Από το 2002 μέχρι σήμερα, όταν ακούς το όνομα Τuono, το μυαλό σου πηγαίνει κατευθείαν σε ένα superbike χωρίς φέρινγκ και κλιπ-όν. Η Aprilia σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της συνεχίζει να χρησιμοποιεί μικρό φέρινγκ στη γυμνή της μοτοσυκλέτα, καθώς με αυτό δεν παρέχει μόνο περισσότερη προστασία στον αναβάτη αλλά ¨γλιτώνει¨ και αρκετά γραμμάρια από το μπροστινό μέρος. Πλέον η μοτοσυκλέτα διαφέρει αρκετά από την προηγούμενη γενιά, ειδικά στο εμπρός μέρος. Ο χαρακτηριστικός τριπλός προβολέας έγινε πιο επιθετικός και είναι επιτέλους LED (με DRL και φώτα στροφής) ενώ συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο του μπροστινού φέρινγκ. Όπως όλα τα νέα σπορ μοντέλα της εταιρίας έτσι και το μεγάλο Tuono υιοθετεί τη σχεδίαση δύο επίπεδων με τα ενσωματωμένα αεροδυναμικά φτερά, η οποία βελτιώνει τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και ταυτόχρονα συμβάλλει ώστε να αποβάλλεται η θερμότητα από τον κινητήρα.
Η νέα TFT οθόνη 5 ιντσών διαθέτει δύο απεικονίσεις (Road – Track) και μέσα από αυτή μπορείς να δεις οποιαδήποτε πληροφορία χρειαστείς αλλά και να επέμβεις στα ηλεκτρονικά βοηθήματα της μοτοσυκλέτας με ένα αρκετά εύκολο στη χρήση μενού. Ανάμεσα στους διακόπτες βρίσκεται και αυτός για το cruise control το οποίο μπορεί να φανεί χρήσιμο όταν (και αν) θέλεις να ξεκουράσεις τον δεξί σου καρπό. Ο γνωστός και άκρως επιτυχημένος τετρακύλινδρος V 65ο 1.077 κυβικών εναρμονίστηκε με τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 5, συνεχίζει όμως να αποδίδει 175 ίππους στις 11.350 και 12,3χλγ ροπής στις 9.000 σ.α.λ, στροφάροντας και 300 σ.α.λ υψηλοτέρα (12.800 από 12.500). Συναντάμε φυσικά κιβώτιο τύπου κασέτας που θυμίζει τα αγωνιστικά γονίδια της εταιρίας, με τη έκδοση Factory να διαθέτει πιο κοντή τελική μετάδοση για πιο γρήγορες επιταχύνσεις. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο ο V4 κινητήρας διαθέτει ανασχεδιασμένο σύστημα εξάτμισης με νέο καταλύτη αλλά και νέα μονάδα διαχείρισης. Η Magneti Marelli 11MP ECU μπορεί να διαχειριστεί πιο περίπλοκους αλγόριθμους, είναι 4 φορές γρηγορότερη και συνεργάζεται με το ηλεκτρονικό γκάζι ride by wire αλλά και με την ανανεωμένη πλατφόρμα ηλεκτρονικών βοηθημάτων APRC. Αυτή περιλαμβάνει ATC: Aprilia Traction Control 8 επιπέδων ρυθμιζόμενο εν κινήσει (χωρίς να κλείσεις το γκάζι), AWC: Aprilia Wheelie Control 5 επιπέδων ρυθμιζόμενο εν κινήσει (χωρίς να κλείσεις το γκάζι), ΑΕΒ: Aprilia Engine Brake 3 επιπέδων, ALC: Aprilia Launch Control 3 επιπέδων, AQS: Aprilia Quick Shift για ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων (χωρίς να κλείνεις το γκάζι στα κατεβάσματα), APL: Aprilia Pit Limiter ώστε να κρατάς σταθερή ταχύτητα όταν κινείσαι στο pit lane της πίστας.
Στον τομέα αναρτήσεων των η Factory εξοπλίζεται με τις ημιενεργητικές αναρτήσεις Smart EC2 της Ohlins που αποτελούνται από το ανεστραμμένο πιρούνι NIX 43χιλ και το γνωστό αμορτισέρ ΤΤΧ. H Aprilia συνεργάστηκε με την Ohlins για να επιτύχει το ιδανικό Setup, τόσο στην ημιενεργητική λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία. Και στις δυο ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 επίπεδα, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργήσεις το δικό σου σύμφωνα με τις ανάγκες σου, όπως σε μια παραδοσιακή ανάρτηση. Απλώς όλα γίνονται χωρίς εργαλεία, πιο εύκολα και φυσικά πολύ πιο γρήγορα, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε μια μοτοσυκλέτα που προορίζεται για τον δρόμο και την πίστα μιας και δεν χρειάζεται να είσαι με ένα κατσαβίδι στο χέρι για να χαίρεσαι τη μοτοσυκλέτα και στα δύο τερέν.
Στα φρένα έχουμε ένα κορυφαίο πακέτο της Brembo που αποτελείται από τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες Μ50, δίσκους 330χιλ και ακτινική τρόμπα μπροστά, σε συνδυασμό με διπίστονη δαγκάνα και δίσκο 220χιλ πίσω. Όλα τα σωληνάκια είναι υψηλής πίεσης, ενώ το cornering ABS 9.1MP της Bosch διαθέτει 3 επίπεδα λειτουργίας και δυνατότητα περιορισμού ανύψωσης του πίσω τροχού, φροντίζοντας για την ασφαλή πέδηση σε όλες τις συνθήκες. Καθώς η Factory προορίζεται περισσότερο για την πίστα, φορά σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, αλλά και τα πιο σπορ ελαστικά Pirelli Diablo Supercorsa με πιο φαρδιά διάσταση για το πίσω (200/55-17).
Το εντυπωσιακό Aprilia Tuono V4 Factory είναι άμεσα διαθέσιμο στην κάθετη μονάδα Piaggio Μιχ. Γ. Παπαλεξανδράκης Ε.Ε. στο Περιστέρι και σε περιμένει να τo δεις από κοντά και να τo αποκτήσεις. Στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της εταιρείας θα βρεις όλα τα νέα μοντέλα Aprilia, Vespa και Piaggio, καθώς και γνήσια ανταλλακτικά και αξεσουάρ, ενώ μπορείς να προγραμματίσεις και τη συντήρηση του scooter σου.