Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας για τη Gold Wing ετοιμάζει η Honda

Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας για τη Gold Wing ετοιμάζει η Honda
5 Φωτογραφίες »

Ανύπαρκτο σύστημα ασφαλείας στις μοτοσυκλέτες λόγω ταχύτητας και μοτίβων κίνησης
Συνεργασία κάμερας και ραντάρ για μη ενοχλητικές προειδοποιήσεις αλλαγής λωρίδας
Η κεντρική μονάδα επαναϋπολογίζει συνεχώς τις παραμέτρους ανάλογα με την κίνηση
Honda Gold Wing η ...συνήθης ύποπτη για την πρώτη ενσωμάτωση του συστήματος

HONDA: Transalp Urban Pack με όφελος ως 1.240ε!

Ανύπαρκτο σύστημα ασφαλείας στις μοτοσυκλέτες λόγω ταχύτητας και μοτίβων κίνησης

Σε αντίθεση με τα συστήματα ασφαλείας που έχουν καθιερωθεί εδώ και χρόνια στα αυτοκίνητα, οι μοτοσυκλέτες παραμένουν σημαντικά πίσω στον τομέα αυτό. Ένας από τους βασικούς λόγους είναι η ιδιαιτερότητα στην κινηματική τους συμπεριφορά: οι υψηλές ταχύτητες, η ελευθερία αλλαγής λωρίδας και η εναλλαγή θέσης μεταξύ οχημάτων καθιστούν δύσκολη την αποτελεσματική και μη παρεμβατική εφαρμογή συστημάτων όπως η ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας. Επιπλέον, η στενότητα του χώρου στις μοτοσυκλέτες περιορίζει τις επιλογές εγκατάστασης αισθητήρων και η συνεχής αλλαγή γωνίας κλίσης δυσχεραίνει την ερμηνεία των δεδομένων. Η Honda επιχειρεί να καλύψει αυτό το τεχνολογικό κενό, καταθέτοντας πατέντα για ένα νέο, προσαρμοστικό σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ειδικά σχεδιασμένο με βάση τις ανάγκες και τις δυναμικές των δίτροχων.

Συνεργασία κάμερας και ραντάρ για μη ενοχλητικές προειδοποιήσεις αλλαγής λωρίδας

Το νέο σύστημα της Honda βασίζεται στη συνεργασία ενός ραντάρ και μίας κάμερας, τοποθετημένων στο εμπρόσθιο τμήμα της μοτοσυκλέτας. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά συστήματα προειδοποίησης, το συγκεκριμένο έχει σχεδιαστεί για να μην εκπέμπει ηχητικές ή οπτικές ειδοποιήσεις με τρόπο ενοχλητικό ή συνεχόμενο. Αντίθετα, αναλύει την πρόθεση του αναβάτη: εάν γίνεται χρήση των φλας, θεωρείται συνειδητή αλλαγή λωρίδας και το σύστημα δεν επεμβαίνει. Αν όμως εντοπίσει ακούσια εκτροπή, ενεργοποιείται η ειδοποίηση. Η κάμερα και το ραντάρ συνεργάζονται για την αναγνώριση των διαγραμμίσεων και των σημάτων κυκλοφορίας, ενώ ενσωματώνονται στη συνολική μονάδα ελέγχου. Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο «έξυπνο» και διακριτικό σύστημα, προσαρμοσμένο στον ιδιαίτερο τρόπο κίνησης των μοτοσυκλετών, που στοχεύει στην αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας χωρίς να αποσπά την προσοχή του αναβάτη.

Η κεντρική μονάδα επαναϋπολογίζει συνεχώς τις παραμέτρους ανάλογα με την κίνηση

Η καινοτομία του υπό ανάπτυξη συστήματος έγκειται στη δυναμική του λειτουργία. Η κεντρική μονάδα ελέγχου δεν αρκείται σε στατική αξιολόγηση της κατάστασης, αλλά προσαρμόζει τις παραμέτρους προειδοποίησης με βάση την τρέχουσα κυκλοφοριακή συνθήκη. Όταν εντοπίζεται πιθανή έξοδος από τη λωρίδα, ενεργοποιείται πρώτα ένας χρονοδιακόπτης. Αν η ίδια συνθήκη παραμείνει ενεργή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα –π.χ. τρία δευτερόλεπτα– χωρίς χρήση φλας, το σύστημα θεωρεί πως πρόκειται για συνειδητή ενέργεια και δεν εκπέμπει ειδοποίηση. Εάν όμως ανιχνευθεί εκτροπή χωρίς πρόθεση, η ειδοποίηση ενεργοποιείται κανονικά. Επιπλέον, όταν το σύστημα αντιληφθεί ότι η μοτοσυκλέτα κινείται σε χώρο στενότερο από κανονική λωρίδα, επαναϋπολογίζει τις ρυθμίσεις για την προειδοποίηση σύγκρουσης. Αυτή η συνεχής προσαρμογή καθιστά το σύστημα ιδιαίτερα ευέλικτο και λειτουργικό, ακόμα και σε περίπλοκα κυκλοφοριακά περιβάλλοντα.

Honda Gold Wing η ...συνήθης ύποπτη για την πρώτη ενσωμάτωση του συστήματος

Η Honda Gold Wing αναμένεται να αποτελέσει το πρώτο μοντέλο στο οποίο θα ενσωματωθεί το νέο σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Η επιλογή δεν είναι τυχαία, καθώς η Gold Wing είναι ένα από τα πλέον προηγμένα τεχνολογικά μοντέλα του ιαπωνικού κατασκευαστή και παραδοσιακά λειτουργεί ως πλατφόρμα εισαγωγής καινοτόμων τεχνολογιών. Η ευρυχωρία της, η σταθερότητα σε ταξιδιωτικές ταχύτητες και η φύση της ως τουριστική μοτοσυκλέτα υψηλής κατηγορίας την καθιστούν κατάλληλη για τη φιλοξενία συστημάτων όπως κάμερες, ραντάρ και πολυεπεξεργαστικές μονάδες. Η νέα πατέντα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα μπορούσε να ενταχθεί και στο ευρύτερο πλαίσιο του προχωρημένου συστήματος υποβοήθησης ARAS, ενισχύοντας περαιτέρω τον τομέα ενεργητικής ασφάλειας. Αν επιβεβαιωθεί η εξέλιξη, η Gold Wing θα γίνει και πάλι σημείο αναφοράς στις τεχνολογίες αιχμής για τις μοτοσυκλέτες.

KABRANIS
AUTOAGORA