Με την πρώτη τους προσπάθεια στα superbikes, οι Βαυαροί κατάφεραν να κατασκευάσουν ένα μοντέλο που βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας. Το S 1000 RR και χαρακτηρίζεται από τον πανίσχυρος κινητήρα, το κορυφαίο πακέτο περιφερειακών και τα προηγμένα ηλεκτρονικά.
Με στοιχεία δανεισμένα από τα μονοθέσια της Formula 1, το ελαφρύ τετρακύλινδρο εν σειρά μοτέρ του S 1000 RR αποδίδει 193 ίππους και αποτελεί το ισχυρότερο της κατηγορίας του. Τέσσερις χάρτες για την ανάφλεξη (Rain, Sport, Race και Slick), βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής κατασκευασμένες από τιτάνιο, πανάλαφρα κινούμενα μέρη, μεταβλητού μήκους αυλοί εισαγωγής, ηλεκτρονική διαχείριση του γκαζιού, Ram-Air, αλλά σύστημα μεταβολής του όγκου της εξάτμισης εγγυώνται ακαριαία απόκριση στο γκάζι, ευστροφία και δύναμη σε όλό το φάσμα λειτουργίας και εξαιρετικά χαμηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας κατανάλωση.
Μέγιστη ασφάλεια: Race ABS & Dynamic Traction Control (DTC)
Για πρώτη φορά μία μοτοσικλέτα αυτής της κατηγορίας εφοδιάζεται προαιρετικά με ABS και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης του πίσω τροχού προσφέροντας έτσι τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια αλλά και προσαρμοστικότητα. Το Race ABS της BMW, ζυγίζει μόλις 2,5 κιλά, διαθέτει 4 αισθητήρες και προσαρμόζει τη λειτουργία του ανάλογα με τον χάρτη ανάφλεξης που έχει επιλεγεί για τον κινητήρα. Αποτέλεσμα αυτού η ιδανική του συνεργασία με τις ακτινικές δαγκάνες της Brembo και τους δίσκους των 320 χλστ. που φέρει το S 1000 RR στον εμπρός τροχό Ανάλογα λειτουργεί και το DTC μειώνοντας τα σούζες και τα γλιστρήματα για καλύτερη πρόσφυση. Τα δύο παραπάνω συστήματα μπορούν φυσικά να απενεργοποιηθούν πλήρως.
Επιλογές κορυφής για πλαίσιο και αναρτήσεις
Απόλυτη ακαμψία, ευελιξία και μέγιστη σταθερότητα υπόσχεται το πακέτο πλαίσιου και αναρτήσεων του γερμανικού superbike το οποίο πλήρες υγρών και με το ABS στον εξοπλισμό του ζυγίζει μόλις 206,5 κιλά. Τύπου διαμάντι και κατασκευασμένο από αλουμίνιο το πλαίσιο φέρει για τον εμπρός τροχό ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 46 χλστ., ενώ για τον πίσω τροχό φροντίζει ένα μεγάλο σε μήκος αλουμινένιο ψαλίδι. Το παραπάνω πακέτο δείχνει τα δόντια του στον ανταγωνισμό και με την προσαρμοστικότητά του αφού τόσο το μεταξόνιο όσο και η πίσω ανάρτηση μπορούν να ρυθμιστούν σε μήκος και ύψος αντίστοιχα.
Η γνώμη μας
Η κορυφαία ισχύς και το ιδιαίτερα χαμηλό βάρος κατατάσσουν αυτόματα το μοντέλο της BMW ανάμεσα στα ισχυρότερα της κατηγορίας. Τα ηλεκτρονικά καλούδια με τα οποία έχει προικίσει η γερμανική εταιρία το νέο της superbike το κάνουν ένα πανίσχυρο αλλά απόλυτα ελεγχόμενο παιχνίδι που δεν θα φοβίσει τον άπειρο αναβάτη, ενώ στα χέρια του έμπειρου θα αποτελέσει ένα πραγματικό παιχνίδι απόλαυσης και έκκρισης αδρεναλίνης. Και όλα αυτά με την τιμή της βασικής έκδοσης να βρίσκεται στα 16.200 ευρώ.