BMW S1000 και Μ1000: Ακόμα «πιο RR» το 2025

BMW S1000 και Μ1000: Ακόμα «πιο RR» το 2025
6 Φωτογραφίες »

• Όλα τα χιλιάρια με «ταχύτερο» γκάζι και αναβαθμισμένη ροή αέρα
• M1000RR: Aποδοτικότερος κινητήρας και σταθερότερη στα «πολλά»
• S1000RR: Ακόμα περισσότερες ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά
• S1000R και Μ1000R: Aυξημένη ισχύς και κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης

Όλα τα χιλιάρια με «ταχύτερο» γκάζι και αναβαθμισμένη ροή αέρα

Η BMW ανακοίνωσε αναβαθμίσεις για τα μοντέλα BMW M1000RR, S1000RR, M1000R και S1000R για το 2025, που περιλαμβάνουν αλλαγές στον κινητήρα, επιπλέον ηλεκτρονικά βοηθήματα και βελτιωμένη αεροδυναμική. Όλα τα μοντέλα επωφελούνται από κοινές αναβαθμίσεις, ενώ κάθε μοντέλο έχει λάβει και ξεχωριστές βελτιώσεις που υπόσχονται βελτιωμένες επιδόσεις στην πίστα ή/και στο δρόμο. Και στα τέσσερα μοντέλα λοιπόν, προστέθηκε το M Quick-Action Throttle, που μειώνει τη γωνία περιστροφής από τις 72 στις 58 μοίρες, επιτρέποντας πιο άνετο έλεγχο του γκαζιού χωρίς να χρειάζεται ο αναβάτης να επανατοποθετεί τόσο συχνά το δεξί του χέρι. Επίσης ανασχεδιάστηκε το μπροστινό τμήμα του φέρινγκ ώστε να βελτιστοποιηθεί η ροή του αέρα προς το πιρούνι και τις δαγκάνες των φρένων με στόχο την καλύτερη απαγωγή θερμότητας από τα τελευταία. Τα μοντέλα M1000RR, S1000RR και M1000R διαθέτουν επίσης ανανεωμένα φτερά (winglets) για αυξημένη αρνητική άντωση στις υψηλές ταχύτητες.

M1000RR: αποδοτικότερος κινητήρας και σταθερότερη στα «πολλά»

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας της BMW M1000RR ανανεώθηκε για το 2025. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν νέες βαλβίδες τιτανίου σε οβάλ σχήμα, αύξηση της σχέσης συμπίεσης από 13,4:1 σε 14,5:1, νέα γεωμετρία της εισόδου αέρα, τροποποιημένο σχήμα θαλάμου καύσης και αύξηση της διαμέτρου του σώματος ψεκασμού από 48 σε 52 χιλιοστά. Το μοντέλο αυτό πληροί επίσης τα πρότυπα εκπομπών Euro 5+. Παρόλα αυτά ισχύς και η ροπή παραμένουν ίδιες, στους 205 ίππους στις 13.000 σαλ και στα 113Nm στις 11.000σαλ, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής παραμένει στις 15.100σαλ. Τα φτερά από ανθρακονήματα ανανεώθηκαν αφενός σε μέγεθος, ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη αρνητική άντωση, και αφετέρου σε σχήμα, ώστε να την προσφέρουν και στην ευθεία αλλά και σε στροφή. Η BMW δηλώνει ότι η αρνητική άντωση στα 300km/h αυξήθηκε κατά 32%, από 22,7kg σε 29,9kg. Η σκληρότητα του πλαισίου Flex Frame έχει βελτιωθεί στην περιοχή της κεφαλής του τιμονιού, ενώ το ανώτερο σημείο στήριξης στην αριστερή πλευρά του κινητήρα μεταφέρθηκε από την κεφαλή του κυλίνδρου στο περίβλημα του κινητήρα. Ένα νέο χαρακτηριστικό για το 2025 είναι το Dynamic Traction Control με λειτουργία Slide Control, που χρησιμοποιεί τον αισθητήρα γωνίας κλίσης και κατεύθυνσης σε συνδυασμό με τους αισθητήρες της ταχύτητας των τροχών, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον αναβάτη να ορίσει σε ποιες γωνίες θα επεμβαίνει το σύστημα. Το DTC διαθέτει δύο ρυθμίσεις με διαφορετικές προκαθορισμένες γωνίες κλίσης όπου επενεργεί, ενώ η νέα λειτουργία Brake Slide Control επιτρέπει ολίσθηση κατά το φρενάρισμα στις στροφές. Το μοντέλο διαθέτει επίσης ανανεωμένη οθόνη, ενώ θα είναι διαθέσιμο σε Light White ή Black Storm (πακέτο M Competition).

