Είναι πραγματικά άξιο θαυμασμού πώς η διοργάνωση αγώνα ενός καλωδιακού καναλιού στη Γαλλία με μεταποιημένες χωμάτινες μοτοσικλέτες θα γινόταν αφορμή όχι απλά να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία μοτοσικλετών, αλλά να επεκταθεί και η δημοτικότητά της τόσο γρήγορα!
Παιχνίδια για μεγάλα παιδιά; Αυτό ακριβώς! Τα Supermoto οφείλουν τη δημοτικότητα τους στο διασκεδαστικό αλλά και σε πολλές περιπτώσεις χρηστικό χαρακτήρα τους. Μπορούν να μετατρέψουν ακόμη και τις πιο βαρετές διαδρομές σε λούνα – παρκ, ελίσσονται σαν αιλουροειδή μέσα στη κίνηση, περνούν χωρίς δυσκολία από χωματόδρομους, ενώ πλέον, με την αύξηση που παρατηρείται στο κυβισμό τους και με την άνεση που μερικά από αυτά προσφέρουν, δεν θα πουν όχι και σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Μπορεί τα Supermoto τα γνωρίσαμε ως χωμάτινες μοτοσικλέτες με 17 ιντσών τροχούς και over size δίσκους στον εμπρός τροχό. Σήμερα, ρίχνοντας μια προσεκτικότερη ματιά στο σύνολο της κατηγορίας, θα δούμε ότι τα μοντέλα που την εκπροσωπούν, έχουν πλέον επιρροές από διαφορετικές κατηγορίες μοτοσικλετών. Επίσης, κάποτε ο κανόνας ήταν οι μοτοσικλέτες αυτές να διαθέτουν έναν μεσαίου κυβισμού μονοκύλινδρο κινητήρα. Στις μέρες μας, όμως, η κατηγορία εκπροσωπείται από κινητήρες 50 έως 1.000 κ.εκ., καθώς και από δικύλινδρους. Επίσης, η αισθητική των Supermoto έχει επηρεαστεί αρκετά από την πρωταρχική εικόνα που διέθεταν οι μοτοσικλέτες της κατηγορίας. Τα ψηλά φτερά χαμήλωσαν και μίκρυναν πλησιάζοντας τον εμπρός τροχό, ενώ και οι λιτές ουρές με τα number plates έχουν δώσει τη θέση τους σε πιο καλοσμιλεμένα πλαστικά.
Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων του παρελθόντος ήταν ένας ακόμα τομέας που επηρεάστηκε με την πάροδο των ετών, με αποτέλεσμα την πιο περιορισμένη διαδρομή τους. Αν και η κατηγορία σε πολλές περιπτώσεις δέχτηκε επιρροές από το αρχικό πλάνο των Supermoto, αυτό που δεν άλλαξε ποτέ είναι η διασκεδαστική πτυχή των μοτοσικλετών του είδους, η οποία παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Ας κοιτάξουμε όμως μερικούς από τους εκπροσώπους της κατηγορίας στις δύο κύριες υπο-κατηγορίες που την απαρτίζουν, πλέον, τα mini μονοκύλινδρα και τα δικύλινδρα Supermoto.
Ακολουθούν 14 χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι του είδους, χωρισμένοι ανά κατηγορίες κυβισμού και κινητήρα:
Μικρά μονοκύλινδρα
Derbi Sendra Sendra DRD 125 SM
Ένα πραγματικό supermoto
Hot Spot: Ο περιφερειακός του εξοπλισμός που θα τον ζήλευαν ακόμα και τα μεγάλα supermoto!
