Η Ducati παρουσίασε το νέο superbike της, το οποίο ευελπιστεί να αλλάξει άρδην τις ισορροπίες στην κατηγορία. Και για αυτό θα στηριχθεί όχι μόνο στο μικρό του βάρος, αλλά και στον νέο, Superquadro κινητήρα του. Το σύνολο αυτό κάθεται πιο πίσω στο πλαίσιο, για καλύτερα οδικά στοιχεία, ενώ η γωνία του V παραμένει φυσικά στις 90 μοίρες. Αυτό που αλλάζει, όμως, είναι η διάμετρος των κυλίνδρων που μεγαλώνει με τη διαδρομή τους που στον αντίποδα μικραίνει. Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση των στροφών στις οποίες μπορεί να φτάσει το μοτέρ, σε συνδυασμό με την αύξηση της αποδιδόμενης ισχύος.
Σε συνδυασμό, λοιπόν, με την εξαιρετική ισχύ των 195 ίππων, το Panigale διαθέτει και εξαιρετικά χαμηλό βάρος, το οποίο δεν ξεπερνά τα 163 κιλά, όταν η μοτοσικλέτα είναι στεγνή (γεγονός που την καθιστά το ελαφρύτερο superbike). Αποτέλεσμα αυτού, είναι η πολύ καλή αναλογία ίππων/κιλά.
Οι ιδιαιτερότητες, όμως, του Panigale δε σταματούν εκεί. Το πλαίσιο, υπεύθυνο σε μεγάλο βαθμό για το χαμηλό βάρος της μοτοσικλέτας, είναι το νέο μονοκόκ της Ducati, το οποίο υιοθετεί αρκετά ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον, το Panigale διαθέτει μπροστινό προβολέα αποκλειστικά LED τεχνολογίας, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, και traction control (DTC) στον στάνταρ εξοπλισμό.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό ξεχωρίζουν το ABS, φυσικά, και το σύστημα DDA+, το πρώτο σύστημα συλλογής δεδομένων με υποβοήθηση GPS που έχει κατασκευαστεί για μοτοσικλέτα παραγωγής. Άλλα ηλεκτρονικά συστήματα πάνω στο Panigale, το οποίο θα βρίσκεται στους δρόμους κάπου μες στην άνοιξη του 2012, είναι τα ride-by-wire και quickshift, καθώς και το σύστημα ελέγχου φρένου του κινητήρα (EBC) που δανείστηκε η Ducati από την αγωνιστική της ομάδα.