Επισήμως καλοκαίρι από σήμερα 01/06 και σίγουρα πολλοί από εσάς έχετε αρχίσει τα πλάνα για τις διακοπές σας. Αν το πρόγραμμα περιλαμβάνει νησί, ένα scooter αποτελεί το καλύτερο όχημα για να το επισκεφθείτε. Η απλότητα, η πρακτικότητα και η ευκολία, ταιριάζουν απόλυτα με τη χαλαρότητα των διακοπών!
Τα νησιά μας είναι τόσα πολλά και τόσο διαφορετικά μεταξύ τους, που η επιλογή ενός από αυτά για τις διακοπές μας, αποτελεί ένα από τα πιο ευχάριστα…μπερδέματα! Παρ΄ όλο που μέχρι να καταλήξετε σε κάποιο μπορεί να σας πάρει αρκετό καιρό, η επιλογή για το μέσο με το οποίο θα αποβιβαστείτε σε αυτό, δεν χρειάζεται σκέψη. Scooter ασυζητητί!
Οι λόγοι είναι πολλοί απλοί:
-Τα νησιά απέχουν όλα το ίδιο, άντε μερικά να είναι 500 μέτρα πιο μακριά από τα άλλα. Δεν σας κάνουμε πλάκα, απλώς η απόσταση που θα χρειαστεί να διανύσετε οδηγώντας είναι από το σπίτι σας μέχρι το λιμάνι! Για τα νησιά που χρειάζεται να ταξιδέψετε σε μακρινά πορθμεία, υπάρχουν τα scooter μεγάλου κυβσιμού.
-Τα scooter φορτώνονται. Πολύ. Πραγματικά εκπλήσσεται κανείς με τα πράγματα που μπορεί να μεταφέρει ένα δίκυκλο αυτής της κατηγορίας. Ο χώρος κάτω από τη σέλα, η σχάρα και το επίπεδο πάτωμα μπορούν αν εκμεταλλευτούν σωστά να φιλοξενήσουν άνετα τις αποσκευές δύο ατόμων. Αν μάλιστα χρησιμοποιηθεί top-case και σαμάρια, μιλάμε για επίπεδα touring μοτοσικλέτας!
-Είναι οικονομικά και ευέλικτα. Ωραίο το hyper GT ή το super – «super mega» on-off μοντέλο σας και καταλαβαίνουμε ότι δεν θέλετε να το αποχωριστείτε ούτε στις διακοπές σας. Αναλογιστείτε όμως ότι η μεγαλύτερη ευθεία στα νησιά είναι γύρω στο 1 χιλιόμετρο και η απόσταση Χώρα – «μαγευτική παραλία» το πολύ γύρω στα 10. Πριν λοιπόν σπαταλήσετε τον προϋπολογισμό σας σε βενζίνες και τσιτώσετε τα νεύρα σας…σκεφτείτε το καλά. Για να χαλαρώσετε πάτε…
-Τα scooter είναι εύκολα και πρακτικά. Αφού έχεις λιώσει στη παραλία κάνα 5ώρο, το μόνο που θέλεις είναι να πετάξεις τις πετσέτες, τις ρακέτες και το τάβλι κάτω από τη σέλα και ανοίγοντας το γκάζι να πας μέχρι το δωμάτιο ή τη σκηνή. Δεν θες ούτε 250 κιλά βάρος, ούτε συμπλέκτες, ούτε 150 άλογα. Απλά και χαλαρά.
Με βάση τα ανωτέρω, σας παρουσιάζουμε ορισμένα scooter που μπορούν να διαπρέψουν στο ρόλο του απόλυτου «διακοπο-οχήματος» και τα νησιά τα οποία τους…ταιριάζουν.
Στη Τζια με Daelim Freewing 250
Τιμή: 3.490 ευρώ
Θα χρειαστεί να ταξιδέψετε μέχρι το Λαύριο…big deal! Το Freewing έχει τη δύναμη να σας πάει δικάβαλους μέχρι εκεί, ενώ έχει και τους χώρους για να βολέψετε τα πράγματα σας. Σε γενικές γραμμές, το Freewing δεν θα προσπαθήσει να πρωταγωνιστήσει στις διακοπές σας, προτιμώντας περισσότερο ένα πειθήνιο και υπάκουο ρόλο, ότι ακριβώς χρειάζεστε δηλάδή! Βασικό του πλεονέκτημα είναι οι τομείς της άνεσης και των χώρων. Η φαρδιά σέλα και ο χώρος για τα πόδια θα φροντίσει για τον πρώτο, ενώ το γεγονός ότι μπορεί να χωρέσει ένα full face κράνος και δύο πετσέτες τουλάχιστον θα βολέψει σε μεγάλο βαθμό, σε ότι αφορά στο δεύτερο. Οδηγώντας το με μικρές ταχύτητες, εντυπωσιάζει με την ευελιξία του, ενώ δεν θα αρνηθεί να καλύψει μικρές και μεσαίες αποστάσεις με ταχύτητα και ασφάλεια, όντας σταθερό και σίγουρο.
Ένα από τα πιο οικονομικά νησιά των Κυκλάδων θέλει και ένα εξίσου οικονομικό scooter. Για το λόγο αυτό, το MS3 αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή, η οποία συνδυάζει χώρους, δυνατό μοτέρ και φιλικότητα. Πάνω στο MS3-250 θα βολευτούν ακόμη και πολύ ψηλοί αναβάτες, με τους χώρους του να είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα full face κράνος και αρκετά μικροπράγματα, ενώ μικροπράγματα θα χωρέσουν και στο ντουλαπάκι της ποδιάς, με τη σχάρα να αποτελεί ένα ακόμη πλεονέκτημα. Στο δρόμο, το MS3 επιταχύνει άμεσα και παραμένει αρκετά σταθερό, ακόμη και όταν στο καντράν εμφανίζονται τριψήφια νούμερα. Θετικές είναι και οι εντυπώσεις που αφήνει η προστασία από τον αέρα, καθώς και τα συνδυασμένα φρένα, στα οποία, όμως, θα θέλαμε λίγο καλύτερη αίσθηση. Οι αναρτήσεις, τέλος, είναι σχετικά σφιχτές και επιτρέπουν σταθερές και μεγάλες κλίσεις.
Όπως είναι ευρύτερα γνωστό, στη Μύκονο δε μπορείς να πας με ό,τι κι ό,τι. Θέλεις κάτι φρέσκο, νεανικό και μοδάτο. Και τι πιο μοδάτο από τον νέο κινητήρα των 287,3 κ.εκ. της Piaggio, ο οποίος φοριέται πολύ! Το Sportcity Cube διαθέτει αρκετά sport στοιχεία, τόσο στην εμφάνιση όσο και συμπεριφορά. Παραμένει άνετο και παράλληλα, διαθέτει κάποια στοιχεία που ενισχύουν τους sport προσανατολισμούς του. Όπως, για παράδειγμα, τα φρένα, τα οποία δε διαθέτουν συνδυασμένη πέδηση και επιτρέπουν τα παιχνίδια. Μπροστά, μάλιστα, συναντάμε δύο δίσκους των 260 χιλ., πράγμα σπάνιο για scooter της κατηγορίας. Επιπλέον, οι 15 ιντσών τροχοί του, οι σφιχτές αναρτήσεις του και το πολύ καλό νέο πλαίσιο, του επιτρέπουν να κινείται με sport διαθέσεις και να επιτρέπει ευέλικτη κίνηση και μεγάλες κλίσεις. Σημαντικότερο από όλα όμως, είναι ότι θα ξεχωρίζει στο parking της Super Paradise, ως ένα από τα ομορφότερα scooter.
Μεταξύ μας, τώρα, αν αποφασίσεις να πας στη Σαντορίνη, θα πας με το έτερό σου ήμισυ. Και για να χωρέσετε εσείς, τα πράγματα και ο…έρωτας σας, χρειάζεστε το νPeople 250S, που είναι όμορφο, εύχρηστο και ευρύχωρο. Ένα ακόμη σημαντικό προτέρημα του People 250S είναι οι μεγάλοι, 16 ιντσών, τροχοί του. Αυτό είναι το στοιχείο που το κάνει, πρώτα απ’ όλα, σταθερό, φιλικό και εύχρηστο. Μετά έρχονται η δελεαστική τιμή του και οι επιδόσεις του, η ποιότητα κατασκευής και η ευχρηστία. Οι χώροι του είναι αρκετά μεγάλοι και καθιστούν το scooter της Kymco κατάλληλο για μικρά ταξιδάκια, ενώ οι επιδόσεις του είναι ικανές να τα βγάλουν πέρα με τις ανηφοριές της Σαντορίνης Εντυπωσιακό, επίσης, είναι και το πακέτο των φρένων, το οποίο στο μπροστινό μέρος αποτελείται από δύο δίσκους. Το Kymco People 250S, λοιπόν, αποτελεί μια φιλική και εύχρηστη πρόταση, η οποία θα μεταφέρει άνετα δύο άτομα στις καλοκαιρινές τους εξορμήσεις.
Στη Μήλο θες κάτι κοσμοπολίτικο αλλά όχι… πολυφορεμένο. Κάτι κλασικό αλλά όχι παλιό. Κάτι ρομαντικό αλλά όχι υπερβολικά…ευαίσθητο. Με δυο λόγια, θέλεις μια Vespa και όχι όποια και όποια, αλλά την επετειακή GTV 250 i.e., η οποία συνδυάζει την αισθητική του χθες με την τεχνολογία του σήμερα. Αισθητικά, η GTV συνδυάζει κάθε γνώρισμα που έκανε τη Vespa να ξεχωρίσει τα τελευταία 60 και βάλε χρόνια. Από το στρογγυλό μεγάλο φανάρι πάνω στο φτερό και την ξεχωριστή σέλα για αναβάτη-συνεπιβάτη μέχρι τις μοντέρνες γραμμές και τις ψηφιακές ενδείξεις των τελευταίων ετών, η GTV τα έχει όλα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά τα συνδυάζει με έναν διακριτικό τρόπο. Στο δρόμο, από την άλλη, παραμένει μια σύγχρονη και δυναμική δεσποινίδα. Επιταχύνει σε ελάχιστο χρόνο, αξιοποιεί τη δύναμή της από πολύ χαμηλά και ο κινητήρας είναι γραμμικός και ελαστικός. Επιπλέον, στρίβει με μεγάλη άνεση, είναι απίστευτα ευέλικτη και παραμένει σταθερή στις υψηλές ταχύτητες.
Για να επιλέξεις τη Σέριφο, προφανώς δε σε ενδιαφέρουν οι εντυπωσιασμοί αλλά η ουσία. Με την ίδια λογική θα διαλέξει κάποιος και το Lead 110i, το οποίο εκτός από την ουσία (νέος κινητήρας και σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, μεταξύ άλλων) ανανεώθηκε και αισθητικά. Οι αλλαγές, στις οποίες υποβλήθηκε το Lead το έχουν μεταμορφώσει. Είναι πιο δυνατό, σταθερό και ευέλικτο, ενώ και αισθητικά, βρίσκεται στο πνεύμα της εποχής του. Η θέση οδήγησης, με το ψηλότερο τιμόνι, είναι σαφώς άνετη, παρά τις μικρές διαστάσεις του scooter και ο χώρος κάτω από τη σέλα θα σε εκπλήξει με τις δυνατότητές του, καθώς χωράει ένα full face κράνος και αρκετά ακόμη πράγματα. Στο δρόμο, το Lead είναι εξαιρετικά ευέλικτο. Το βάρος του είναι χαμηλό, οι διαστάσεις του μαζεμένες και ο κινητήρας του αρκετά δυνατός, ώστε να μεταφέρει γρήγορα δύο άτομα. Επιπλέον, η ισχύς του εμφανίζεται γραμμικά και αυξάνεται με «γλυκό» τρόπο, μέχρι τα 90 χλμ.ώρα, όπου αναλαμβάνει ο ηλεκτρονικός κόφτης. Η σταθερότητά του και τα φρένα του, τέλος, εγγυώνται για την ασφάλεια του αναβάτη.
Για να ταξιδέψεις μέχρι τη Κυλλήνη, αλλά και να δεις ολόκληρη την Κεφαλονιά, χρειάζεσαι ένα μεγάλου κυβισμού scooter, όπως το Satelis 400! Επίσης, το scooter αυτό πρέπει να είναι άνετο, υπάκουο και να διαθέτει τεράστιους χώρους – όπως το Satelis 400. Ε, αν έχει και ολίγη από γαλλική φινέτσα, αυτό θεωρείτε γενικά μπόνους!
Όπως λοιπόν και η υπόλοιπη σειρά των Satelis, το 400 είναι μεγαλοπρεπές και φινετσάτο. Η μεγάλη μάσκα, με τους «αυτοκινητάδικους» προβολείς και καθρέφτες και οι διακριτικού σχεδιασμού γραμμές των πλαστικών, δεν το αφήνουν να περάσει απαρατήρητο. Στους τομείς της άνεσης και των χώρων, το Satelis είναι αρκετά προικισμένο. Στη σέλα του θα νιώσει βασιλιάς ακόμη και αναβάτης μεγάλου ύψους, ενώ στον κοινό χώρο, από το «πορτ-μπαγκάζ» μέχρι κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν δύο full face κράνη και όσα μικροπράγματα δε χωρέσουν στα τέσσερα υπόλοιπα ντουλαπάκια. Παρά τις μεγάλες του διαστάσεις, το Satelis κινείται ευέλικτα και σταθερά. Το ανοιχτό πεδίο είναι αυτό που θα ευχαριστήσει το Satelis, το οποίο θα αποζημιώσει τον αναβάτη του με γρήγορες επιταχύνσεις και σταθερότητα.
