Η Benelli επιτίθεται στην κατηγορία των σπορ A2 μοτοσυκλετών, φέρνοντας όχι ένα, όχι δύο, αλλά τρία νέα Tornado, στα 300, 400 και 500cc, καλύπτοντας όλη τη γκάμα στην κρίσιμη αυτή κατηγορία.
Ανεπτυγμένο στη βάση του γυμνού Tornado 500, με το οποίο μοιράζεται τον κινητήρα των 500cc και το πλαίσιο, το νέο Tornado 500 ντύνεται με φέρινγκ και γίνεται πιο σπορ.
Ο εν σειρά δικύλινδρος υγρόψυκτος τετραβάλβιδος κινητήρας των 500cc αποδίδει 47,6 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 46 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ., ενώ συνεργάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο.
Στον τομέα των αναρτήσεων βρίσκουμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 41mm της Marzocchi με διαδρομή 115mm, ενώ πίσω το ψαλίδι συνδέεται με το πλαίσιο μέσω ενός μονοσόκ αμορτισέρ, που είναι ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση, με διαδρομή 115mm.
Το φρενάρισμα αναλαμβάνει η Brembo, με δύο δίσκους 320mm μπροστά και τετραπίστονες μονομπλόκ δαγκάνες και έναν δίσκο 260mm πίσω με μονοπίστονη δαγκάνα, φυσικά με την παρουσία ABS. Oι τροχοί έχουν διαστάσεις 17” και ντύνονται με ελαστικά 120/70 μπροστά και 160/60 πίσω.
Στον τομέα του εξοπλισμού, το Tornado 500 αποκτά φουλ LED φωτισμό, μια οθόνη TFT 5” με συνδεσιμότητα Bluetooth, σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών, θύρα USB
Το νέο Benelli Tornado 400 εξοπλίζεται με έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα 399cc, που αποδίδει 47,6 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 38 Nm ροπής στις 8.000 σ.α.λ. Χάρη στις υπερτετράγωνες διαστάσεις του, στην διάμετρο των 51,8mm και την διαδρομή των 70mm μπορεί να υπερβεί τις 10.000 σ.α.λ.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, ενώ στις αναρτήσεις βρίσκουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 37mm με διαδρομή 115mm μπροστά και ένα μονόμπρατσο ψαλίδι πίσω που συνδέεται με το πλαίσιο μέσω ενός μονοσόκ αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης (διαδρομή 141mm).
Δύο δίσκοι 300mm μαζί με διπίστονες δαγκάνες μπροστά και ένα δίσκος 240mm με διπίστονη δαγκάνα πίσω, αναλαμβάνουν το σταμάτημα της μοτοσυκλέτας, με την υποβοήθηση του ABS.
Το Tornado 400 σταματά τη ζυγαριά στα 172 κιλά, με άδειο το ντεπόζιτο των 14,8 λίτρων, ενώ το ύψος της σέλας είναι φιλικό για όλους τους αναβάτες, στα 795mm.
Οι ζάντες έχουν διαστάσεις 17” και ντύνονται με ελαστικά 110/70 μπροστά και 150/60 πίσω.
Στον τομέα του εξοπλισμού βρίσκουμε μια οθόνη TFT 5” με συνδεσιμότητα Bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης των ελαστικών και θύρα φόρτισης USB.
Benelli Tornado 300
Ο βενιαμίν της οικοιγενείας, το Benello Tornado 300 τροφοδοτείται από έναν εν σειρά δικύλινδρο κινητήρα 300cc που έρχεται από το 302S και το 302R και αποδίδει 35 ίππους στις 11.000 σ.α.λ. και 27 Nm ροπής στις 9.000 σ.α.λ. με τον συμπλέκτη να βρίσκεται σε μπάνιο λαδιού.
Το πλαίσιο διαφοροποιείται από τα μεγαλύτερα αδέρφια του, καθώς έχει ένα ατσάλινο πλαίσιο τύπου Trellis. Στις αναρτήσεις έχουμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 41mm με διαδρομή 120mm, ρυθμιζόμενο και ένα μονοσόκ αμορτισέρ πίσω με ρυθμιζόμενη προφόρτιση, διαδρομής 147mm.
Οι ζάντες είναι 17” και τα ελαστικά που τις ντύνουν έχουν διαστάσεις 110/70 μπροστά και 150/60 πίσω. Δύο δίσκοι 260mm με τετραπίστονες δαγκάνες αναλαμβάνουν το φρενάρισμα μπροστά, ενώ πίσω έχουμε έναν δίσκο 240mm με μονοπίστονη δαγκάνα.
Μια οθόνη TFT 5” με συνδεσιμότητα Bluetooth αναλαμβάνει την πληροφόρηση του αναβάτη, ενώ παρόν και εδώ είναι το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών.