Πλέον ΚΑΙ τα scooter πάνε παντού, με τους κατασκευαστές να διευρύνουν τις δυνατότητες και τις ιδιότητες της γνωστής κατηγορίας και να τα εξοπλίζουν με δυνατούς κινητήρες, ακόμη περισσότερο χώρο, αλλά και περίσσια άνεση για αναβάτη και συνεπιβάτη.
Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, τα scooter δεν χωρούσανε μέσα σε φράσεις όπως: «Πήγαμε δικάβαλο με αποσκευές στην Ευρώπη φέτος» ή «Τη Κυριακή που θα έχει καλό καιρό θα πάω να το στρίψω λίγο». Οι καιροί όμως αλλάζουν και να που σε πολλές περιπτώσεις κάποια μοντέλα mega scooter μπορούν να ταξιδέψουν καλύτερα από πολλές μοτοσικλέτες, ενώ κάποια άλλα είναι ικανά να οδηγηθούν αρκετά γρήγορα σε ένα δρόμο με στροφές.
Τα 15 μοντέλα που ακολουθούν ανήκουν όλα στη κατηγορία των mega scooter, ωστόσο το κάθε ένα από αυτά συγκεντρώνει χαρακτηριστικά που τα αναδεικνύουν κατάλληλα (ή και ακατάλληλα) για συγκεκριμένες χρήσεις.
Gilera GP800
Τιμή: 9.805 ευρώ
Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος ειδικός αναλυτής για να διαπιστώσει ότι μία από τις ανερχόμενες τάσεις της αγοράς είναι η σύγκλιση μεταξύ scooter και μοτοσικλετών. Ως ο πρώτος (σε παραγωγή) πραγματικός εκπρόσωπος της τάσης αυτής, το GP800, βρίσκεται πολύ κοντά στο νοητό μέσο της απόστασης που χωρίζει τις δύο μεγάλες κατηγορίες των μηχανοκίνητων δικύκλων. Αποτελεί ένα πολύ επιτυχημένο υβρίδιο, το οποίο αδικείται, αν το κρίνει κανείς προσεγγίζοντάς το με τα στάνταρ των scooter ή των μοτοσικλετών, γιατί πολύ απλά πρόκειται για ένα συγκερασμό και όχι για ένα συνδυασμό. Επί της ουσίας, μπορεί να «κλέψει» αναβάτες και από τα scooter και από τις μοτοσικλέτες, ως μια εναλλακτική, αλλά εξίσου αποτελεσματική, all-round πρόταση.
Το Scarabeo 500 δεν αποτελεί μόνο το μεγαλύτερο εκπρόσωπο μιας οικογένειας που κινείται στους δικούς της ρυθμούς στην κατηγορία των scooter. Αποτελεί κι ένα μοντέλο που, χάρη στην εξέλιξη, έγινε καλύτερο και οικονομικότερο στην κατανάλωση. Αν και μεγαλόσωμο, το Scarabeo κινείται ανάλαφρα και μπορεί να αντεπεξέλθει στις δύσκολες δοκιμασίες που θα προκύψουν από την κίνηση μέσα στην πόλη. Ο κινητήρας του καταφέρνει να «καλύψει» με τη λειτουργία του αρκετά από τα κιλά του scooter, με αποτέλεσμα ο αναβάτης να μην ενοχλείται από την πισώβαρη κατανομή του βάρους.
Το Atlantic ήρθε ανανεωμένο στα σημεία και έκανε την είσοδό του στην κατηγορία των mega scooter με πολλούς άσους στο μανίκι. Με σκοπό να αντικαταστήσει ένα μοντέλο που ήταν πολύ καλό για το σκοπό που εξυπηρετούσε, το Atlantic υιοθέτησε τις διαστάσεις ενός 250αριού, παρά εκείνες ενός τεράστιου mega scooter, και παραμένει ένα δυνατό, ελαφρύ, ευκολοδήγητο, διασκεδαστικό μοντέλο, ενώ έχει μεγαλύτερη επιτάχυνση, αλλά και ταχύτητα, από τα περισσότερα scooter της κατηγορίας του. Το Atlantic Sprint ανοίγει νέους ορίζοντες στην καθημερινή μετακίνηση, αλλά και στα ταξίδια, χάρη στον εξελιγμένο κινητήρα (Euro 3), τις υψηλές επιδόσεις, την άνεση και το στιλ.
