Τα 300άρια είναι τα νέα 250άρια! Όσο οξύμωρο και αν ακούγεται αυτό, είναι γεγονός πως η νέα κατηγορία κυβισμού στα scooter έχει αρχίσει να υπερισχύει αριθμητικά έναντι των «παραδοσιακών» μοντέλων στο ¼ του λίτρου. Ακολουθούν πέντε μοντέλα που αποτελούν χαρακτηριστικούς εκπροσώπους του είδους
Η αισθητική του Sportcity είναι sport και επιθετική, χωρίς να καταφεύγει σε ακραίες γραμμές. Αυτό δεν σημαίνει ότι η πρακτικότητα και η άνεση θυσιάζονται, αντιθέτως, στοιχεία όπως η σχάρα στο πίσω μέρος, η φαρδιά σέλα και ο χώρος για τα πόδια αποδεικνύουν πως το Sportcity δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε «wannabe Biaggi» 18χρόνους. Ο κινητήρας του δεν είναι άλλος από τον Quasar της Piaggio, με τη χωρητικότητά του αυξημένη στα 287 κ.εκ.. Η ισχύς του παραμένει στα επίπεδα του 250, ωστόσο, η ροπή είναι αυξημένη. Χάρη σε αυτή, αλλά και στις σφιχτές αναρτήσεις, το Sportcity μπορεί να κινηθεί σε sport ρυθμούς, ενώ βασιζόμενο στα πολύ καλά φρένα του, θα καταφέρει να ακινητοποιηθεί άμεσα, χωρίς να τρομάξει τον αναβάτη του.
Honda SH 300i - 4.820€
Η αισθητική του SH 300i είναι φρέσκια και βοηθά το μοντέλο να ξεχωρίζει ανάμεσα στις δεκάδες προτάσεις των scooter του ανταγωνισμού. Επιπλέον, οι διαστάσεις του είναι από τις μικρότερες στην κατηγορία, γεγονός που, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς του, την εξαιρετική λειτουργία των φρένων και των αναρτήσεων και τις επιδόσεις του κινητήρα, το καθιστά ευέλικτο, σταθερό και ελαφρύ στο χειρισμό. Παρά τις μικρές του διαστάσεις, ωστόσο, το SH είναι άνετο και ευρύχωρο – τουλάχιστον στο χώρο της ποδιάς, γιατί κάτω από τη σέλα θα χωρέσει μόλις ένα jet κράνος. Ο κινητήρας του, τέλος, λειτουργεί βελούδινα και γραμμικά και προσφέρει ικανοποιητικότατες επιταχύνσεις, ειδικά στη χαμηλομεσαία περιοχή λειτουργίας.
Kymco Xciting 300i – 4.290€
Οι διαστάσεις του Xciting είναι μεγάλες και φροντίζουν για την άνεση του αναβάτη, αλλά και για τα πράγματα που θέλει να μεταφέρει. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα full face κράνος και αρκετά μικροπράγματα, ενώ δύο άτομα θα βολευτούν άνετα πάνω της. Πέρα από την άνεση και την πρακτικότητα που του προσφέρουν οι μεγάλες διαστάσεις του, το Xciting θα εκμεταλλευτεί και τον κινητήρα του, ο οποίος επιταχύνει δυνατά, χάρη και στην ιδανικά κοντή κλιμάκωση του CVT. Το ίδιο… μοτίβο ακολουθούν και οι αναρτήσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν μεγάλες κλίσεις και σταθερότητα στο Xciting, ωστόσο, θα κουράσουν στους κακοφτιαγμένους ελληνικούς δρόμους.
SYM Citycom 300i – 3.820€
Το Citycom 300i διαθέτει σύγχρονο κινητήρα 262,8 κ.εκ., ο οποίος προσφέρει ιδιαίτερα ανταγωνιστικές επιδόσεις. Η ισχύς των 24 ίππων και η ροπή που αγγίζει τα 2,4 kg-m, του χαρίζουν μια θέση στη λίστα με τα ισχυρότερα μοντέλα της κατηγορίας. Σύγχρονο είναι και το σύστημα πέδησης, στο οποίο ο μπροστινός και ο πίσω δίσκος συνδυάζονται στη λειτουργία τους. Σε ικανοποιητικότατα επίπεδα κινούνται και δύο από τους πλέον νευραλγικούς τομείς της κατηγορίας, αυτοί της άνεσης και των αποθηκευτικών χώρων. Ωστόσο, φαίνεται πως το Citycom έχει ζηλέψει και κάποιους sport ανταγωνιστές του, με αποτέλεσμα να διαθέτει σφιχτές αναρτήσεις, οι οποίες μάλλον θα κουράσουν τους μαθημένους σε «βασιλικές» ανέσεις.
Vespa GTS 300 Super – 4.420€
Αισθητικά, η GTS 300 Super αποτίνει φόρο τιμής στα μοντέλα του παρελθόντος, ενώ τεχνολογικά, είναι άρτια σε κάθε λεπτομέρεια. Ο κινητήρας είναι ψεκαστός και εξαιρετικός στις χαμηλές σ.α.λ. λειτουργίας, το πλαίσιο βελτιωμένο και οι αναρτήσεις προσφέρουν απόλυτη σταθερότητα, αλλά και απόλυτη υπακοή, ακόμη και σε συνθήκες πίεσης. Ο sport αυτός χαρακτήρας της 300άρας Vespa, όμως, έχει και το τίμημά του: Η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα μόνο όταν μιλάμε για ένα άτομο, ενώ κάτω από τη σέλα δε θα χωρέσει παρά ένα μικρό jet κράνος. Της το συγχωρείς, όμως, καθώς είναι ένα από τα ομορφότερα και πιο sport μοντέλα της εταιρίας.