To Derbi Sendra SM είναι μια πανέμορφη motard μοτοσικλέτα και λέμε μοτοσικλέτα, μιας και εκτός του κυβισμού των 125 κ.εκ., δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τις μεγαλύτερες της κατηγορίας. Ξεκινώντας από την αισθητική του μοντέλου, δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσει κάποιον ασυγκίνητο, αν και την επιθετική του όψη θα εκτιμήσουν περισσότερο αναβάτες νεαρότερης ηλικίας. Εκτός από την επιθετική αισθητική των πλαστικών, στη συνολική αισθητική ανάταση της μοτοσικλέτας, μεγάλο ρόλο παίζουν το θηριώδες ατσάλινο πλαίσιο, το ευτραφές ψαλίδι και το ανεστραμμένο πιρούνι. Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας αποδίδει 14,7 ίππους, οι οποίοι δεν είναι ικανοί να βάλουν φωτιά στην άσφαλτο, αλλά θα κινήσουν το Beta με αξιώσεις, αρκεί ο αναβάτης του να φροντίζει ώστε η κλίμακα περιστροφής του να είναι από τις μεσαίες και πάνω. Οι αναρτήσεις φέρουν μεγάλη ευθύνη για την τόσο καλή συμπεριφορά του Sendra SM, ενώ και τα φρένα αποδεικνύονται ιδιαίτερα δυνατά, με μοναδικό παράπονο την ελλιπή πληροφόρηση από το εμπρός. Στον τομέα της άνεσης, το Derbi δεν θα τα καταφέρει και τόσο καλά, αλλά αν είσαι 17 χρονών, η άνεση που προσφέρει μια μοτοσικλέτα όπως το Sendra AM δεν είναι και κάτι στο οποίο θα δώσεις πολλή σημασία.
Kawasaki D-Tracker 125
…παιχνιδάκι!
Hot Spot: Οι μίνιμαλ διαστάσεις του
Είναι τόσο ίδιο μα και τόσο ξεχωριστό το μοτοσικλετάκι της Kawasaki σε σχέση με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό που σου γεννά την περιέργεια να το κοιτάξεις και να το εξετάσεις. Η μεγάλη του διαφορά σε σχέση με τους αντιπάλους του έγκειται στη διάμετρο των τροχών. Το σήμα κατατεθέν ολάκερης της κατηγορίας, οι 17 ιντσών τροχοί, φαίνεται ότι εγκαταλείφθηκε στο D-Tracker, χάριν της πρακτικότητας. Η επιλογή των 12ιντσων τροχών που φορά το μικρό μοτοσικλετάκι έχει βοηθήσει τόσο στον τομέα της ευελιξίας όσο και στην άσκοπη δαπάνη ισχύος από την ήδη μικρή των κινητήρων της συγκεκριμένης κατηγορίας. Η αγχολυτική και παιχνιδιάρικη διάθεση της μοτοσικλέτας της Kawasaki ενισχύεται από τον περιφερειακό της εξοπλισμό, που θα ταχθεί στο πλευρό του αναβάτη. Οι μίνιμαλ διαστάσεις του D-Tracker επίσης ενισχύουν τις διεισδυτικές του ικανότητες μέσα στην ασφυκτική κίνηση, ενώ είναι και το πιο φιλικό της κατηγορίας του για αναβάτες χαμηλού αναστήματος και για το ασθενές φύλο.
Η Yamaha, σε μια έντονη προσπάθεια που κάνει τα τελευταία χρόνια ώστε να αναβιώσει την κατηγορία των μοτοσικλετών με κινητήρες 125 κ.εκ., παρουσίασε και τη μικρότερη έκδοση του WR 250X στα 125 κ.εκ. Μεγάλο ατού του WR125Χ είναι ότι η κατασκευάστρια εταιρεία δεν προσπάθησε να συρρικνώσει τις εξωτερικές διαστάσεις της μοτοσικλέτας, με σκοπό να προσεγγίσει ένα ευρύτερο πεδίο αγοραστών. Η μοτοσικλέτα διαθέτει φυσικά μονοκύλινδρο κινητήρα 124,7 κ.εκ. που αποδίδει 15 ίππους στις 9.000 σ.α.λ., ενώ το μέγιστο νούμερο ροπής που παράγει είναι 1,3 kgm στις 8.000 σ.α.λ. Στον τομέα των αναρτήσεων και του συστήματος πέδησης, άμεσα καταλαβαίνει κανείς την προσοχή που έχει δοθεί στο συγκεκριμένο μοντέλο. Το πιρούνι εμπρός παρέχει διαδρομή 210 χιλ., στοιχείο που προμηνύει τόσο για την παιχνιδιάρικη φύση της μοτοσικλέτας όσο και για την αποτελεσματικότητά της. Τα φρένα επίσης θα εντυπωσιάσουν, με τον εμπρός δίσκο να διαθέτει διάμετρο 298 χιλ. και να συνεργάζεται με δαγκάνα 2 εμβόλων.
Ενώ στην πλειονότητά τους οι περισσότερες μονοκύλινδρες μοτοσικλέτες του είδους, έχουν προκύψει από τη μετατροπή enduro μοντέλων, η Aprilia ακολούθησε εδώ διαφορετικό δρόμο. Το Strada, λοιπόν, έχει περισσότερες επιρροές από την κατηγορία των on-off μοτοσικλετών. Μάλιστα, με αυτή τη διαφορετική προσέγγιση στην κατασκευή του, καταφέρνει να διατηρεί τα fun χαρακτηριστικά της κατηγορίας, ενώ αποδεικνύεται και πιο χρηστικό στο ταξίδι. Η φιλικότητα που παρέχει στον αναβάτη, ξεκινά από τη θέση οδήγησης, η οποία φέρνει το σώμα σε άνετη και φυσιολογική στάση, χωρίς κουραστικές γωνίες σε πόδια και χέρια. Επιπλέον, το ιταλικό supermoto θα είναι φιλικό στο δρόμο και θα εμπνεύσει μεγάλα περιθώρια εμπιστοσύνης. Θα παραμείνει σταθερό, ακόμη και σε μεγάλες κλίσεις, ενώ θα εκμεταλλευτεί την ελαστικότητα του μοτέρ, προκειμένου να κάνει την κίνηση στην πόλη… παιχνιδάκι. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις του Pegaso διατηρούν τα στοιχεία που κατέστησαν τις ιταλικές μοτοσικλέτες τόσος ξακουστές. Στιβαρότητα και αποτελεσματικότητα συνδυάζονται επιτυχημένα, με αποτέλεσμα το Strada να παρουσιάζει υποδειγματική συμπεριφορά. Στην έκδοση Factory, η μοτοσικλέτα συνοδεύεται από ζάντες από ελαφρύ κράμα, νέα φρένα με σωληνάκια υψηλής πίεσης, αλουμινένια βάση τιμονιού, ψηλότερη σέλα και μέρη από ανθρακονήματα που προσδίδουν ένα ξεχωριστό, factory πνεύμα στην κατασκευή…
Husaberg FS 570
Από τα στενά της πόλης μέχρι τη σχάρα εκκίνησης
Hot Spot: Ready to race!
Η Husaberq κατάφερε τα δύο τελευταία χρόνια να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της και όχι άδικα. Η επαναστατική διάταξη της τοποθέτησης του κινητήρα μέσα στο αλουμινένιο πλαίσιο, την έκανε να ξεχωρίσει πρωτοτυπώντας, με τα μοντέλα της να παρουσιάζουν κορυφαία συμπεριφορά. Φέτος, η εταιρεία παρουσίασε και τη motard έκδοση της γκάμας της, το FS 550. Aν και η βάση της εν λόγω μοτοσικλέτας είναι αγωνιστική, ο εξοπλισμός που διαθέτει, της επιτρέπει να κυκλοφορεί στο δρόμο, όπου συμπεριφέρεται λες και βρίσκεται σε πίστα. Η ελαστική λειτουργία του κινητήρα προσδίδει στοιχεία πρακτικότητας στην καθημερινότητα, στοιχείο όμως που έρχεται σε αντίθεση με την επιθετική θέση οδήγησης. Οι αναρτήσεις της WP δεν θα χρειαστούν συστάσεις και η ποιοτική τους λειτουργία τις κάνει να ανταποκρίνονται θετικά, ακόμα και όταν οι ρυθμοί κίνησης δεν κυμαίνονται σε αγωνιστικά επίπεδα. Το σύστημα πέδησης, προσανατολισμένο να παρέχει τη μέγιστη δυνατή επιβράδυνση, θα απαιτήσει προσοχή στα φρένα πανικού σε γλιστερό οδόστρωμα, αν και η καλή αίσθηση που παρέχει, θα ισορροπήσει την κατάσταση. Η μοτοσικλέτα της Husaberq είναι μια εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία των supermoto. Ο ιδιοκτήτης της, με κάποιους περιορισμούς, θα μπορεί καθημερινά να πηγαίνει στη δουλειά του και το Σαββατοκύριακο να την ευχαριστιέται σε κάποια πίστα, ενώ αφαιρώντας το λιτό εξοπλισμό δρόμου που διαθέτει, θα είναι σε θέση να συμμετάσχει με αξιώσεις ακόμα και σε αγώνες.
Το SMS 630 καταφέρνει να καμουφλάρει το χαρακτήρα του ιδιαίτερα καλά. Αρχικά η λειτουργικότητά του μπορεί να συγκριθεί με την αντίστοιχη των ιαπωνικών μοντέλων, ενώ μόλις ο οδηγός του το θελήσει, θα αποτάξει από πάνω το ρόλο του πρόβατου και θα γίνει ο κακός λύκος. Η Husqvarna έχει διακριθεί τόσο για τις enduro μοτοσικλέτες της όσο και για τις επιτυχίες της τα τελευταία χρόνια στους αγώνες Supermoto. Το γεγονός αυτό δικαιολογείται εύκολα, αν βρεθεί κάποιος, έστω και μια φορά στη ζωή του, πάνω στη σέλα των ιταλικών μοτοσικλετών. Η γκάμα μοτοσικλετών της εταιρείας είναι μικρή και ιδιαίτερα όσον αφορά στα «πολιτικά» μοντέλα, όπου τα ολοκαίνουργια ΤΕ και SMS 630 αποτελούν τις ναυαρχίδες της. Η πορεία που είχε ακολουθήσει η εταιρεία με την παρουσίαση του ψεκαστού 610 φαίνεται να ωριμάζει ακόμα περισσότερο πάνω στο 630, όπου έχει χειραφετήσει ακόμα περισσότερο το χαρακτήρα του. Ο κινητήρας έχει ανεβάσει τη χωρητικότητά του, γεγονός όμως που δεν επηρέασε τόσο έντονα την απόδοσή του σε σχέση με το παρελθόν, αλλά την ελαστικότητά του και τη γραμμική του απόδοση. Η συμπεριφορά του πλαισίου της μοτοσικλέτας σε κάνει να αναρωτιέσαι γιατί οι κατασκευαστές έχουν εγκαταλείψει τα απλά και φτηνά ατσάλινα και χρησιμοποιούν τα δύσκολα στην κατεργασία αλουμινίου. Και όλα αυτά ενώ την ίδια στιγμή το μακρύ ψαλίδι και η καλή εργονομία της θέσης οδήγησης καθιστούν το χειρισμό της μοτοσικλέτας ακόμα πιο ευχάριστο.
Hot Spot: Ο πιο προηγμένος μονοκύλινδρος κινητήρα παραγωγής
Με βάση τον ίδιο κινητήρα και μπερδεύοντας λιγουλάκι τα υπόλοιπα περιφερειακά, η KTM έχει να επιδείξει στην κατηγορία των μονοκύλινδρων supermoto 3 διαφορετικές μα εξίσου λαχταριστές προτάσεις. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας της αυστριακής εταιρείας αποτελεί αυτή τη στιγμή τον πιο προηγμένο τεχνολογικά της κατηγορίας του, γεγονός που κάνει έντονη την παρουσία υπεροχής του, μιας και καταφέρνει να συνδυάζει την πολιτισμένη λειτουργία δίχως περικοπές στην απόδοσή του.