Το Fuoco 500 δεν είναι για όσους θέλουν κάτι κομψό για την πόλη, είναι για όσους αναζητούν επιθετικό στιλ και οδήγηση σε περίεργα μονοπάτια. Όχι ότι θα βγουν μαζί του για «εντουράδα», αλλά, χάρη στις επιδόσεις του και το διαφορετικό χαρακτήρα του, το Fuoco θα πάει και παραπέρα από τον κλασικό αστικό δρόμο. Και θα πατήσει και σε χώμα! Αν οι αυτοκινητάδες μάς επιτρέπουν, θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως ένα είδος SUV scooter.
Το μεγάλο και δυνατό Silver Wing επεκτείνει την ιδέα των scooter σε τρανές διαστάσεις. Ευρύχωρο και εντυπωσιακό με κάθε τρόπο, το Silver Wing σχεδιάστηκε για να κατακτήσει τους δρόμους και τις εθνικές οδούς με ευκολία. Η ομαλή επιτάχυνση παρέχεται από τον, υψηλών επιδόσεων, ψεκαστό DOHC κινητήρα, που αποδίδει μία εντυπωσιακή επιτάχυνση σε κάθε στρίψιμο του γκαζιού. Με προσεγμένο, αεροδυναμικό στιλ, εξαιρετική προστασία και άνεση, το Silver Wing είναι επίσης το απόλυτο τουριστικό εργαλείο.
To Xciting δεν είναι νέο στο χώρο και έχει αποδείξει την αξία του, σε μία κατηγορία ομολογουμένως ιδιαίτερα ανταγωνιστική και απαιτητική. Η ανανέωσή του αφορά μόνο στον κινητήρα -δεν ήταν επιλογή της Kymco, αλλά υποχρέωση λόγω ευρωπαϊκών προδιαγραφών- και δεν επηρέασε το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του συνόλου. Απευθύνεται σε μοτοσικλετιστές που αρέσκονται στα mega scooter «γενικής χρήσης» και βάζουν τη χρηστικότητα πάνω απ’ όλα.
Το Satelis δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητο, χάρη στις αισθητικές επιλογές της Peugeot, οι οποίες, σε κάποιες περιπτώσεις, είναι δανεισμένες από τον κόσμο των αυτοκινήτων. Το ίδιο μοιάζει να συμβαίνει και με τους χώρους και την άνεση! Η σέλα είναι ευρύχωρη και άνετη και ο χώρος κάτω από αυτή θα φιλοξενήσει δύο full face κράνη. Παρά το γεγονός ότι το Satelis είναι αρκετά ογκώδες και βαρύ, ο απόλυτος έλεγχος επιτυγχάνεται χωρίς προσπάθεια, καθώς το μεγαλόσωμο scooter καταφέρνει να κρύψει αρκετά από τα κιλά του εν κινήσει. Το ανοιχτό πεδίο είναι αυτό που θα ευχαριστήσει το Satelis (αφού με τον όγκο του και τη μειωμένη δύναμη χαμηλά, δεν θα ικανοποιήσει ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα), το οποίο θα αποζημιώσει τον αναβάτη του με γρήγορες επιταχύνσεις και σχετική σταθερότητα.
Με μικρές αισθητικές αλλαγές, η Peugeot δημιούργησε ένα πολυτελές και ολοκληρωμένο mega scooter που δείχνει αρκετά ελκυστικό και σε εκείνη τη μερίδα του κοινού που ψάχνει ένα μοντέλο με πολλές δυνατότητες, αλλά με πιο σπορ εμφάνιση. Τα ταξίδια αποτελούν βούτυρο στο ψωμί του, η κίνηση της πόλης δεν θα το προβληματίσει, ενώ οι χώροι που διαθέτει, είναι αρκετοί ακόμη και για μία μίνι μετακόμιση.
