Το Multistrada 950, όντας ο Βενιαμίν της οικογένειας, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα μεγαλύτερα μέλη της σειράς. Έχει πάρει τα καλύτερα στοιχεία τους και τα έχει προσαρμόσει στο δικό του ταπεραμέντο, παρουσιάζοντας μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των τουριστικών μοτοσυκλετών της περιπέτειας.
Σαν γνήσια Ιταλίδα καλλονή φροντίζει να κλέβει την παράσταση σε κάθε της βόλτα. Το κόκκινο της φωτιάς σε συνδυασμό με τη πανέμορφη σιλουέτα, μαγνητίζουν τα βλέμματα. Με το που ανέβεις στη σέλα νιώθεις μια γνώριμη αίσθηση, σαν να έχετε ξαναγνωριστεί. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και τοποθετεί τον αναβάτη σε όρθια θέση με μικρή κλίση προς τα εμπρός, ενώ τα χέρια βρίσκονται σε ιδανική απόσταση από το τιμόνι. Με το γύρισμα της μίζας ο Testastretta παράγει ένα καθαρόαιμο πορωτικό ήχο, που παραπέμπει άμεσα στην Ιταλική εταιρεία. Το κιβώτιο είναι σαφές και οι ταχύτητες κουμπώνουν θετικά, αλλά προσωπικά με δυσκόλεψε η εύρεση της νεκράς σε αρκετές περιπτώσεις.
Η χρήση του 950 ως καθημερινή μοτοσυκλέτα είναι μέσα στο range των δυνατοτήτων του και τα καταφέρνει αρκετά καλά. Το φαρδύ τιμόνι που κόβει αρκετά, σε συνδυασμό με τις compact διαστάσεις, κάνουν το 950 να ελίσσεται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα μέσα στην κίνηση της πόλης. Το 950 παρουσιάζεται, πιο ομαλό στις χαμηλές ταχύτητες, παρόλη τη απουσία του ωφέλιμου μεταβλητού χρονισμού.
Η μεταφορά δύναμης, είναι ικανοποιητική και δεν μεταφέρει κραδασμούς στον αναβάτη, κάνοντας την μοτοσυκλέτα περισσότερο φιλική. Το ζύγισμα είναι ιδανικό και το 950 καταφέρνει να κρύψει τα κιλά του. Επιλογή mode από τον αριστερό διακόπτη και διαλέγω το Sport. Η πλοήγηση στο μενού μπερδεύει στην αρχή και χρειάζεται κάποια εξοικείωση. Η απόκριση είναι άμεση και το ζωηρό μοτέρ ξερνάει εύηχα ξερά δικύλινδρα ντεσιμπέλ σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού.
Ο συμπλέκτης είναι απότομος και απομονώνει ψηλά, που σημαίνει ότι απαιτεί προσοχή μέχρι να τον συνηθίσεις, ειδικά την ώρα που επιχειρείς ελιγμούς. Επόμενος σταθμός εθνική οδό και στον ανοιχτό δρόμο, το Multistrada 950 δείχνει τον λόγο ύπαρξης του. Ο ψεκασμός είναι άμεσος χωρίς κομπιάσματα και το καλοκουρδίσμενο μοτέρ τραβάει χωρίς δισταγμούς είτε απλώς ρολάρεις με ταχύτητες κοντά στα 140, είτε θέλεις να επιταχύνεις μέχρι την τελική ταχύτητα των 235+ χιλιομέτρων. Σε ότι ταχύτητα και αν κινηθείς, το 950 παραμένει ακλόνητο χάρη στην εκπληκτική ομοιογένεια του συνόλου και τα κορυφαία περιφερειακά του.
Στο στριφτερό επαρχιακό δίκτυο ο κινητήρας φοράει τα καλά του και κάνει την οδήγηση απολαυστική, καταφέρνοντας να κινεί σβέλτα τη μοτοσυκλέτα των 229 συνολικών κιλών. Ο ρυθμός που ανεβάζει είναι αδιάκοπος και είναι στην πραγματικότητα τόσο ελαστικός, με εξαιρετικά επίπεδη καμπύλη ροπής, που δεν έχει ενδοιασμούς να επιταχύνει δυνατά, ακόμα και αν βρίσκεσαι με μια ταχύτητα πάνω.
Η λειτουργία της εμπρός ανάρτησης δεν συνάδει με τα προσωπικά μου γούστα, καθώς είναι μαλακή και βυθίζει αρκετά στην είσοδο αλλά και σε έντονο φρενάρισμα. Σε διαδοχικές καμπές το αυξημένο μεταξόνιο και ο εμπρός 19άρης τροχός, κάνουν πιο αργή την επαναφορά, ενώ στην οδήγηση στο όριο, τα γλιστρήματα είναι ελεγχόμενα και προοδευτικά χωρίς να τρομάζουν τον αναβάτη. Ναι μπορεί να έχει πιο αργή γεωμετρία από το 1200, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να κινηθείς με γρήγορο σπορ ρυθμό, αλλά απεναντίας, είναι απόλυτα φιλική και σταθερή. Κανένα παράπονο δεν έχουμε από τα φρένα, που έχουν εκπληκτική αίσθηση και δύναμη και ακινητοποιούν το ΅ΆμικρόΆΆ Multistrada σε χρόνο dt. Ο μπροστινός 19άρης τροχός δίνει περισσότερες off-road δυνατότητες και έτσι η δοκιμή περιελάμβανε ένα μικρό χωμάτινο κομμάτι, όπου το 950 έδειξε να ανταποκρίνεται θετικά και σε αυτή τη δοκιμασία.
Βέβαια, η συνολική εικόνα που αποκομίσαμε, μας δείχνει ότι η Ducati είχε περισσότερο στο μυαλό της μια μοτοσυκλέτα με ασφάλτινο προσανατολισμό που αν χρειαστεί μπορεί διανύσει μερικά χιλιόμετρα και στο χώμα. Η κατανάλωση που μετρήσαμε σε μεικτές συνθήκες, κυμαίνεται στα 5,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα και σε συνδυασμό με το 20λιτρο ρεζερβουάρ καυσίμων, υπόσχονται αρκετή αυτονομία.