Το πρώτο μοντέλο της σειράς των supermoto, μονοκύλινδρων, μοτοσικλετών της KTM είναι το 690 SM. Η εκκεντρική του αισθητική το κάνει να ξεχωρίζει από οποιαδήποτε άλλη μοτοσικλέτα της κατηγορίας του. Το πλαίσιο, τύπου χωροδικτύωμα, αποτελεί υπόδειγμα στιβαρότητας, γεγονός στο οποίο συνηγορεί και το αλουμινένιο ψαλίδι. Κουβαλώντας στην πλάτη του τη βαριά ιστορία του 640 SM, για το 690 η επιτυχία ήταν μονόδρομος, γι’ αυτό το λόγο και η ΚΤΜ το εφοδίασε με τον καλύτερο περιφερειακό εξοπλισμό. Σύστημα πέδησης με την αποκλειστική υπογραφή της Brembo, αλλά και αναρτήσεις της WP, ολοκληρώνουν τα εντυπωσιακά τεχνικά στοιχεία της μοτοσικλέτας.
Ο Κίσκα πρέπει να βρισκόταν σε τρελά κέφια όταν από λευκό χαρτί ξεκίνησε να σχεδιάζει το Duke τρίτης γενιάς. Η εκκεντρική και φουτουριστική του αισθητική το κάνει να ξεχωρίζει απ’ όπου και να περάσει. Διαθέτοντας το ίδιο πλαίσιο με το SM, οι συστάσεις για την αποτελεσματικότητά του περισσεύουν, όπως επίσης και οι όποιες αναφορές στο σύστημα πέδησης της Brembo. Οι αναρτήσεις και σε αυτό το μοντέλο προέρχονται φυσικά από την WP, αλλά είναι ρυθμισμένες περισσότερο σφιχτά ώστε να προσεγγίζουν καλύτερα την ασφάλτινη χρήση της μοτοσικλέτας.
Το 690 Supermoto και ο πιο πρόσφατος εκπρόσωπος της KTM στην γκάμα των supermoto μοτοσικλετών της, διαθέτει περισσότερα κλασικά στοιχεία που δημιούργησαν την κατηγορία, απ’ ό,τι οι δύο προηγούμενες «αδελφές» μοτοσικλέτες. Η βάση του προέρχεται από το 690 Enduro της εταιρείας, γεγονός που έχει επηρεάσει καθολικά και την αισθητική του. Διαθέτοντας λοιπόν πιο χωμάτινα χαρακτηριστικά, το 690 Supermoto δικαιολογεί την τόσο καλή συμπεριφορά του σε δρόμους με κακής ποιότητας άσφαλτο.
Το XT είναι η μοτοσικλέτα που ο χαρακτήρας της είναι κομμένος και ραμμένος σύμφωνα με την ελληνική κουλτούρα. Το ΧΤ 660Χ αποδεικνύεται το πιο πολυμορφικό ανάμεσα στις υπόλοιπες μοτοσικλέτες της κατηγορίας του. Άνετο για ένα ή δύο άτομα, με χώρους που σου δίνουν τη δυνατότητα να το φορτώσεις, με κινητήρα που δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο αλλά ούτε και στην τσέπη όντας οικονομικός στην κατανάλωση και με ένα φιλικό και άνετο πακέτο αναρτήσεων και πλαισίου, το X είναι το ιδανικό όχημα για 368 μέρες το χρόνο. Η αισθητική του μπορεί να μην κλέβει καρδιές πλέον, αλλά είναι συμπαθητική και παραμένει διαχρονική. Τα φρένα είναι δυνατά, δίχως να ξεχνούν να ρίξουν νερό στο κρασί τους ώστε να είναι και φιλικά, ενώ το σύστημα απόσβεσης με τις μεγάλες διαδρομές του και τη μαλακή λειτουργία του θα καταστήσει τις μετακινήσεις σας άνετες και αγχολυτικές. Στα μεγάλα θετικά του XT είναι η σταθερότητα που θα δείξει το εμπρός σύστημα διεύθυνσης σε ταχύτητες κοντά στην τελική του, όπου οι περισσότερες μοτοσικλέτες της κατηγορίας εμφανίζουν κοσκινίσματα στο τιμόνι. Με αυτή τη θετική συμπεριφορά του και σε συνδυασμό με τα μεγάλα επίπεδα άνεσης που διαθέτει, δίχως να αποτελεί την πιο δυνατή επιλογή της κατηγορίας του, καταφέρνει να διατηρεί μεγάλη μέση ωριαία ταχύτητα στο περιβάλλον «ταξίδι».
