Η Ελλάδα φημίζεται για την φυσική της ομορφιά και είμαστε αρκετά τυχεροί που έχουμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε κάθε σπιθαμή της. Δεν υπάρχουν πολλές χώρες όπου μπορείς να ανέβεις στη μοτοσυκλέτα σου και να πάρεις τα βουνά όποτε θέλεις. Αυτό το συνειδητοποιούν όλο και περισσότεροι αναβάτες τα τελευταία χρόνια και έτσι το Enduro βρίσκεται και πάλι σε ανάκαμψη.
Δεν χρειάζεσαι απαραίτητα ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό για να γνωρίσεις τον κόσμο του EnduroΑν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Πολλοί αναβάτες, επηρεασμένοι από αγωνιζόμενους που κάνουν τα αδύνατα δυνατά στο Youtube πιστεύουν ότι για να ξεκινήσουν το Enduro πρέπει να οδηγούν νέα μοτοσυκλέτα με εξελιγμένο πλαίσιο, τις καλύτερες αναρτήσεις και τον δυνατότερο κινητήρα της κατηγορίας. H αλήθεια όμως είναι ότι ελάχιστοι έχουν τις ικανότητες για να εκμεταλλευτούν στο έπακρο ένα τέτοιο σύνολο. Οκ, αν οι βλέψεις σου είναι στο πρωτάθλημα όλα τα παραπάνω αναμφίβολα θα σε βοηθήσουν, αν όμως θες να κάνεις το χόμπι σου, μπορείς να απολαύσεις την οδήγηση στα βουνά ακόμη και με μια μοτοσυκλέτα 20ετίας, αρκεί φυσικά να είναι
σωστά συντηρημένη. Δεν χρειάζονται πολλά άλογα, ούτε πολλά κυβικά. Αν μάθεις
να εκμεταλλεύεσαι πλήρως τις δυνατότητες ενός 125 (ακόμη και παλαιότερου μοντέλου) θα δεις ότι όχι μόνο θα μπορείς να ακολουθείς αλλά και να περνάς πολύ ακριβότερα και δυνατότερα μοντέλα στο βουνό.
Ένα κλασικό δίλλημα που πολλές φορές βασανίζει όσους αποφασίσουν να ξεκινήσουν το endurο είναι η επιλογή ανάμεσα σε
δίχρονο ή τετράχρονο. Στις καινούργιες μοτοσυκλέτες η ψαλίδα που χωρίζει τις δύο σχολές
έχει μειωθεί αρκετά, αφού οι δίχρονες γίνονται συνεχώς πιο φιλικές και οικολογικές, ενώ οι τετράχρονες πιο ελαφριές και αποδοτικές. Σε γενικές γραμμές, τα δίχρονα έχουν αρκετά πιο απλή και φθηνή συντήρηση, είναι πιο βολικά στα σφιχτά μονοπάτια, ενώ ο ήχος και ο τρόπος απόδοσης τους πάντα θα έχουν φανατικό κοινό, όπως και
η χαρακτηριστική μυρωδιά του λαδιού που καίγεται μαζί με τη βενζίνη. Ένα μοντέλο
200 ή 250 κυβικών είναι ίσως η καλύτερη επιλογή για να ξεκινήσει κάποιος με δίχρονο, καθώς έχει αρκετή ροπή για να μην χρειάζεται να το ξεζουμίζεις για να ανέβεις μια δύσβατη ανηφόρα, μικρό βάρος, αλλά και δύναμη που δεν θα σου φανεί ποτέ λίγη. Με ένα τετράχρονο ίδιων κυβικών θα πας πιο
εύκολα γρήγορα ειδικά σε ανοιχτά τερέν αλλά και
πιο ξεκούραστα χάρη στη γραμμική απόδοση και το φρένο του κινητήρα, θα γλιτώσεις το κόστος επισκευής της εξάτμισης σε πτώση (εκεί υποφέρουν τα δίχρονα), όμως σε περίπτωση εκτεταμένης ζημιάς στον κινητήρα το κόστος θα είναι πολλαπλάσιο.
Πριν την τελική επιλογή καλό θα είναι ν
α οδηγήσεις και τα δύο για να δεις ποιος τύπος κινητήρα σου ταιριάζει, αφού κανένα προτέρημα δεν έχει σημασία αν δεν ευχαριστιέσαι στο 100 % την οδήγηση. Υπάρχουν φυσικά μοτοσυκλέτες για
κάθε ηλικία και επίπεδο ικανοτήτων, αλλά και μοντέλα που συνδυάζουν τις off-road δυνατότητες με την καθημερινή μετακίνηση και είναι ιδανικά για όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για δύο μοτοσυκλέτες. Σίγουρα σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται παραχωρήσεις στους ανάλογους τομείς, κάποια
dual-purpose μοντέλα όμως είναι ικανά να πατήσουν με αξιοπρέπεια στο χώμα.
Στο βουνό πάντα με παρέα και με σωστό εξοπλισμό Πριν ξεκινήσεις ακόμη και για μια φαινομενικά χαλαρή βόλτα στο βουνό, χρειάζεσαι φίλους που θα είναι δίπλα σου σε περίπτωση ανάγκης. Από ένα απλό κόλλημα σε δύσβατο σημείο ή μια επισκευή της στιγμής, μέχρι την παροχή πρώτων βοηθειών, ένα άτομο παραπάνω και μερικά απλά εργαλεία θα κάνουν τη διαφορά. Επίσης, αν και αυτονόητο, μερικοί ξεχνούν ότι
δεν πρέπει να βγαίνεις από το σπίτι χωρίς τον απαραίτητο προστατευτικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει τουλάχιστον
κράνος-μάσκα, θώρακα, επιγονατίδες, μπότες και γάντια. Υπάρχουν επιλογές για όλα τα βαλάντια και όπως σε κάθε αγορά τις περισσότερες φορές ισχύει το ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Το σίγουρο είναι πως ένας ποιοτικός εξοπλισμός, εκτός από την αυξημένη προστασία που παρέχει θα σε συντροφεύει για
πολλά χρόνια ακόμα και αν έχεις αλλάξει μοτοσυκλέτα. Οι τραυματισμοί μπορεί να είναι μέσα στο παιχνίδι όπως σε όλα τα αθλήματα, αλλά με τον σωστό εξοπλισμό τις περισσότερες φορές είναι μικρής έκτασης.
Τα οφέλη της οδήγησης στο χώμα είναι πολλά περισσότερα εκτός από τη διασκέδαση Η οδήγηση μοτοσυκλέτας στον δρόμο μπορεί να αποτελεί ήπια σωματική άσκηση, όμως οδηγώντας στο χώμα
γυμνάζεις συνεχώς κάθε μυ επάνω στο σώμα σου, με τα πόδια και τα χέρια να δραστηριοποιούνται περισσότερο. Οι καρδιακοί παλμοί αυξάνονται σε ρυθμούς που ξεπερνούν το τζόκινγκ,
η αντοχή μεγαλώνει, ενώ
το μυαλό βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση την οποία επιβάλλουν οι συνεχείς αλλαγές του περιβάλλοντος. Σε κάθε χωμάτινη διαδρομή, το τερέν αλλάζει συνεχώς ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες ή τα περάσματα άλλων μοτοσυκλετών, ζητώντας από εσένα την επιλογή του ιδανικού ¨πατήματος¨ για να κινηθείς όσο το δυνατόν ταχύτερα αλλά και ασφαλέστερα, ελέγχοντας τα γλιστρήματα που είναι αναπόσπαστο κομμάτι. Σε συνδυασμό με την απαιτούμενη
αρμονία σώματος-μοτοσυκλέτας, γίνεσαι καλύτερος οδηγός και στην άσφαλτο. Δεν είναι τυχαίο ότι
σχεδόν όλοι οι οδηγοί Moto GP εντάσσουν το ΜΧ στην προπόνησή τους. Χρόνος, όρεξη και σωστή καθοδήγηση είναι τα μόνα απαιτούμενα για να χαρείς έναν τελείως
διαφορετικό κόσμο μοτοσυκλέτας.Έχεις την ευκαιρία να ανακαλύψεις κάθε κρυμμένη ομορφιά της χώρας μας
Δεν χρειάζεσαι απαραίτητα ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό
Στο βουνό πάντα με παρέα και με σωστό εξοπλισμό
Η οδήγηση στο χώμα σε κάνει καλύτερο οδηγό στο δρόμο
Θες να ανακαλύψεις τον κόσμο της εκτός δρόμου οδήγησης ή δεν σε απασχολεί τι βρίσκεται εκεί που τελειώνει ο δρόμος;