Πρόκειται για ένα μοντέλο που ακολουθεί δικούς του αισθητικούς κανόνες, βασιζόμενο κυρίως σε ρετρό γραμμές και χαρακτηριστικά. Με ανανεωμένη σχεδίαση και έκδηλο μοτοσικλετιστικό στιλ, προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις για την κατηγορία. Με το Beverly Cruiser, ο μύθος ξαναγεννιέται και ο «ταξιδιάρικος» χαρακτήρας του Beverly γίνεται ακόμα πιο έντονος μέσα από μία εντελώς νέα έκδοση.
Σιγά-σιγά, η ταυτότητα του XEvo 400 ie αποκαλύπτεται αν ενώσει κανείς όλα τα κομμάτια του παζλ. Πρόκειται για ένα scooter ιδανικό για τους αναβάτες που διανύουν καθημερινά μεγάλες αποστάσεις στα αστικά κέντρα χρησιμοποιώντας λεωφόρους ταχείας κυκλοφορίας (περιφερειακούς - τμήματα εθνικών οδών), χωρίς ωστόσο να τα βρίσκει «σκούρα» όταν κληθεί να αντιμετωπίσει πυκνή κίνηση ή μεγαλύτερες αποστάσεις εκτός πόλεων.
Ποιοτική συνολικά κατασκευή, με καλούς χώρους για δύο άτομα και αποσκευές, θα σας συντροφεύει στις καθημερινές σας μετακινήσεις χωρίς προβλήματα. Η αυξημένη ενεργητική ασφάλεια, σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας, θα σας αποφορτίσει από το άγχος μιας πτώσης και θα εκτιμηθεί τόσο από έμπειρους όσο και από αρχάριους αναβάτες.
Το νέο Burgman είναι ίσως η καλύτερη λύση, αν θέλεις ένα scooter με το οποίο θα πηγαίνεις σχεδόν παντού, θα κυκλοφορείς άνετα με δύο άτομα, ενώ θα κουβαλάς και όλη σου την προίκα! Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι αρκετά καλή, αρκεί να μην του ζητήσεις και πάρα πολλά. Παρέχει πολύ καλή προστασία από τη βροχή και τον αέρα, ενώ από πλευράς εργονομίας, χαρακτηρίζεται βολικό.
Το Burgman 650 συνδυάζει το μοντέρνο στιλ ενός scooter καθημερινής χρήσης με τις επιδόσεις μίας τουριστικής μοτοσικλέτας: άνετη σέλα για δύο, μεγάλος αποθηκευτικός χώρος και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που αποδίδει σιγουριά. Ο δυνατός υγρόψυκτος κινητήρας των 638 κ.εκ. σχεδιάστηκε για να ανταποκρίνεται σε ένα μεγάλο εύρος οδηγικών συνθηκών.
Είναι ένα από τα ελάχιστα scooter (αν όχι το μοναδικό) που μπορεί να στοχεύσει ακόμα και σε έμπειρους μοτοσικλετιστές που θέλουν κάτι πιο άνετο από μία «συμβατική» μοτοσικλέτα μεσαίου κυβισμού. Με άλλα λόγια, απευθύνεται σε όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν τα θετικά των συνόλων με την αυτόματη μετάδοση, χωρίς όμως κανένα συμβιβασμό στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.
Το Yamaha Majesty 400 παραμένει μία από τις πιο άνετες και πρακτικές προτάσεις της κατηγορίας. Παράλληλα, διατηρεί τις τουριστικές ορέξεις του, ενώ πλέον προσφέρεται και με σύστημα ABS, το οποίο αυξάνει την ενεργητική του ασφάλεια, κυρίως, για τις μετακινήσεις εντός των τειχών.