LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το φυσικό του περιβάλλον είναι η πίστα. Στον δρόμο το Tuono δυσκολεύεται να βγάλει τις αρετές του στην άσφαλτο.

Εξάτμιση που βροντάει

Στο δρόμο

Δυστυχώς η οργάνωση της δοκιμής του νέου Tuono από την Aprilia ήταν κατά πολύ κατώτερη τόσο της σημασίας του νέου μοντέλου, όσο και της προηγούμενης έκδοσης του. Φανταστείτε πως στο προηγούμενο Tuono V4, η Aprilia είχε μεριμνήσει ώστε να το οδηγήσουμε 4 15άλεπτα σε πίστα Παγκοσμίου, και κατόπιν να κάνουμε και 150 χιλιόμετρα στο δρόμο. Αντίθετα, η δοκιμή του V4 1100 ήταν απλώς ένα “κερασάκι” στη δοκιμή της νέας RSV4 RF, καθώς η οδήγηση περιελάμβανε μόλις... 50 χιλιόμετρα σε κακό επαρχιακό ιταλικό δρόμο, με κλειστές στροφές και σαμαράκια, με bonus μια ψιχάλα.

Οι συνθήκες δοκιμής ήταν ιδανικές για να τονίσουν όλες τις αδυναμίες του Tuono V4 1100 στον δρόμο, και να μας πείσουν για μία ακόμη φορά για τις αρετές του -αυξημένες μάλιστα στο νέο μοντέλο- για την πίστα. Άκαμπτο πλαίσιο, σκληρές πισταδόρικες αναρτήσεις, στενό τιμόνι, και κινητήρας βιονική αρκούδα, που μοιράζει γροθιές με ταχύτητα κατηγορίας φτερού με δύναμη πυγμάχου βαρέων βαρών.

Ναι, δοκίμσα να βγάλω εκτός λειτουργίας Traction Control, και δεν το συνιστώ σε σαθρό οδόστρωμα, και με ευθείες που γρήγορα τελειώνουν. Απίστευτο σπινάρισμα μαζί με βίαιη σούζα με το παραμικρό άνοιγμα του γκαζιού, που σε κάνουν να κόβεις ρυθμό, και να αναζητάς καταφύγιο στους ηλεκτρονικούς κηδεμόνες.

Άνεση δεν υφίσταται από την πολεμική σέλα, το τιμόνι κόβει ελάχιστα, η σέλα του συνεπιβάτη είναι ανέκδοτο, και η ροπή των 12,3 Kgm ξεριζώνει τα χέρια από τους ώμους πριν καν προλάβεις να επικαλεστείς τα Θεία.

Αν μου έλεγαν να περιγράψω το Tuono V4 1100 με μία λέξη, θα διάλεγα το “απάνθρωπο”. Απερίγραπτο; Σοκαριστικό; Τρομακτικό; Παρανοικό; Κτηνώδες; Ναι σε όλα. Θα το επέλεγα με κλειστά τα μάτια αν ήθελα το απόλυτο κτήνος δίχως Superbike φορεσιά, με στόχο τα Track Days και τους αγώνες, σε κατά προτίμηση ανοικτές πίστες. Θα το επέλεγα αν ήθελα την ημίγυμνη υπερβολή, και τους ανεβασμένους παλμούς, σε καθημερινή -απαιτητική- συμβίωση. Δεν θα το πλησίαζα αν ήθελα μια φιλική μοτοσικλέτα, μια μοτοσικλέτα εύκολη, μια κατασκευή με 50/50 χαρακτήρα τόσο για δρόμο όσο και για πίστα, κάτι να προσφέρεται για αστικές συνθήκες, ή για κίνηση με δύο άτομα σε αποστάσεις άνω των 5 χιλιομέτρων. Πίστα και ανοιχτές διαδρομές με μανιακές ταχύτητες; Ναι. Πόλη και κλειστό περιβάλλον; Δύσκολα τα πράγματα. 

 

APRILIA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