Η μοναδική μοτοσικλέτα που θα μπορούσαμε –καταχρηστικά- να θεωρήσουμε ως νέο μοντέλο της κατηγορίας για φέτος είναι το Multistrada 1200, που προορίζεται όμως για αμιγώς ασφάλτινα πεδία. Η κατηγορία παραμένει λοιπόν ως έχει και εστιάζουμε στις 5 μοτοσικλέτες που θα μονομαχήσουν για άλλη μια χρονιά.
BMW R 1200 GS / Adventure - Τιμή: 13.478 ευρώ (14.827 ευρώ το Adventure)
Κραυγαλέες αλλαγές στα δύο GS έχουμε καιρό να δούμε, και αυτό δεν είναι τυχαίο. Οι Βαυαροί έχουν βρει εδώ και χρόνια τη… χρυσή συνταγή και αρνούνται να την αλλάξουν, παρά μόνο στις λεπτομέρειές της.Το μοτέρ είναι ένα από τα σημεία του GS που δέχθηκε κάποιες μικροαλλαγές πριν δύο χρόνια, με αποτέλεσμα να γίνει ισχυρότερο. Ο boxer των 1.170 κ.εκ. συνεχίζει με επιτυχία την παράδοση της βαυαρικής εταιρείας, δίνοντας εξαιρετικά αποτελέσματα μέχρι σήμερα. Η εξαιρετική θέση οδήγησης και η ρυθμιζόμενη σέλα θα καταφέρουν να βολέψουν όλα τα αναστήματα. Ιδιαίτερα ευχαριστημένος θα μείνει και ο συνεπιβάτης. Ειδικότερα στον τομέα των αναρτήσεων, αν υπάρχει το ESA, όλα ρυθμίζονται σε μερικά δευτερόλεπτα και από τέρμα σκληρό, το GS μετατρέπεται σε μια ιδιαίτερα άνετη για τις λακκούβες της πόλης μοτοσικλέτα… Το BMW R1200GS Αdventure αποτελεί κατά κάποιο τρόπο τη luxury touring έκδοση του απλού GS, αφού διατηρεί σε μεγάλο βαθμό την ελαφριά αίσθηση και την πολυμορφικότητά του, προσφέροντας παράλληλα ακόμα μεγαλύτερες τουριστικές δυνατότητες και άνεση. Η μεγαλύτερη ζελατίνα, τα προστατευτικά κάγκελα, η πιο περιπετειώδης εμφάνιση και ο ενισχυμένος χωμάτινος χαρακτήρας του, το καθιστούν ακόμη πιο κατάλληλο από την απλή έκδοση για να ταξιδέψει, αλλά και να βρεθεί σε δυσπρόσιτα μέρη.
Ένα επίσης διαχρονικό μοντέλο, το οποίο ελάχιστες επεμβάσεις έχει δεχθεί τα τελευταία χρόνια. Άλλωστε, το Varadero είναι ένα επιτυχημένο προϊόν που λίγη ανάγκη έχει τις συχνές αλλαγές. Το δικύλινδρο σύνολο προέρχεται από το γνωστό VTR, με τις απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε να ταιριάζει στο ύφος της μοτοσικλέτας. Διαθέτει το σύστημα HECS που είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο καυσαερίων, ενώ η μοτοσικλέτα, δείχνοντας τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες της Honda, έχει καταλύτη και αισθητήρα οξυγόνου. Ο κινητήρας, στα δεδομένα που μας έχει συνηθίσει τόσο η εταιρεία όσο και το συγκεκριμένο μοντέλο, είναι γραμμικός και δυνατός και με μαλακό και σαφές κιβώτιο ταχυτήτων. Τα φρένα του Varadero, εκτός από σύστημα συνδυασμένης πέδησης που διαθέτουν όλα τα μοντέλα, έχουν και προαιρετικό σύστημα ABS. Η συνολική απόδοση του πακέτου των φρένων είναι ιδανική για το χαρακτήρα της μοτοσικλέτας, χάρη στους δύο δίσκους των 296 χιλ. μπροστά και στον έναν των 256 χιλ. πίσω. Ένα σημείο που η μοτοσικλέτα χάνει πόντους είναι η πληροφόρηση που παρέχει το πιρούνι των 43 χιλ., όταν την ίδια στιγμή το πίσω αμορτισέρ σε αυτόν τον τομέα είναι ιδανικό.
