Ποιές είναι οι διαφορές της πιστοποίησης ECE 22.05 με τη νέα ECE 22.06;
Πότε θα γίνει η αλλαγή;
Ο αρχικός κανονισμός ασφαλείας No. 22 εισήχθη από την Οικονομική Επιτροπή της Ευρώπης (ECE) το 1972 και η έκδοση 22.05 μπήκε σε ισχύ το 2000. Μετά από 20 χρόνια στην αγορά έρχεται τώρα το νέο στάνταρ ασφαλείας, ECE 22.06.
Οι νέοι κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2024 και αυτό σημαίνει ότι τα κράνη ECE 22.05 θα είναι διαθέσιμα προς πώληση μέχρι εκείνη την περίοδο. Μετά από αυτό, μόνο τα κράνη ECE 22.06 θα είναι διαθέσιμα προς πώληση, για τις χώρες που ακολουθούν τους κανονισμούς της ECE.
Τι αλλάζει λοιπόν με τα νέα κράνη ECE 22.06 σε σχέση με τα 22.05;
Για αρθρωτά κράνη θα υπάρχουν δύο τεστ που μας είναι γνωστά σε αυτό το σημείο, το P και το J. Το P εγκρίνει το κράνος ενώ είναι κλειστό και το J ενώ είναι ανοιχτό. Ακόμη και με αυτήν τη δοκιμή σε εφαρμογή, ένα αρθρωτό κράνος θα είναι νόμιμο μόνο ως full-face κράνος σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς.
Το κέλυφος του κράνους και η επένδυση πρέπει επίσης να είναι ανθεκτικά στο κρύο, τη ζέστη, την υπεριώδη ακτινοβολία και την υγρασία, καθώς και να περάσουν τα τεστ πτώσεων, τόσο σε συνεχόμενο "σύρσιμο" στην άσφαλτο, όσο και σε χτύπημα με μυτερό αντικείμενο, ενώ η επένδυση δεν θα πρέπει να φθείρεται πρόωρα λόγω του ιδρώτα, των καλλυντικών και των προϊόντων για τα μαλλιά, καθώς και δεν πρέπει να προκαλεί ερεθισμό του δέρματος.
Η κάλυψη της κεφαλής και ο σχεδιασμός εξετάζονται επίσης, καθώς υπάρχει μια ελάχιστη ποσότητα κεφαλής που πρέπει να καλύψει το κράνος δεδομένου.
Η παραμόρφωση του κελύφους είναι επίσης ένα βασικό σημείο στο νέο πρότυπο της ECE και η νέα μέθοδος δοκιμής θα περιλαμβάνει δύο πλάκες τοποθετημένες σε κάθε πλευρά του κράνους που θα εφαρμόζουν συνολική πίεση 630 Newton. Για να περάσει, ένα κράνος το τεστ θα πρέπει να παραμορφωθεί λιγότερο από 40 χιλιοστά κάτω από το μέγιστο ποσό πίεσης και μόνο 15 χιλιοστά με 30 Newton δύναμη - το ελάχιστο ποσό πίεσης.
Τα περιφερειακά
Οι αεραγωγοί θα δοκιμαστούν επίσης και θα εξεταστούν εξονυχιστικά, ενώ και η ικανότητα του αναβάτη να ακούει τι γίνεται γύρω του δεν πρέπει να παρεμποδίζεται από το κράνος.
Τα αντανακλαστικά αυτοκόλλητα μπορούν είτε να τοποθετηθούν στο κράνος είτε να παρέχονται μαζί με το κράνος, αλλά στην τελευταία περίπτωση θα πρέπει να παρέχονται αναλυτικές οδηγίες για το που θα μπουν.
Για τις ζελατίνες, η ECE αναφέρει ότι η περιφερειακή όραση ενός αναβάτη δεν πρέπει να παρεμποδίζεται. Υπάρχει επίσης ένα ελάχιστο επίπεδο φωτός που μπορεί να περάσει και το πρότυπο το ορίζει στο 20% του φωτός που ισχύει για τις φιμέ ζελατίνες. Οτιδήποτε χαμηλότερο δεν θα εγκρίνεται. Οι φιμέ ζελατίνες θα ελέγχονται επίσης για να διαπιστωθεί εάν τα φλας, τα φώτα φρένων ή άλλα σημαντικά φώτα του δρόμου μπορούν ακόμα να φαίνονται.
Η αντίσταση στις γρατσουνιές είναι επίσης ένας παράγοντας δοκιμής στο πρότυπο 22.06, ενώ και οι αντηλιακές ζελατίνες θα πρέπει να μην επηρεάζουν την διαδρομή κίνησης της κύριας ζελατίνας και να είναι ανεξάρτητες από αυτήν.
Η ECE απαιτεί τα λουριά να αντέχουν τουλάχιστον τρία κιλά-Newton. Μετά τη δοκιμή (ελέυθερη πτώση), το υλικό πρέπει να κλείσει και να ανοίξει κανονικά. Τα αρθρωτά κράνη λαμβάνουν ένα επιπλέον τεστ, το οποίο πρέπει να περάσουν τόσο με την ανοιχτή όσο και με την κλειστή διαμόρφωση.
Τα εξαρτήματα κράνους αναγνωρίζονται πλέον από την ECE και αυτά τα στοιχεία θα εξεταστούν, προκειμένου να εξακριβωθεί εάν ένα αξεσουάρ μειώνει την προστασία.
Ετικέτα πιστοποίησης
Η ECE έχει επίσης παρουσιάσει τυποποιημένες ετικέτες για κράνη εγκεκριμένα από το 22.06, οι οποίες περιλαμβάνουν ετικέτες, αυτοκόλλητα και άλλες προειδοποιήσεις που βοηθούν τους καταναλωτές να προσδιορίσουν την έγκριση, την ημερομηνία κατασκευής και τις προειδοποιήσεις που πρέπει να συνοδεύει ένα κράνος.
Η κύρια ετικέτα σε ένα κράνος εγκεκριμένο από το 22.06 θα βρίσκεται στο δεξί λουρί.
Νέα στάνταρ ασφαλείας για τα κράνη.
Πότε ξεκινάει, ποιές αλλαγές θα έρθουν;
Εσείς τι παραπάνω θα θέλατε από άποψη ασφαλείας σε ένα κράνος;