To ΖΧ 6R του 2003 αποτέλεσε μια μοτοσικλέτα-σταθμό τόσο για την Kawasaki όσο και για την κατηγορία των μεσαίων Supersport. Με αισθητική και επιδόσεις που ακόμα και στις μέρες μας θεωρούνται ανατρεπτικές, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία στο χώρο του μεταχειρισμένου.
Το ZX 6R του 2003 είναι η μοτοσικλέτα που έβαλε την Kawasaki ξανά στο παιχνίδι των Supersport. Με τον τότε ανταγωνισμό της κατηγορίας να έχει προηγηθεί αρκετά από το ZX 6R 636 του 2002, η Kawasaki προχώρησε σε ριζοσπαστικές αλλαγές, με αποτέλεσμα το μοντέλο του 2003 να αφήσει τους πάντες με το στόμα ανοικτό. Οι γραμμές του τονίζουν τον επιθετικό χαρακτήρα της κατασκευής, ενώ και οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι ιδιαίτερα μαζεμένες. Τα επιπλέον 63 κ.εκ. του κινητήρα δίνουν το αβαντάζ σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ πλαίσιο και αναρτήσεις χαρίζουν μοναδική οδική συμπεριφορά στη μοτοσικλέτα.
Σχεδίαση: μίνιμαλ και αιχμηρό
Σχεδιαστικά, το εντυπωσιακότερο σημείο του ΖΧ 6R είναι η μάσκα του. Οι κοφτερές καμπύλες και οι έντονες γωνίες χαρακτηρίζουν τη συνολική αισθητική του. Οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι ιδιαίτερα μαζεμένες, ενώ και η επιλογή της αυστηρά μονόχρωμης βαφής τονίζει ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο η ουσία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων συγκεντρώνει τις πληροφορίες τόσο για τις στροφές του κινητήρα όσο και για την ταχύτητα του ZX 6R, ενώ διαθέτει και χρονόμετρο!
Άνεση / εργονομία: σπαρτιάτικο
Το ΖΧ 6R, προσανατολισμένο για χρήση στην πίστα, ακολουθεί πιστά αυτή τη λογική και στη θέση οδήγησης. Τα κλιπόνς είναι τοποθετημένα χαμηλά και τα μαρσπιέ ψηλά και πίσω, ενώ το ρεζερβουάρ είναι στενό, συνθέτοντας μια επιθετική θέση οδήγησης. Η σέλα για το συνεπιβάτη έχει περισσότερο διακοσμητικό ρόλο στην όμορφη ουρά του ZX 6R, αλλά κάτω από αυτήν θα μπορέσετε να αποθηκεύσετε ορισμένα μικροπράγματα.
Κινητήρας: με 36 κ.εκ. επιπλέον
Ο κινητήρας των 636 κ.εκ. αποδίδει 118 ίππους στις 13.000 σ.α.λ., ενώ το μέγιστο νούμερο ροπής είναι 6,8 kgm στις 11.000 σ.α.λ. Μάλιστα, στο συγκεκριμένο μοντέλο η Kawasaki αντικατέστησε τα καρμπιρατέρ και καθιέρωσε τον ηλεκτρονικό ψεκασμό στο σύστημα τροφοδοσίας, με αποτέλεσμα να μετατρέψει σε υποδειγματική τη λειτουργία του κινητήρα. Τα επιπλέον κυβικά έχουν θετική επίδραση στις επιδόσεις του ZX 6R όταν η κλίμακα περιστροφής του κινητήρα είναι ψηλά, ενώ ως τυπικό 600άρι της κατηγορίας, κάτω από τις 6.000 σ.α.λ. τα αποθέματα ροπής δεν θα συγκινήσουν.
Οδηγώντας: ξυραφένιο
Η αιχμηρή σχεδίαση του ZX 6R έρχεται να προϊδεάσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την οδική συμπεριφορά του. Τα λίγα κιλά της κατασκευής και η «μαζεμένη» γεωμετρία καθιστούν την αλλαγή κατεύθυνσης παιχνιδάκι. Το στιβαρό πλαίσιο και το ανεστραμμένο πιρούνι, που αντικατέστησε το συμβατικό που διέθετε το μοντέλο του 2002, χάρισαν στη μοτοσικλέτα ακρίβεια και σταθερότητα ιδιαίτερα υπό κλίση.
Οι αναρτήσεις συγκαταλέγονται και αυτές στα θετικά της κατασκευής, κερδίζοντας τόσο με την ποιοτική τους λειτουργία όσο και στον τομέα της άνεσης. Τέλος, τα φρένα αποτελούν το κερασάκι στην τούρτα. Οι ακτινικές (για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα παραγωγής) τετραέμβολες δαγκάνες της Tokico θα απογειώσουν εύκολα τον πίσω τροχό του ZX 6R, ενώ θα ικανοποιήσουν και όσον αφορά στην αίσθηση που παρέχουν στον αναβάτη.
Συμπέρασμα: ακόμα σύγχρονο
Το ΖΧ 6R ή 636 όπως τελικά επικράτησε να αποκαλείται, είναι ένα εξαιρετικό μοντέλο, τόσο αισθητικά όσο και στον τομέα των επιδόσεων, ενώ παρά τα χρόνια του… σε καμία περίπτωση δεν θεωρείται ξεπερασμένο, αποτελώντας μια καλή αγορά στο χώρο του μεταχειρισμένου.
Ανταγωνισμός
Honda CBR 600RR
To CBR 600 RR του 2003 έδειξε ότι η εποχή που τα Supersport των 600 κ.εκ. θεωρούντο πρακτικές sport μοτοσικλέτες, έφτασε στο τέλος της. Το CBR, με αισθητική όμοια με του αγωνιστικού RC 211V και φορτωμένο με καινοτομίες όπως την έδραση του αμορτισέρ και το ηλεκτρονικό στραμπιλιζατέρ, έκλεψε καρδιές.
Suzuki GSX-R 600
To Suzuki αποτελεί το πιο πληθωρικό μοντέλο στην κατηγορία των Supersport. Οι επιδόσεις του, αλλά κυρίως η αίσθηση και η οδική του συμπεριφορά, το κατέστησαν δημοφιλέστατο. Διαθέτοντας ένα έξυπνα σχεδιασμένο πλαίσιο και δυναμικό χαρακτήρα, γρήγορα απέκτησε φανατικούς οπαδούς και ορκισμένους εχθρούς.
Yamaha YZF 600 R6
Ακολουθώντας την επιτυχημένη συνταγή του μεγάλου «αδελφού» R1, το R6 είχε έναν εύκολο δρόμο προς την επιτυχία. Ιδιαίτερα στιβαρό και με φρένα που ερωτευόσουν κεραυνοβόλα, το R6 έκανε αισθητή την παρουσία του στην κατηγορία.