Aprilia SXV 4.5
Δικύλινρδο με διαστάσεις μονοκύλινδρου
Hot Spot: Racing Hight tech
Η πιο hi tech μοτοσικλέτα της «καθαρής» κατηγορίας των supermoto είναι αναμφίβολα το SXV της Aprilia. Ο δικύλινδρος V κινητήρας του, το υβριδικό πλαίσιό του, αλλά και ο περιφερειακός εξοπλισμός του, που κοιτώντας τον και μόνο είναι ικανός να σου προκαλέσει ζάλη, καθιστούν το SXV μια μοναδική παρουσία στην κατηγορία. Η μεγάλη εμπειρία της εταιρείας στους αγώνες και στους δικύλινδρους κινητήρες φαίνεται να ευδοκίμησαν στην κατασκευή του 4.5. Αν γνωρίζεις τι μπορεί να σου προσφέρει η μοτοσικλέτα και έχεις τις ικανότητες να αντεπεξέλθεις σε αυτό, είναι βέβαιο ότι θα το ευχαριστηθείς όσο καμία άλλη μοτοσικλέτα. Αν όμως απλά αναζητάς ένα ψευδοenduro με 17 ιντσών τροχούς για να μετακινείσαι καθημερινά στη δουλειά σου, το SXV δεν απευθύνεται σε σένα. Με το που βρεθείς στη σκληρή επίπεδη σέλα, το ένστικτο επιβίωσης ενεργοποιείται και όποιος βρεθεί στο δρόμο σου αποτελεί εχθρό. Με τη στιβαρότητα του πλαισίου να είναι τέτοια που να μπορούσε να υποτάξει πρέσα διάλυσης αυτοκινήτων και πιρούνι που θα μπορούσε να αποτελεί τμήμα από τις κολώνες της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, το SXV δεν είναι ένα ακόμα φιλικό supermoto… Ο κινητήρας έχει δύναμη που ο έμπειρος οδηγός και με τη βοήθεια του κορυφαίου περιφερειακού εξοπλισμού θα μπορέσει να την εκμεταλλευτεί αποτελεσματικά. Τέλος, δεν χωρούν αρνητικά σχόλια ούτε για το σύστημα πέδησης. Έχοντας την υπογραφή της Brembo, τα φρένα είναι ικανά να ζαρώσουν τη ζεστή άσφαλτο!
Aprilia Dorsoduro 750
Hot Spot: Επιθετικό, αλλά και καθημερινό
Εξετάζοντας με προσοχή την γκάμα της Aprilia γίνεται φανερό το βάρος που έχει ρίξει στην κατηγορία των supermoto μοτοσικλετών. Μία ακόμα μοτοσικλέτα που την εκπροσωπεί, είναι και το Dorsoduro 750. Ο δικύλινδρος κινητήρας των 90 μοιρών διαθέτει προηγμένη τεχνολογία τόσο με το σύστημα Ride By Wire που ελέγχει την τροφοδοσία όσο και με την επιλογή τριών διαφορετικών χαρτών στη χαρτογράφηση. Οι επιδόσεις είναι στα επίπεδα του τετρακύλινδρου ανταγωνισμού, συνεπώς η Aprilia κατάφερε να διατηρήσει τα θετικά του δικύλινδρου κινητήρα (ελαφρύς και στενός), δίχως να στερεί τις επιδόσεις από τον οδηγό του Dorsoduro. Η μοτοσικλέτα της Aprilia αντεπεξέρχεται σε ένα ευρύτερο πεδίο χρήσης, λόγω του χαρακτήρα και των χαρακτηριστικών που διαθέτει. Αν και πολεμική, η θέση οδήγησης είναι άνετη, εξυπηρετώντας τον οδηγό στην καθημερινή χρήση και βοηθώντας τον όταν οι ρυθμοί ανέβουν. Η «πάνω στη μοτοσικλέτα και κοντά στον εμπρός τροχό» αίσθηση που δημιουργείται όταν είσαι καθισμένος στη σέλα του Dorsoduro, αρχικά μπερδεύει για τον τρόπο που θα πρέπει να το οδηγήσεις (χωμάτινα ή streetάδικα), ενώ η πραγματικότητα σού αποδεικνύει ότι όποια «σχολή στριψίματος» και να ακολουθήσεις, η μοτοσικλέτα θα ανταποκριθεί ευχάριστα. Μάλιστα, για τους πιο απαιτητικούς, φέτος η Aprilia παρουσίασε και την έκδοση Factory του μοντέλου, η οποία διαφοροποιείται από την απλή με τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, τα τμήματα από ανθρακόνημα και τους δίσκους, «μαργαρίτα», των φρένων.
