Το MT-10 κάθεται στην κεφαλή των μοντέλων της ομώνυμης σειράς των Ιαπώνων. Αποτελεί χωρίς αμφισβήτηση το κορυφαίο MT και έναν άκρως υπολογίσιμο αντίπαλο για όλα τα υπόλοιπα μεγάλα streetfighters, ανεξαρτήτως προέλευσης.
Είχαμε καιρό να δούμε street fighter από την ιαπωνική εταιρία. Οι Ιάπωνες δεν προχώρησαν στην απογύμνωση του προηγούμενου R1 με τον crossplane κινητήρα, επιλέγοντας να κρατήσουν στην παραγωγή το ικανό αλλά γερασμένο FZ1 που βασιζόταν στο προ-προηγούμενο superbike τους. Ωστόσο με την παρουσίαση της σειράς MT δεν γινόταν να μην έχουν και αυτοί ένα κορυφαίο γυμνό χιλιάρι στην γκάμα τους, το οποίο να φέρνει παράλληλα πιο κοντά στον κόσμο την αγωνιστική τεχνολογία της εταιρίας αφού, κακά τα ψέματα, τα superbikes, πέρα από δύσχρηστα, είναι και πανάκριβα.
Είναι υποψήφιο για το Best Moto 2017 και μπορείτε να το ψηφίσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
Παίρνοντας ως βάση το νέο R1 λοιπόν, οι Ιάπωνες μας παρουσίασαν ένα καθόλα σύγχρονο naked 1000, το οποίο μπορείς και να χαίρεσαι σε ένα σαφώς ευρύτερο πεδίο χρήσης σε σχέση με το superbike, χωρίς να νιώθεις ότι σου λείπει κάτι. Σε σχέση με τα κλινικά superbikes, η έκκριση αδρεναλίνης και κατά συνέπεια η διασκέδαση είναι πιο “προσιτή” αφού η θέση οδήγησης κάνει πιο εύκολα τα παιχνίδια ενώ η περιορισμένη κάλυψη από τον αέρα εντείνει την αίσθηση της ταχύτητας. Έχεις παράλληλα και να στοχεύεις σε κάτι αφού το MT-10 αποτελεί την μοτοσικλέτα… αποφαίτησης, αν έχεις στην κατοχή σου το MT-125 ή αν θες να πας σε πιο πολλά γκάζια, όντας κάτοχος ενός εκ των MT-07 ή 09. Και το MT-10, ως ο άρχων της οικογένειας τα έχει όλα, πιο πολύ!
Ηλεκτρονικό οπλοστάσιο Yamaha D-Mode
To ΜΤ-10 έρχεται εξοπλισμένο με τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις για τον ψεκασμό του. Η Yamaha, σε αντίθεση με τους άλλους κατασκευαστές, δεν επέλεξε να εξοπλίσει το MT-10 με χαρτογράφηση που περιορίζει την ισχύ του κινητήρα και την απόκριση του γκαζιού για οδήγηση σε ολισθηρό οδόστρωμα. Η ισχύς του 4κύλινδρου μοτέρ παραμένει η ίδια και στις τρεις περιπτώσεις και το μόνο που αλλάζει ουσιαστικά είναι η απόκριση του γκαζιού. Η standard επιλογή είναι και εκείνη που θα χρησιμοποιήσετε παντού και πάντα. Οι Ιάπωνες έχουν κάνει τόσο καλή δουλειά με το ηλεκτρονικό τους γκάζι που πραγματικά οι άλλες δύο επιλογές είναι περιττές, περισσότερο για διασκέδαση. Τι εννοούμε με αυτό; Πολύ απλά, ότι με την επιλογή της χαρτογράφησης “Α”, η απόκριση γίνεται πιο άμεση στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας του μοτέρ, ενώ με την “B”, η απόκριση γίνεται ακόμη πιο άμεση σε όλη την κλίμακα.
Traction Control System (TCS)
Φυσικά το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης του πίσω τροχού δεν θα μπορούσε να λείπει από το MT-10. Στην ρύθμιση “1” επεμβαίνει το λιγότερο δυνατό και επιτρέπει ακόμη και τις σούζες ισχύος. Στην επιλογή “2” γίνεται πιο παρεμβατικό, ενώ η ρύθμιση “3” βρίσκεται εκεί για οδήγηση σε ολισθηρές επιφάνειες. Υπάρχει τέλος και η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος.