Από το 2021 υπήρχαν ενδείξεις, όλο και περισσότερες, ότι η Yamaha δούλευε πάνω σε μια σπορ μοτοσυκλέτα, την οποία θα βάσιζε στον τρικύλινδρο κινητήρα των 889 κ.εκ. που χρησιμοποιεί στην MT-09 και στην XSR900. Τώρα είδαμε για πρώτο φορά το πρωτότυπο αυτής της μοτοσυκλέτας, της XSR900 DB40 αυτό το Σαββατοκύριακο στο Goodwood.
Στο τιμόνι της DB40 βρέθηκε ο Niall Mackenzie, αγωνιζόμενος της Yamaha από το 1989 μέχρι το 1993 στα 500cc.
H Υamaha «σπρώχνει» το ρετρό στοιχείο ακόμα και στο όνομα, καθώς το DB40 αναφέρεται στα 40 χρόνια από την σχεδίαση του, ιστορικού πλέον, πλαισίου Deltabox, που πρωτοεμφανίστηκε στην YZR500 GP το 1982 και, όπως συμβαίνει συχνά, η τεχνολογία από τους αγώνες πέρασε στο δρόνο το 1985, πρώτα στo TZR250.
Γραμμές του XSR900, με ενέσεις ρετρό
Το DB40 χρησιμοποιεί το ντεπόζιτο και τα περισσότερα μηχανικά μέρη της XSR900, ενώ η ουρά προέρχεται από το café racer κιτ του ίδιου μοντέλου. Η μούρη είναι πολύ παρόμοια με του TZR250, στο οποίο πρωτοχρησιμοποιήθηκε το Deltabox. Aν αυτό το μοντέλος φτάσει στην παραγωγή, περιμένουμε να διατηρήσει την ρετρό γραμμή του, με καθρέπτες όμως και φωτιστικά σώματα, ώστε να μπορεί να βγάλει έγκριση τύπου.
Τί μπορεί να δούμε;
Λέμε αν, γιατί μπορεί τελικά η Υamaha να επιλέξει μια άλλη οδό. Πέρα από το όνομα XSR GP, η εταιρεία από την Iwata πήρε τα δικαιώματα και για τα ονόματα R9 και YZF-R9, οπότε μπορεί εν τέλει οι προσπάθειές της για ένα σπορ μοντέλο με τον κινητήρα του MT-09 να στραφούν προς εκείνη την κατεύθυνση. Φυσικά, αυτά τα 2 σενάρια δεν είναι αλληλοαποκλειόμενα και μπορεί να δούμε τους Ιάπωνες να προσθέτουν στην γκάμα τους και ένα «μοντέρνο» R9 και ένα «ρετρό» XSR GP.
Η νέα σπορ πρόταση της Yamaha, βουτηγμένη στο ρετρό και στη νοσταλγία έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο Goodwood.