Τα scooter 300 κ.εκ. αποτελούν τη νέα γενιά που αντικαθιστά σταδιακά την κατηγορία των 250 κ.εκ. Τα συγκεκριμένα scooter είναι ιδανικά για την κίνηση μέσα στην πόλη, ωστόσο παραμένει άγνωστο πόσο καλά τα καταφέρνουν στον τομέα της οικονομίας και τι δαπάνες απαιτούν για τη χρήση τους για 20.000 χλμ. ή δύο χρόνια.
Τα scooter 300 κ.εκ. αποτελούν τη νέα γενιά δικύκλων πόλης. Τα επιπλέον κυβικά τους, σε σχέση με τα scooter των 250 κ.εκ., έχουν ενισχύσει τις επιδόσεις τους, ενώ η νέα τεχνολογία που φέρουν, έχει διατηρήσει την κατανάλωση καυσίμου στα ίδια επίπεδα με το παρελθόν. Η ευχρηστία των συγκεκριμένων scooter για την κίνηση μέσα στην πόλη είναι αναμφισβήτητη, μιας και η αυτόματη μετάδοση, αλλά και το γεγονός των ενσωματωμένων αποθηκευτικών χώρων, κορυφώνουν την πρακτικότητά τους. Φυσικά, μεγάλο ερωτηματικό αποτελεί ποιο είναι το πραγματικό κόστος χρήσης τους διανύοντας 20.000 χλμ. (δύο χρόνια). Βάλαμε ως όριο αυτά τα χιλιόμετρα, μιας και ένα ενδεικτικό νούμερο για τα χιλιόμετρα που θα διανύσει ένα scooter της συγκεκριμένης κατηγορίας μέσα σε ένα χρόνο είναι τα 10.000 χλμ. Το κόστος χρήσης που εξετάζουμε, περιλαμβάνει όλες τις παραμέτρους δαπάνης για τα scooter που ακολουθούν:
-Την τιμή της βενζίνης για 20.000 χλμ.
-Το κόστος των service τους μέχρι και την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων χιλιομέτρων.
-Τα τέλη κυκλοφορίας 2 ετών.
-Τα ασφάλιστρα.
Οι τιμές των service είναι ενδεικτικές και αποτελούν τις χρεώσεις συγκεκριμένων συνεργείων που ανήκουν στο δίκτυο των εταιρειών, συνεπώς οι τιμές μεταξύ των συνεργείων του δικτύου μπορεί να διαφέρουν, αλλά σίγουρα όχι σημαντικά.
Aprilia Scarabeo 300
Σύνολο 1.945,32 ευρώ.
Το Scarabeo κρίνεται ιδιαίτερα οικονομικό στα πλαίσια σύγκρισης που έχουμε θέσει. Το γεγονός ότι το περιοδικό του service γίνεται κάθε 6.000 χλμ., αλλά και ότι το εξουσιοδοτημένο συνεργείο που απευθυνθήκαμε χρεώνει έξοδα εργασίας κάθε 12.000 χλμ., δικαιολογεί το παραπάνω γεγονός.
1.342,32 ευρώ σε βενζίνη (μετά από 20.000 χλμ.)
191 ευρώ για service (ολοκληρώνοντας 20.000 χλμ.)
376 ευρώ για το φτηνότερο πακέτο ασφάλισης για δύο χρόνια (188 ευρώ το χρόνο)
36 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας δύο χρόνων
1ο Service (1.000 χλμ.)
Λάδια, φίλτρο λαδιού
Σύνολο: 25 ευρώ
Με τα δεδομένα που έχουμε θέσει, το δημοφιλές Beverly Tourer θα κοστίσει στον ιδιοκτήτη του 2.323,22 ευρώ για την οδήγηση και τη συντήρησή του για 20.000 χλμ. και την κατοχή του για δύο χρόνια (ασφάλιση και τέλη κυκλοφορίας).
1.342,32 ευρώ σε βενζίνη (μετά από 20.000 χλμ.)
568,9 ευρώ για service (ολοκληρώνοντας 20.000 χλμ.)
376 ευρώ για το φτηνότερο πακέτο ασφάλισης για δύο χρόνια (188 ευρώ το χρόνο)
Το συνολικό κόστος χρήσης του Nexus είναι 2.350,9 ευρώ και δεν διαφέρει κατά πολύ από εκείνο του Beverly. Την όποια διαφορά στο σύνολο χρήσης μεταξύ των δύο scooter δημιουργεί η ελαφρά μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου του Nexus.
1.370 ευρώ σε βενζίνη (μετά από 20.000 χλμ.)
568,9 ευρώ για service (ολοκληρώνοντας 20.000 χλμ.)
376 ευρώ για το φτηνότερο πακέτο ασφάλισης για δύο χρόνια (188 ευρώ το χρόνο)
Η χρήση του Kymco Downtown μέσα στην περίοδο ολοκλήρωσης 20.000 χλμ. ή δύο χρόνων κατοχής θα στοιχίσει στον ιδιοκτήτη του 2.331,05 ευρώ. Τιμή που περιλαμβάνει την ασφάλιση, τη συνολική δαπάνη για καύσιμα και σέρβις, αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας.
1.399,44 ευρώ σε βενζίνη (μετά από 20.000 χλμ.)
519,61 ευρώ για service (ολοκληρώνοντας 20.000 χλμ.)
376 ευρώ για το φτηνότερο πακέτο ασφάλισης για δύο χρόνια (188 ευρώ το χρόνο)
Η Sym δεν προτείνει κάποια συγκεκριμένα λιπαντικά για τα scooter της, συνεπώς είναι στην κρίση του εκάστοτε συμβεβλημένου συνεργείου για τη μάρκα που θα επιλέξει. Ο μέσος όρος αξίας για λιπαντικό 10w40 είναι 17 ευρώ. Tο εξουσιοδοτημένο συνεργείο «Αρναόγλου Σιαφάκας» που απευθυνθήκαμε, μας ενημέρωσε ότι χρεώνει εργατικά μονάχα στα περιοδικά service κάθε 6.000 χλμ., που είναι 45 ευρώ. Συνολικά, ο ιδιοκτήτης του Citycom θα δαπανήσει 2.168,63 ευρώ.
1.370 ευρώ σε βενζίνη (μετά από 20.000 χλμ.)
386,63 ευρώ για service (ολοκληρώνοντας 20.000 χλμ.)
376 ευρώ για το φτηνότερο πακέτο ασφάλισης για δύο χρόνια (188 ευρώ το χρόνο)
Το SH 300, με τιμή λίτρου βενζίνης σύμφωνα με την προτεινόμενη από το Υπουργείο Ανάπτυξης 1,428 ευρώ, για τη χρήση του για 20.000 χλμ. και πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρα για δύο χρόνια, καθώς και την αξία των service toy, θα στοιχίσει στον ιδιοκτήτη του 2.209,88 ευρώ.
1.370,88 ευρώ σε βενζίνη (μετά από 20.000 χλμ.)
427 ευρώ για service (ολοκληρώνοντας 20.000 χλμ.)
376 ευρώ για το φτηνότερο πακέτο ασφάλισης για δύο χρόνια (188 ευρώ το χρόνο)