Πανίσχυρος ο 1.300άρης V2, με τόνους ροπής και εξωφρενικά χαμηλή κατανάλωση για τον κυβισμό του με σταθερή ταχύτητα ταξιδιού.

    Κινητήρας

    Ο κτηνώδης δικύλινδρος κινητήρας του 1290 Super Duke R βρήκε καταφύγιο και στα σωθικά του κορυφαίου Adventure, έχοντας ωστόσο δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να ταιριάξει καλύτερα στα νέα του καθήκοντα. Οι αλλαγές στον V2 των 75 μοιρών και 1.301 κ.εκ. με τη νέα κεντρική μονάδα ελέγχου είναι σημαντικές αφού οι κεφαλές των κυλίνδρων έχουν σχεδιαστεί από την αρχή, όπως και οι εκκεντροφόροι με το ηπιότερο προφίλ, ενώ νέος είναι και ο στροφαλοφόρος άξονας αλλά και το βολάν το οποίο έχει βαρύνει κατά δύο ολόκληρα κιλά για να εξευγενίσει λίγο τον χαρακτήρα του Τέρατος.

    Η απόλυτη ισχύς πέρασε σε δεύτερη μοίρα αλλά οι 160 ανακοινώσιμοι ίπποι, μόλις 17 λιγότεροι από του Super Duke, είναι ένας άκρως εντυπωσιακός αριθμός αντίστοιχος των άλλων κορυφαίων adventure/on-off. Εκεί που τα πράγματα ξεφεύγουν είναι στη ροπή αφού αυτή ανέρχεται στα 14,3 kgm, ένα νούμερο που θυμίζει… αυτοκίνητο.

    Στον πιο πολιτισμένο χαρακτήρα του μοτέρ συνεισφέρει και ο ανεξάρτητος έλεγχος του σπινθήρα που παράγει το καθένα από τα δύο μπουζί μου βλέπουμε σε κάθε κύλινδρο, ο οποίος βελτιώνει παράλληλα την καύση, ενώ μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους.

    Ειδικά για το Super Adventure έγινε και το σετάρισμα του ηλεκτρονικού ψεκασμού της Keihin με το γκάζι να είναι ride by wire και οι πεταλούδες να ανοιγοκλείνουν χωρίς τη χρήση ντίζας.

    Ο συμπλέκτης είναι φυσικά μονόδρομος, ωστόσο αυτό που κάνει την αυστριακή μοτοσικλέτα να ξεχωρίζει είναι το ηλεκτρονικό σύστημα MSR (Motor Slip Regulation), μια πρωτιά για τους Αυστριακούς. Το εν λόγω σύστημα ουσιαστικά συνεισφέρει στη λειτουργία του μονόδρομου συμπλέκτη ασκώντας έλεγχο στον ψεκασμό, προσαρμόζοντας την παρέμβασή του ανάλογα και με την κλίση της μοτοσικλέτας! Έτσι αν ανιχνεύσει απότομο κλείσιμο του γκαζιού ή/και απότομο κατέβασμα ανεβάζει ελαφρώς τις στροφές του κινητήρα για να αποτρέψει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού! 

    Τέλος, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών χαρτογραφήσεων (Road, Sport, Rain, Off Road). Στις δύο πρώτες αλλάζει μόνο η απόκριση του γκαζιού, ενώ στις δύο τελευταίες μειώνεται και η ισχύς για ακριβέστερο έλεγχο.

    KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