σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας. Κατά τ’ άλλα, το 300 Touring παραμένει ένα κλασικό Beverly. Ευέλικτο, άνετο, πρακτικό και φιλικό, με αισθητική που ξεχωρίζει, χάρη στον μεγαλοπρεπή στρογγυλό προβολέα, την κομψή ζελατίνα και τα χρωμιωμένα μέρη. Τα τρία τελευταία αποτελούν και τις επιλογές των Ιταλών για την έκδοση Touring, η οποία επιτυγχάνει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην απλή έκδοση και την Cruiser.
SYM Citycom 300i
Το Citycom 300i διαθέτει σύγχρονο κινητήρα 262,8 κ.εκ., ο οποίος προσφέρει ιδιαίτερα ανταγωνιστικές επιδόσεις. Η ισχύς των 24 ίππων και η ροπή που αγγίζει τα 2,4 kg-m, του χαρίζουν μια θέση στη λίστα με τα ισχυρότερα μοντέλα της κατηγορίας. Σύγχρονο είναι και το σύστημα πέδησης, στο οποίο ο μπροστινός και ο πίσω δίσκος συνδυάζονται στη λειτουργία τους. Σε ικανοποιητικότατα επίπεδα κινούνται και δύο από τους πλέον νευραλγικούς τομείς της κατηγορίας, αυτοί της άνεσης και των αποθηκευτικών χώρων. Ωστόσο, φαίνεται πως το Citycom έχει ζηλέψει και κάποιους sport ανταγωνιστές του, με αποτέλεσμα να διαθέτει σφιχτές αναρτήσεις, οι οποίες μάλλον θα κουράσουν τους μαθημένους σε «βασιλικές» ανέσεις.
Vespa GTS 300 Super
Αισθητικά, η GTS 300 Super αποτίνει φόρο τιμής στα μοντέλα του παρελθόντος, ενώ τεχνολογικά, είναι άρτια σε κάθε λεπτομέρεια. Ο κινητήρας είναι ψεκαστός και εξαιρετικός στις χαμηλές σ.α.λ. λειτουργίας, το πλαίσιο βελτιωμένο και οι αναρτήσεις προσφέρουν απόλυτη σταθερότητα, αλλά και απόλυτη υπακοή, ακόμη και σε συνθήκες πίεσης. Ο sport αυτός χαρακτήρας της 300άρας Vespa, όμως, έχει και το τίμημά του: Η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα μόνο όταν μιλάμε για ένα άτομο, ενώ κάτω από τη σέλα δε θα χωρέσει παρά ένα μικρό jet κράνος. Της το συγχωρείς, όμως, καθώς είναι ένα από τα ομορφότερα και πιο sport μοντέλα της εταιρίας.