Η ΚΤΜ, με την παρουσίαση του 950 Adventure, κατάφερε να επαναφέρει στο προσκήνιο τον πραγματικό «διττό» χαρακτήρα των on-off μοτοσικλετών. Το εν λόγω μοντέλο σημείωσε επιτυχημένη εμπορική πορεία, ταράζοντας τα -λιμνάζοντα μέχρι τότε- νερά της κατηγορίας.
Το Adventure, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες μοτοσικλέτες της κατηγορίας του, διαθέτει λιτή σχεδίαση και ως επί το πλείστον επίπεδες επιφάνειες που διαμορφώνονται με γωνίες. Φυσικά, το τελικό αποτέλεσμα χαρίζει στη μοτοσικλέτα το σκληροτράχηλο προφίλ και κρίνεται όμορφο. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο, ενώ οι ακατέργαστες επιφάνειες υπάρχουν για να χαρίσουν μικρές δόσεις από το ready to race αέρα που διαθέτουν όλες οι μοτοσικλέτες της φίρμας. Εργονομικά, το Adventure κρίνεται εξαιρετικό για τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Αν είστε άνω του 1.80 μ. δεν θα αντιμετωπίσετε σοβαρό πρόβλημα με το ύψος της σέλας. Τιμόνι και μαρσπιέ χαρίζουν στο σώμα επιθετική στάση, ενώ η ανατομική σέλα φροντίζει για την άνεση. Η προστασία από τον αέρα είναι ικανοποιητική και σίγουρα μεγαλύτερη από αυτήν που αρχικά προμηνύει πως θα παρέχει η μικρή ζελατίνα.
Μοτέρ
Ο κινητήρας του LC8 αποτέλεσε την πρώτη απόπειρα της KTM στο χώρο των δικύλινδρων και πέτυχε διάνα. Η περιεχόμενη γωνία μεταξύ των κυλίνδρων είναι στις 75 μοίρες και η ακριβής χωρητικότητά του 942 κ.εκ. Κάθε κεφαλή φιλοξενεί τέσσερις βαλβίδες και για την τροφοδοσία αποκλειστική ευθύνη φέρουν 2 καρμπιρατέρ (ο ψεκασμός τοποθετήθηκε με τον υπερκυβισμό του κινητήρα στο μοντέλο 990). Η δύναμη του κινητήρα είναι στο εντυπωσιακό για την κατηγορία νούμερο των 96,55 ίππων στις 8.000 σ.α.λ. και η ροπή 9,7 kgm στις 6.000 σ.α.λ. Το δικύλινδρο σύνολο ακολουθεί τη φιλοσοφία της κατασκευής, διαθέτοντας δυναμικά χαρακτηριστικά και όχι και τόσο πολιτισμένη λειτουργία. Τα μικρά σκορτσαρίσματα στις χαμηλές σ.α.λ. συγχωρούνται από το έντονο «τράβηγμα» στις μεσαίες και υψηλές περιστροφές του κινητήρα. Το σασμάν δεν είναι και από τα πιο ήσυχα, είναι όμως ανθεκτικό στη σκληρή χρήση και σαφές στις αλλαγές ταχυτήτων.
Συμπεριφορά
Σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά του Adventure 950, δεν υπάρχει κάποιο σημείο αμφισβήτησης. Στην άσφαλτο, η αίσθησή του είναι μοναδική, καταφέρνοντας να παντρέψει στοιχεία από τις street και μεγάλες supermoto μοτοσικλέτες. Ο κινητήρας ανταποκρίνεται περίφημα και όσο ο αναβάτης συμπεριφέρεται δίχως συντηρητισμούς στο δεξί γκριπ, θα διαπιστώσει πως καταφέρνει να κινήσει το ογκώδες Adventure εξαιρετικά γρήγορα. Στο ταξίδι, η προστασία είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο και παρά το ύψος της μοτοσικλέτας, η σταθερότητά της είναι χαρακτηριστική. Το σύστημα πέδησης είναι αποτελεσματικό, καταφέρνοντας να συνδυάσει αίσθηση και δύναμη. Οι αναρτήσεις είναι ένας ακόμα τομέας που το Adventure διαπρέπει. Η θυγατρική της KTM, η WP, έχει χαρίσει ένα κορυφαίας λειτουργίας σύστημα απόσβεσης που καταφέρνει να παρέχει ποιότητα κύλισης στους τροχούς του LC8, είτε αυτό κινείται στην άσφαλτο είτε σε χωμάτινο τερέν.
Συνολικά
Το Adventure 950 σημείωσε μεγάλη επιτυχία, μιας και ήταν η μοτοσικλέτα που έφερε στην κατηγορία «off» χαρακτηριστικά. Διαθέτοντας ένα σκληροτράχηλο χαρακτήρα, έκανε τη διαφορά μεταξύ των υπολοίπων ανταγωνιστικών μοτοσικλετών. Φυσικά, το LC8 θα μπορέσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του και στην καθημερινή μετακίνηση, απαιτώντας όμως κάποιους συμβιβασμούς από μέρους του αναβάτη του.
Τι να προσέξετε
Στην αριστερή πλευρά, στα χαμηλά του κινητήρα, υπάρχει η τρόμπα του συμπλέκτη, την οποία και πρέπει να ελέγξετε με προσοχή για τυχόν διαρροές. Επίσης, μην παραλείψετε να κοιτάξετε τους λαιμούς των εξατμίσεων για τυχόν σκουριές. Η αλυσίδα κίνησης και τα γρανάζια της τελικής μετάδοσης θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση.
Τι να αλλάξετε
Η KTM προσφέρει μια μεγάλη λίστα αξεσουάρ για το συγκεκριμένο μοντέλο. Από τα πιο hot «καλούδια» θεωρούνται τα τελικά της Akropovic που χαρίζουν δύναμη και όμορφο ήχο, καθώς και τα προστατευτικά κάγκελα που σε πολλές περιπτώσεις στάθηκαν ιδιαίτερα χρήσιμα.
Μίνι ιστορικό
Το 2003 η KTM συμμετέχει στο Rally Paris Dakar με μια πρωτότυπη μοτοσικλέτα 1000 κ.εκ. και με οδηγό τον Nami Roma καταφέρνει να πάρει τη νίκη. Το επόμενο χρόνο η μοτοσικλέτα, με πολιτική αμφίεση και λίγες διαφορές από την αγωνιστική, μπαίνει στην παραγωγή. Το 2007 η ΚΤΜ παρουσιάζει τον αντικαταστάτη του 950, με τις διαφορές τους να εντοπίζονται στο μεγαλύτερο κυβισμό, την τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό και την ύπαρξη ABS.