Η σωστή οδήγηση βασίζεται στην καλύτερη και ταχύτερη αντίδραση του οδηγού στο οπτικό ερέθισμα που δέχεται. Είτε αυτό λέγεται αυτοκίνητο, είτε λακκούβα στο δρόμο, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε ώστε να το αποφύγουμε είναι να το δούμε. Αρκετοί μοτοσικλετιστές νομίζουν πως το πεδίο που πρέπει να ελέγχουν εξαντλείται στο τμήμα μπροστά από τη μοτοσικλέτα, αλλά η αλήθεια είναι αρκετά διαφορετική. Για να είσαι σωστός, ασφαλής αναβάτης θα πρέπει να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή τι γίνεται και πίσω σου και μόνος τρόπος για να το καταφέρεις αυτό είναι να μάθεις να χρησιμοποιείς τους καθρέπτες σου.
Δυστυχώς, όμως, δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε δίτροχα «απαλλαγμένα» από τους καθρέπτες. Δεν υπάρχει πραγματικά κανένας λόγος να συμβαίνει αυτό και αν επιχειρήστε να βρείτε το κίνητρο τέτοιων ενεργειών θα εκπλαγείτε! Αν ρωτήσετε τους ιδιοκτήτες τους, οι περισσότεροι θα θέσουν θέμα αισθητικής (χαλάει η sport εικόνα του συνόλου). Από πότε μπορεί να λειτουργεί η αισθητική σε βάρος της ασφάλειας;
Σώσε, λοιπόν, την απαραίτητη προσοχή στους καθρέπτες σου και αυτοί θα σε ανταμείψουν με ασφάλεια.
Ρύθμισέ τους
· Ο ευκολότερος τρόπος για να τους ρυθμίσετε σωστά είναι να βρεθείτε σε ίσιο δρόμο και να βάλετε «στόχο» ένα αντικείμενο στην ουρά της μοτοσικλέτας (π.χ. κολώνα). Θα πρέπει και από τους δύο καθρέπτες να βλέπετε το αντικείμενο με τον ίδιο τρόπο, αλλά από διαμετρικά αντίθετη οπτική γωνία.
· Όταν κινείσαι με δεύτερο άτομο στη σέλα, ρύθμισε τους καθρέπτες λίγο πιο έξω από το κανονικό, ώστε να μην σου κρύβει μέρος του οπτικού πεδίου ο συνεπιβάτης.
· Σε μεγάλες ταχύτητες, όπου επιβάλλεται μια πιο σκυφτή θέση οδήγησης, πρέπει να προσαρμόζονται και οι καθρέπτες. Επιπλέον, αν πρόκειται να ταξιδέψεις φορτωμένος, ρύθμισέ τους με βάση τα νέα δεδομένα.
Έλεγξέ τους
· Κάθε φορά που αναβαίνεις στη μοτοσικλέτα θα πρέπει να ελέγχεις πως οι καθρέπτες δεν έχουν μετακινηθεί από τη θέση που τους έχεις βάλει. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από έναν καθρέπτη που νομίζεις πως σου παρέχει το βέλτιστο οπτικό πεδίο. Τον εμπιστεύεσαι…και την πατάς.
· Προσοχή στους καθρέπτες με αναδιπλούμενο βραχίονα. Από το συνεχές άνοιξε-κλείσε μπορεί να αρχίσουν να έχουν τζόγους και να αλλάζουν θέση (έστω και κατά χιλιοστά) από τον αέρα.
Νέα Royal Enfield GT750: Αναμένεται με μεγαλύτερο κινητήρα και πιο σπορ σύνολο
H Langen ζητά χρηματοδότηση για να φέρει το θηριώδες Lightspeed 1200 στην Ευρώπη
QJMotor SRK 125 E: Αυτόματη Mini-Superveloce με 10 ίππους για κατόχους Α1
Είμαστε σε θέση να διδάξουμε μοτοσυκλετισμό στα παιδιά μας;
VOGE SR1: Με εξοπλισμό ανώτερης κατηγορίας και χαμηλή κατανάλωση
DILLETTA Avalance: Υποψήφιο για Best Scooter by LS2
Keeway: Τα νέα XDV125EVO και RKS125 έρχονται τέλη Μαρτίου στην Ελλάδα
Ελαστικά Bridgestone Battlax S23 120/70-17 &180/55-17
Συνθετικό λάδι GRO Smart 10W40
Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα του νέου Zontes G368
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - mototriti.gr