Σε ένα μεγάλο και μακρινό οδικώς νησί σαν την Κέρκυρα ,χρειάζεσαι και ένα μεγάλο scooter. Και όχι όποιο κι όποιο… το μεγαλύτερο scooter παραγωγής! Πάνω στη σέλα του θα απολαύσεις κάθε γωνιά του νησιού και θα βρεθείς παντού. Και επειδή και η διαδρομή έχει την αξία της, το GP θα σε ανταμείψει με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και υψηλά επίπεδα άνεσης. Στο μόνο που θα πρέπει να κάνεις παραχωρήσεις είναι στον τομέα των χώρων. Το GP δε θα χωρέσει παρά μόνο ένα jet κράνος κάτω από τη σέλα του, ενώ ντουλαπάκια δεν υπάρχουν. Η απογοήτευση αυτή θα ξεχαστεί μάλλον εύκολα, μετά από μερικά χιλιόμετρα πάνω στη σέλα του. Το GP συμπεριφέρεται σαν μοτοσικλέτα. Είναι σταθερό, ισχυρό και μπορεί να κινηθεί εξίσου εύκολα σε γρήγορους ή αργούς ρυθμούς. Ο έλεγχος που δίνει η θέση οδήγησης είναι καλός και η λειτουργία του κινητήρα ικανοποιεί από χαμηλά. Οι καλές εντυπώσεις θα γίνουν άριστες, όταν το scooter της Gilera επιχειρήσει να ταξιδέψει. Ο κινητήρας θα ανεβάσει στροφές γρήγορα και θα χαρίσει υψηλές ταχύτητες στο GP. Σε σφιχτό στροφιλίκι, τέλος, το σταθερό, άξιο εμπιστοσύνης και γρήγορο GP 800 θα κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς και θα αργήσει να δείξει τα όριά του.
Κοντινός προορισμός η Αίγινα, αλλά όχι και τόσο μικρός, με συνθήκες συνωστισμού το καλοκαίρι. Άρα τι ζητάμε; Κάτι με αξιοπρεπή δύναμη και ευελιξία, όπως το SYM HD 200 Evo EFI. Το HD, βοηθούμενο από το καλό του ζύγισμα και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, μπορεί να κινείται «αέρινα» ανάμεσα στα εμπόδια, αδιαφορώντας παράλληλα για τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, αφού οι μεγάλοι τροχοί προσδίδουν σταθερότητα και αφήνουν ανεπηρέαστο το σύνολο. Οι καλές αναρτήσεις, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, προσδίδουν ακλόνητη συμπεριφορά στα ανοικτά κομμάτια και εμπιστοσύνη στις στροφές, όπου το HD μπορεί να οδηγηθεί πραγματικά γρήγορα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο χώρος κάτω από τη σέλα, τέλος, θα χωρέσει ένα full face κράνος, ενώ η σχάρα και το επίπεδο πάτωμα της ποδιάς, αυξάνουν κατακόρυφα τις μεταφορικές δυνατότητες.
Σε ένα παραδοσιακό νησί, όπως τα Κύθηρα, χρειάζεσαι και ένα πιο κλασικής αισθητικής scooter. Από την άλλη, η διαδρομή μέχρι το νοτιανατολικό άκρο της Πελοποννήσου κάθε άλλο παρά αδιάφορη είναι, οπότε είναι απαραίτητο ένα scooter που να μπορεί να ταξιδεύει και να στρίβει καλά Στους ρόλους αυτούς μπορεί να ανταποκριθεί το Beverly Cruiser 500, το οποίο από τη μία, διαθέτει αρκετά ρετρό στοιχεία στην εμφάνισή του και, από την άλλη, κινείται όπως κάθε άλλο σύγχρονης τεχνολογίας scooter. Η ρετρό εμφάνισή του ίσως σε προδιαθέσει αρχικά για χαλαρές βόλτες και μικρές ταχύτητες, ωστόσο, το γουργουρητό του κινητήρα και η απόκρισή του, μόλις ανεβάσεις λίγο ακόμη τις στροφές, δεν πρόκειται να σε αφήσει να αγιάσεις… Η δύναμή του και τα πάντα εύκαιρα αποθέματα ροπής θα σε βοηθήσουν να προσπεράσεις με άνεση και να αφήσεις πολύ κόσμο πίσω σου. Ακόμη και στις χαμηλές στροφές, νιώθεις πως σου μιλάει και σε δελεάζει να τρέξεις λίγο παραπάνω. Η εν γένει συμπεριφορά του, πάντως, είναι αρκετά ικανοποιητική, ειδικά σε ανοιχτό δρόμο. Το Beverly θα φτάσει με μεγάλη ευκολία τα 120 χλμ./ώρα και δε θα σταματήσει μέχρι τα 160. Εκεί, ωστόσο, θα γίνουν αισθητές κάποιες ταλαντώσεις, που οφείλονται στη λειτουργία του πιρουνιού, καθώς και η έλλειψη ζελατίνας. Και σε συνεχόμενες στροφές, τέλος, οι εναλλαγές κλίσεις θα πραγματοποιηθούν αξιοπρεπέστατα και μεγάλα επίπεδα ασφάλειας.