S1000RR: Ακόμα περισσότερες ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά

Η BMW S1000RR διαθέτει αναβαθμίσεις στην αεροδυναμική και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Όπως και στο M1000RR, τα φτερά του S1000RR ανασχεδιάστηκαν και πλέον προσφέρουν 23,1kg αρνητικής άντωσης στα 300km/h, σε σύγκριση με τα προηγούμενα 17,2kg. Τα Pro Riding Modes θα είναι πια στο βασικό εξοπλισμό. Το Dynamic Traction Control περιλαμβάνει ρυθμίσεις Rain, Road, Dynamic και Race, ενώ στα Race Pro modes δίνεται η δυνατότητα λεπτομερέστερης προσαρμογής των παραμέτρων απόκρισης γκαζιού και ροπής. Τα Race Pro modes περιλαμβάνουν τρία επίπεδα φρεναρίσματος του κινητήρα, πέντε επίπεδα ABS, ρύθμιση Slick για το ABS Pro, Dynamic Brake Control και Hill Start Control Pro. Η S1000RR θα είναι διαθέσιμη σε Black Storm Metallic, Bluestone Metallic ή Light White (πακέτο M).

S1000R και Μ1000R: αυξημένη ισχύς και κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης

Οι κοινές αναβαθμίσεις των δύο αυτών μοντέλων αφορούν κυρίως την αναβάθμιση του Dynamic Traction Control. Η σημαντικότερη αναβάθμιση στην S1000R για το 2025 είναι η αύξηση της ισχύος κατά 5 ίππους, φτάνοντας τους 170. Βασισμένος στον κινητήρα της S1000RR, διαθέτει αναθεωρημένη γεωμετρία εισαγωγής και ρυθμίσεις για αυξημένη κατά 5 ίππους ισχύ (στους 170 πια), με τη ροπή να παραμένει σταθερή στα 114Νm στις 9.250σαλ. Το μοντέλο λαμβάνει επίσης κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης με γρανάζια 17/46 (εμπρός/πίσω). Το QuickShifter έχει αναθεωρηθεί, υποσχόμενο ομαλότερα ανεβάσματα με κλειστό γκάζι και κατεβάσματα με ανοιχτό γκάζι. Διαθέτει επίσης Drag Torque Control για αποφυγή γλιστρήματος του πίσω τροχού λόγω ξαφνικού κλεισίματος του γκαζιού ή άτσαλων αλλαγών ταχυτήτων, και ρυθμιζόμενο Engine Brake Control για προσαρμογή της ροπή του φρεναρίσματος του κινητήρα. Και οι δύο λειτουργίες μεταβάλλονται στα τέσσερα προγράμματα προγράμματα οδήγησης: Rain, Road, Dynamic και Dynamic Pro. Θα περιλαμβάνει επίσης νέα κοντή βάση πινακίδας, υποδοχή φόρτισης USB-C κάτω από το κάθισμα και το σύστημα Intelligent Emergency Call που επικοινωνεί αυτόματα με το κέντρο εξυπηρέτησης της BMW σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η BMW S1000R θα είναι διαθέσιμη σε Black Storm Metallic, Bluefire με κίτρινο πλαίσιο, ή Light White (πακέτο M). Η M1000R του 2025 υπόκειται στις λιγότερες αλλαγές από τα τέσσερα μοντέλα που ανακοινώθηκαν και θα είναι διαθέσιμη σε Light White, White Aluminum Metallic Matte ή Black Storm Metallic (πακέτο M Competition).