Πρωτοποριακό χειρόφρενο για scooter ετοιμάζει η Honda

Πρωτοποριακό χειρόφρενο για scooter ετοιμάζει η Honda
6 Φωτογραφίες »

Ευρεσιτεχνία της Honda που αντιμετωπίζει την έλλειψη χειροφρένου
Έκταση του πεντάλ φρένου προς τα έξω για ενεργοποίηση χειροφρένου
Πιο ασφαλές από κλείδωμα φρένου ή διπλό σταντ, ιδανικό για συχνές στάσεις
Κατατέθηκε για το Super Cub, αλλά μπορεί να ενσωματωθεί σε κάθε μοντέλο

HONDA: Transalp Urban Pack με όφελος ως 1.240ε!

Ευρεσιτεχνία της Honda που αντιμετωπίζει την έλλειψη χειροφρένου

Η Honda κατέθεσε το 2023 ευρεσιτεχνία για ένα νέο μηχανισμό που απλοποιεί τη χρήση χειροφρένου σε μοντέλα όπως το Super Cub. Η πατέντα, που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες μέρες, αφορά μια διάταξη όπου το πεντάλ του φρένου λειτουργεί και ως χειρόφρενο, αντιμετωπίζοντας έτσι το πρόβλημα απουσίας σταθερής πέδησης κατά την ακινητοποίηση. Ο συνδυασμός αυτός απευθύνεται κυρίως σε οχήματα με αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη, όπως το Super Cub και ορισμένα scooter, στα οποία η απλή τοποθέτηση σε σχέση δεν αποτρέπει την κύλιση σε ανηφορικό έδαφος. Η νέα ιδέα περιορίζει τις πιθανότητες λανθασμένων χειρισμών και απλουστεύει τη διαδικασία, κάτι που θεωρείται ιδιαίτερα χρήσιμο σε συνθήκες με συχνά σταματήματα και εκκινήσεις, όπως για παράδειγμα στις διανομές εφημερίδων ή στις μετακινήσεις σε αστικές περιοχές.

Έκταση του πεντάλ φρένου προς τα έξω για ενεργοποίηση χειροφρένου

Το βασικό χαρακτηριστικό της νέας ευρεσιτεχνίας είναι η διπλή λειτουργία του πεντάλ του πίσω φρένου. Κατά την κανονική οδήγηση, το πεντάλ πατιέται προς τα μέσα για την πέδηση του πίσω τροχού. Όταν όμως ο οδηγός επιθυμεί να ενεργοποιήσει το χειρόφρενο, μπορεί να κινήσει το πεντάλ προς τα έξω, εκτείνοντάς το. Με αυτή την κίνηση, ενεργοποιείται ένας ειδικός μηχανισμός σύνδεσης, ο οποίος μέσω ενός καμπυλωτού μηχανισμού τραβά το φρένο και το κρατά σε σταθερή θέση, λειτουργώντας έτσι ως χειρόφρενο. Η αποδέσμευση είναι εξίσου απλή, αφού αρκεί ένα κανονικό πάτημα του πεντάλ για να απενεργοποιηθεί το σύστημα. Η κίνηση έκτασης είναι ασυνήθιστη σε σχέση με τη φυσιολογική χρήση του φρένου, κάτι που περιορίζει τις πιθανότητες ακούσιας ενεργοποίησης κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Πιο ασφαλές από κλείδωμα φρένου ή διπλό σταντ, ιδανικό για συχνές στάσεις

Σε σύγκριση με υπάρχουσες λύσεις, όπως το κλείδωμα του φρένου με μοχλούς ή τη χρήση κεντρικού σταντ, η προσέγγιση της Honda υπόσχεται μεγαλύτερη ασφάλεια και ευχρηστία. Τα παραδοσιακά χειρόφρενα απαιτούν πρόσθετους μοχλούς ή κλειδώματα σε διαφορετικά σημεία του οχήματος, κάτι που μπορεί να προκαλέσει σύγχυση ή να επιφέρει λάθος χειρισμούς. Αντίθετα, η χρήση του ίδιου του πεντάλ του φρένου για τη λειτουργία του χειρόφρενου ελαχιστοποιεί την πολυπλοκότητα και μειώνει τα περιθώρια λαθών. Παράλληλα, η συγκεκριμένη διάταξη απαιτεί ελάχιστα πρόσθετα εξαρτήματα και διατηρεί συμπαγείς διαστάσεις, στοιχείο που συμβάλλει στη διατήρηση του χαμηλού βάρους και της αξιοπιστίας του συστήματος. Ιδίως σε περιπτώσεις στάθμευσης σε κεκλιμένα εδάφη, η νέα λύση κρίνεται ιδιαιτέρως πρακτική και ενισχύει τη σταθερότητα του οχήματος.

Κατατέθηκε για το Super Cub, αλλά μπορεί να ενσωματωθεί σε κάθε μοντέλο

Η ευρεσιτεχνία κατατέθηκε ειδικά για μοντέλα όπως το Honda Super Cub, τα οποία χρησιμοποιούν αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη και απλό πεντάλ φρένου. Ωστόσο, ο μηχανισμός αυτός μπορεί να προσαρμοστεί σε ένα ευρύτερο φάσμα μοτοσυκλετών και scooter, ανεξάρτητα από τον τύπο του συστήματος μετάδοσης. Η απλή και αξιόπιστη λειτουργία του, σε συνδυασμό με τη μικρή απαίτηση σε νέα εξαρτήματα, καθιστά εφικτή την ενσωμάτωσή του σε διάφορα οχήματα όπου η ανάγκη για ασφαλή στάθμευση είναι σημαντική. Ενδεικτικά, η χρήση του θα μπορούσε να αποδειχθεί ωφέλιμη σε μοντέλα που χρησιμοποιούνται συχνά σε αστικές μετακινήσεις, σε υπηρεσίες διανομών ή σε άλλες εφαρμογές με συχνές στάσεις και εκκινήσεις. Το αν και πότε θα υιοθετηθεί σε ευρύτερη κλίμακα παραμένει αβέβαιο, ωστόσο η πρόταση της Honda καταδεικνύει τη διαρκή της προσπάθεια για βελτίωση της καθημερινής πρακτικότητας.

TRIBOX
MOTOTREND