H Honda, με την παρουσίαση του DN-01, εγκαινίασε μια νέα εποχή στη μοτοσικλέτα, την… αυτόματη. Με ιδιαίτερα φουτουριστική σχεδίαση και ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης, το DN-01 δύσκολα κατατάσσεται σε κάποια κατηγορία, ωστόσο δικαιωματικά του αποδίδεται ο τίτλος του πρώτου μιας νέας γενιάς.
(+)Ξεχωριστή εμφάνιση και αίσθηση, σύστημα μετάδοσης
(-)Χαμηλά τοποθετημένα μαρσπιέ που εμποδίζουν στις κλίσεις
Το DN-01 είναι ένα concept που η Honda «δουλεύει» χρόνια. Η μοτοσικλέτα, σε πειραματικό στάδιο, πρωτοεμφανίστηκε το 2005 και αυτό είναι αρκετό για να καταλάβουμε πόσο έχει απασχολήσει τους μηχανικούς της. Το σύστημα μετάδοσης διαφοροποιείται από οτιδήποτε έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα, ενώ στη γενικότερη ιδιαίτερης φιλοσοφίας μοτοσικλέτα συνηγορεί και η αισθητική της.
Κινητήρας: HFS (Human Friendly Transmission)
Ο κινητήρας του DN-01 προέρχεται από το Transalp και είναι δικύλινδρος, υγρόψυκτος και σε διάταξη V 52 μοιρών. Κάθε κεφαλή του διαθέτει 4 βαλβίδες και την τροφοδοσία του έχει αναλάβει ο ψεκασμός. Το σημείο όμως όπου επικεντρώνεται όλο το ενδιαφέρον πάνω σε αυτόν τον κινητήρα είναι η μετάδοσή του. Η Honda, διαφοροποιώντας πλήρως το σύστημά της από ό,τι έχουμε δει μέχρι σήμερα, δημιούργησε μια υδρομηχανική μετάδοση και την ονόμασε HFT (Human Friendly Transmision).
Θέση οδήγησης - Άνεση: Σε custom πρότυπα
Η σέλα είναι φαρδιά και ευρύχωρη και το τιμόνι εκτείνεται προς τα πίσω, αναγκάζοντας τον κορμό να «ξαπλώσει» πάνω στη σέλα, με τα πόδια να στηρίζονται πάνω σε φαρδιά πατάκια. Η σέλα του συνεπιβάτη -παραδόξως για την κατηγορία- είναι ιδιαίτερα άνετη. Το μόνο που μπορεί να χαλάσει την άνεση του αναβάτη είναι ο αέρας πάνω από τα 120-130 χλμ./ώρα, μιας και η ζελατίνα που διαθέτει το DN-01 έχει περισσότερο διακοσμητικό ρόλο.
Φρένα: Ιδανικός συνδυασμός
Όπως σε όλα τα Honda με ABS, έτσι και στο DN, το σύστημα πέδησης είναι συνεργαζόμενο και στην προκειμένη περίπτωση δουλεύει εξαιρετικά. Στον εμπρός τροχό στηρίζονται δύο δίσκοι με διάμετρο 296 χιλ. που συνεργάζονται με δαγκάνες τριών εμβόλων (τα μεσαία έμβολα ενεργοποιούνται από το πεντάλ του πίσω φρένου). Ο πίσω δίσκος έχει διάμετρο 276 χιλ. και ενεργοποιείται από δαγκάνα δύο εμβόλων. Στο μεγαλύτερο ποσοστό, η χρήση μόνο του πεντάλ κρίνεται αποτελεσματικότατη, ενώ η λειτουργία του ABS είναι διακριτική.
Οδηγώντας
Τα πόδια τοποθετούνται με μιας στα φαρδιά πατάκια του DN-01 και τα χέρια στο τιμόνι, με αυτό το γνώριμο αίσθημα εξοικείωσης που διαθέτουν όλες οι μοτοσικλέτες της Honda. H εμπλοκή της κίνησης γίνεται ιδιαίτερα ομαλά, με τον κινητήρα να δουλεύει αθόρυβα και δίχως υπόνοια κραδασμών. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι τα 270 κιλά της μοτοσικλέτας δεν κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Επίσης, αν και το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1.605 χιλ. και η γωνία κάστερ στις 28 μοίρες, η ευελιξία του DN-01 είναι χαρακτηριστική. Η μετάδοση λειτουργεί εξαιρετικά, με την αυτόματη να δίνει τη δυνατότητα επιλογής Drive και Sport, ενώ υπάρχει και η Manual επιλογή όπου ο οδηγός αλλάζει την κλιμάκωση μέσω ενός μπουτόν στο αριστερό άκρο του τιμονιού.
Συμπέρασμα
Το DN-01 είναι μια ξεχωριστή μοτοσικλέτα που διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης. Η αισθητική του θα τραβήξει τα βλέμματα απ’ όπου και αν περάσει, ενώ η οδηγική του αίσθηση θα χαρίσει στον κάτοχό του ένα ακόμα πιο πλατύ χαμόγελο.