Εκκεντρικό και διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στο δρόμο, το Hypermoto της Ducati θα μπορούσε να θεωρηθεί μια μοτοσικλέτα τόσο μοναδική όσο και χρηστική! Φέτος, ανανεώθηκε στα σημεία, γεγονός που αναβάθμισε το ήδη εξαιρετικό προϊόν του εργοστασίου της Μπολόνιας. Το πλαίσιο είναι καινούργιο και ελαφρύτερο από το παρελθόν, διατηρώντας όμως τα άκαμπτα στοιχεία που το χαρακτήρισαν. Ο κινητήρας, ο αερόψυκτος Desmo με την περιεχόμενη γωνία των 90 μοιρών, δέχτηκε και τις σημαντικότερες αλλαγές, φέροντας τη μεγαλύτερη ευθύνη για την εξοικονόμηση των 5 κιλών σε σχέση με το παρελθόν, ενώ οι νέες κεφαλές του, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη συμπίεση, χάρισαν 5 επιπλέον ίππους, φτάνοντας τη μέγιστη ιπποδύναμη στους 95 ίππους. Η πολεμική θέση οδήγησης αναβαθμίστηκε με πιο εργονομική σέλα, ενώ πλέον υπάρχει και πλατύτερο τιμόνι για καλύτερο έλεγχο της μοτοσικλέτας. Το νέο Hyper… διατίθεται και σε μια δεύτερη έκδοση, την SP, με αναβαθμισμένο περιφερειακό εξοπλισμό και σε οικονομική συσκευασία στα 679 κ.εκ.
Hot Spot: Τσαμπουκάς μπουλντόζας, συμπεριφορά supermoto
Δεν θα χρειαστεί να κάτσεις πολλή ώρα πάνω στη σέλα του 990 Supermoto για να καταλάβεις ότι αυτή η μοτοσικλέτα θέλει εμπειρία και ψυχή από μέρους του οδηγού για να καταφέρει να την απολαύσει. Η μεγάλη ιπποδύναμη του δικύλινδρου κινητήρα της KTM και τα κοφτά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του Supermoto δημιουργούν ένα εκρηκτικό συνδυασμό που είναι ικανός να σε εθίσει στην έκκριση αδρεναλίνης. Οι αναρτήσεις της WP θα περάσουν κορυφαία πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ θα κρατήσουν και τους τροχούς σε στενή επαφή με την άσφαλτο. Το 990 Supermoto είναι μια παρανοϊκή κατασκευή, που σε αυτό το τέμπο θα βάλει και το μυαλό σου. Δύσκολα ο αναβάτης θα μπορέσει να κρατήσει τον ενθουσιασμό του ώστε να μην στέλνει τον εμπρός τροχό να αγναντεύει τον ουρανό σε κάθε ευκαιρία και να μην σταματά στο φανάρι δίχως να πραγματοποιεί μεγαλοπρεπή endo.