Τις επιτυχείς δοκιμές μιας νέας εφαρμογής για έξυπνα κινητά που καθυστερεί το μποτιλιάρισμα με θετικά αποτελέσματα και στην κατανάλωση καυσίμου ανακοίνωσε η Honda.
Ειδικότερα, η νέα εφαρμογή που εξέλιξε η ιαπωνική εταιρία καταγράφει τον τρόπο με τον οποίο οδηγεί ο χρήστης ενός οχήματος. Βάσει των στοιχείων που συλλέγει για τις συνήθειες του οδηγού (π.χ. για πόσο αλλά και πόσο δυνατά πατά το γκάζι ή το φρένο και πόση ώρα κινείται με σταθερή ταχύτητα) του δίνει εξαιρετικά απλές οδηγίες ώστε να αποφευχθούν οι συνθήκες που οδηγούν σε μποτιλιάρισμα κάτι που μειώνει ταυτόχρονα και την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος. Οι οδηγίες είναι οι εξής δύο: αν ο οδηγός κινείται με τέτοιο τρόπο που δεν δημιουργεί συνθήκες για μποτιλιάρισμα η οθόνη του κινητού πρασινίζει, ενώ αν οδηγεί «νευρικά» η οθόνη του κινητού γίνεται μπλε.
Με λίγα λόγια η συγκεκριμένη εφαρμογή εκπαιδεύει ξανά τον οδηγό και τον «μαθαίνει» να οδηγεί σε…αρμονία με τον εαυτό του αλλά και τα υπόλοιπα οχήματα γύρω του.
Η εξέλιξη της εφαρμογής βασίστηκε πάνω στην έρευνα του Katsuhiro Nishinari, καθηγητή του Κέντρου Έρευνας για την Επιστήμη και την Τεχνολογία, του πανεπιστημίου του Τόκιο. Σύμφωνα με αυτή η πιθανότητα εμφάνισης μποτιλιαρίσματος μπορεί να μειωθεί απλά κρατώντας μια λογική απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Η εφαρμογή μπορεί να δουλεύει αυτόνομα ή σε «cloud» να είναι, δηλαδή, συνδεδεμένη μέσω internet σε έναν κεντρικό server που συλλέγει στοιχεία και από κινητά άλλων χρηστών του ίδιου δρόμου που χρησιμοποιούν την εφαρμογή. Έτσι τα κινητά συγχρονίζονται μεταξύ τους και μεταφέρουν σε κάθε όχημα πιο σωστές οδηγίες για την αποφυγή μποτιλιαρίσματος.
Όλα αυτά ακούγονται πολύ ωραία στη θεωρία και σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής αποδείχθηκε και στην πράξη. Η Honda τη δοκίμασε σε δημόσιο δρόμο στη Τζακάρτα της Ινδονησίας με τα αποτελέσματα να είναι άκρως ενθαρρυντικά για την μελλοντική της χρήση από το ευρύ κοινό.
Στο συγκεκριμένο δρόμο λοιπόν με τη χρήση της εφαρμογής, αυτόνομα για κάθε αυτοκίνητο, το μποτιλιάρισμα καθυστέρησε να εμφανιστεί μέχρι και έξι λεπτά (τρία λεπτά κατά μέσο όρο), ενώ η κατανάλωση σε καύσιμο μειώθηκε κατά 20%!
Τα αποτελέσματα ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακά με τις εφαρμογές να συγχρονίζονται μεταξύ τους μέσω «cloud». Ο μέγιστος χρόνος για την καθυστέρηση εμφάνισης μποτιλιαρίσματος παρέμεινε στα έξι λεπτά, ωστόσο ο μέσος όρος ανέβηκε στα τέσσερα λεπτά και η κατανάλωση καυσίμου μειώθηκε κατά 22%.
Η εφαρμογή δοκιμάστηκε για πέντε μήνες (Σεπτέμβριος 2012-Φεβρουάριος 2013) και αφορούσε ένα κομμάτι του κλειστού αυτοκινητόδρομου που ενώνει την Τζακάρτα με το αστικό project BSD City.