Ένας από τους πιο νέους παίχτες στο παιχνίδι του σκληρού ανταγωνισμού των μεγάλων on-off είναι το Moto Guzzi Stelvio, το οποίο στοιχηματίζει ενάντια στους κραταιούς της κατηγορίας. Το μεγάλο σε διαστάσεις τιμόνι τοποθετεί τα χέρια ανοιχτά και ψηλά, κάτι που ευνοεί την κίνηση εκτός δρόμου. Η ζελατίνα ρυθμίζεται εύκολα πάνω-κάτω, μέσω δύο περιστροφικών διακοπτών. Τα χειριστήρια και ο πίνακας οργάνων βρίσκονται στις σωστές θέσεις και θα απαιτήσουν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρείας έχουν δώσει ιδιαίτερο βάρος στην ακαμψία του συνόλου, κάτι που γίνεται κατανοητό και από τις επιλογές τους όσον αφορά στην ανάρτηση. Μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο και πλήρως ρυθμιζόμενο Marzocchi με διάμετρο καλαμιών 50 χιλ. και τη διαδρομή του να κινείται μεταξύ του on και του off… κόσμου στα 175 χιλ. Πίσω, το αμορτισέρ της Sachs ρυθμίζεται εύκολα ως προς τη σκληρότητά του μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη και η διαδρομή του φτάνει τα 155 χιλ.
Triumph Tiger 1050 - 11.390 ευρώ (12.190 ευρώ με ABS)
Το Tiger αποτελεί μία από τις πλέον ξεχωριστές προτάσεις της κατηγορίας, χάρη στη φιλοσοφία του, τη βρετανική αισθητική του, αλλά και τον εξαιρετικό τρικύλινδρο κινητήρα του. Το Triumph Tiger 1050 διαθέτει μία από τις πλέον επιθετικές αισθητικές της κατηγορίας. Το φέρινγκ αποτελείται κυρίως από γωνίες, ενώ το αιχμηρό φωτιστικό σώμα στη μάσκα συμπληρώνει την αισθητική του, η οποία φλερτάρει έντονα με τις επιθετικές street μοτοσικλέτες. Το πακέτο των αναρτήσεων του Tiger αποτελείται από πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της Showa και επίσης ρυθμιζόμενο και με την υπογραφή της Showa μονό αμορτισέρ. Πολύ καλές οι επιλογές της Triumph και στο σύστημα πέδησης. Μπροστά συναντάμε δύο πλευστούς δίσκους 320 χιλ. με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες και πίσω ένα δίσκο 255 χιλ. με διπίστονη δαγκάνα με γλίστρα. Ολόκληρο το πακέτο φέρει την υπογραφή της Nissin. Το εν σειρά τρικύλινδρο μοτέρ των 1.050 κ.εκ. της Triumph είναι υγρόψυκτο και διαθέτει σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Η μέγιστη ισχύς του θα έρθει στις 9.400 σ.α.λ. και θα αγγίξει τους 113 ίππους. Σε υψηλά επίπεδα κινείται και η ροπή του, η οποία φτάνει τη μέγιστη τιμή των 10,1 kgm από τις 6.250 σ.α.λ.
ΚΤΜ 990 Adventure - Τιμή: 14.790 ευρώ
Πρόκειται για μία από τις πλέον επιτυχημένες μοτοσικλέτες στην κατηγορία. Το 990 Adventure αποτελεί ένα μεγάλο και σκληροτράχηλο on-off, το οποίο θα ικανοποιήσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό αναβάτη. Για το 2009, το Adventure ανανεώθηκε σε αρκετούς τομείς και, φυσικά, και στον αισθητικό. Διαθέτει νέο πίνακα οργάνων και νέους χρωματισμούς, ενώ και τα γραφικά του 2009 καταφέρνουν να τραβήξουν κάθε βλέμμα πάνω τους. Τέλος, το 990 διαθέτει και ντουλαπάκι στο κέντρο του ρεζερβουάρ. Ο δικύλινδρος κινητήρας του λίτρου έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις, που, σύμφωνα με την ΚΤΜ, έχουν αυξήσει την ισχύ του κατά 10 ίππους (106). Επιπλέον, το σύστημα ψεκασμού δουλεύει αρκετά καλά και μόνο στις χαμηλές σ.α.λ. είναι λίγο απότομο, ενώ, χάρη και πάλι σε αυτό, το ξύπνημα του LC8, όταν είναι κρύος, έχει γίνει μια απλή υπόθεση ρουτίνας. Παράλληλα με την ανανεωμένη απλή έκδοση του Adventure, η ΚΤΜ παρουσίασε και την έκδοση R, η οποία απευθύνεται σε αυτούς που βλέπουν δρόμους εκεί που απλά δεν υπάρχουν! Το R, μεταξύ άλλων, διαθέτει περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα, μεγαλύτερη διαδρομή αναρτήσεων (265 χιλ. μπρος και πίσω), αλλά και ακόμη πιο εντυπωσιακά γραφικά