Επιλογή
Πρώτα απ’ όλα, ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να βεβαιωθεί ότι το κράνος που θα αγοράσει είναι εγκεκριμένο και πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Κάποια από τα κράνη που κυκλοφορούν εκεί έξω δεν πληρούν ούτε τα βασικά, γεγονός που σημαίνει ότι η προστασία που προσφέρουν είναι μηδαμινή. Το δεύτερο είναι το υλικό κατασκευής του κελύφους. Κελύφη από θερμοπλαστικό υλικό είναι ανθεκτικά και ασφαλή, ωστόσο, υπάρχουν και κράνη κατασκευασμένα από carbon και kevlar ή άλλα ανθεκτικότερα στην πρόσκρουση υλικά. Βέβαια, οι τιμές ποικίλλουν ανάλογα με το υλικό.
Εφαρμογή
Το τρίτο, και ίσως σημαντικότερο, είναι η εφαρμογή. Δεν είναι όλα τα κράνη κατάλληλα για όλα τα κεφάλια και ο αναβάτης πρέπει να βρει το σωστό νούμερο που θα εφαρμόζει τέλεια, χωρίς συμβιβασμούς, στο κεφάλι του. Ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να επιλεγεί το τέλειο κράνος είναι η δοκιμή του πάνω στο κεφάλι. Έχοντας φορέσει και ασφαλίσει το κράνος, μπορείτε να προσπαθήσετε να το μετακινήσετε δεξιά-αριστερά και πάνω-κάτω, κρατώντας αντίσταση με το κεφάλι σας. Αν παραμένει ακίνητο, είναι το καταλληλότερο για εσάς.
Άνεση
Χαρακτηριστικά του κράνους, τέλος, όπως το βάρος, η αεροδυναμική, ο αερισμός και ο θόρυβος έχουν να κάνουν με την άνεση και κατά το πόσο ο αναβάτης θα αισθάνεται άνετα, φορώντας το συγκεκριμένο κράνος, και κατά πόσο δε θα αποσπάται από την οδήγηση. Το σημαντικότερο εκ των τριών είναι ο καλός αερισμός του κράνους, ο οποίος δροσίζει τον αναβάτη κατά το καλοκαίρι και εμποδίζει τη ζελατίνα από το να θολώσει το χειμώνα.
Προδιαγραφές
Οι προδιαγραφές που πληροί το κράνος που θα αγοράσει ένας αναβάτης αποτελούν ίσως το σημαντικότερο στοιχείο του. Ένα κράνος οφείλει να πληροί κάποια στάνταρ ασφαλείας, προκειμένου να θεωρηθεί ασφαλές και να βεβαιωθούμε ότι θα προστατεύσει τον αναβάτη. Οι δύο τύποι προδιαγραφών είναι οι ECE 22 (Ευρώπη και κράτη εκτός αυτής) και DOT (ΗΠΑ). To αν κάποιο κράνος πληροί τις εν λόγω προδιαγραφές ή όχι φανερώνεται στον ιμάντα του σαγονιού, εκεί που υπάρχει το σχετικό ταμπελάκι. Το ταμπελάκι αυτό φέρει το σήμα των προδιαγραφών και τον αριθμό της χώρας που το ενέκρινε (πχ. Ε6), τον κωδικό της πιστοποίησης και τον κωδικό παραγωγής του κράνους. Προσοχή, λοιπόν, στην επιλογή!
Kawasaki Z900: «Εξυπνότερο» με IMU και Ride-by-Wire
Gianneas Moto: Η απόλυτη λύση για την αποκατάσταση μετά από τρακάρισμα
QJMOTOR SRT 700SX: Off-Road χαρακτήρας με επώνυμα περιφερειακά
Πριν αγοράσεις μοτοσυκλέτα: Γιατί το mototriti είναι one stop shop ενημέρωσης 24/7
Ηλεκτρικά που οδηγούνται χωρίς δίπλωμα με κάτω από 1.250 ευρώ
CB1000F: Το CB-F concept της Honda που φήμες λένε ότι θα πάρει σάρκα και οστά.
Rush SR: Τετράτροχη supersport με μοτέρ GSX-R
Royal Enfield HNTR 350: Έρχεται ανανεωμένη για το 2025
Yamaha Tracer 9: Κι αυτή με «αυτόματο» κιβώτιο
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr