Η επιλογή μεταχειρισμένου είναι μια δύσκολη διαδικασία που απαιτεί πολλή προσοχή και δεκάδες ελέγχους, προκειμένου να αποφύγετε να πληρώσετε πολλά περισσότερα απ’ όσα σας ζητάνε.
Ας υποθέσουμε ότι κατασταλάξατε στο μοντέλο που σας ταιριάζει, το οποίο βρίσκεται εντός των οικονομικών σας δυνατοτήτων και μάθατε τα πάντα για αυτό σε βαθμό που έχετε αποστηθίσει το press kit. Και μετά; Μετά ξεκινούν τα δύσκολα! Έχετε φτάσει στο πλέον καθοριστικό στάδιο του ελέγχου της μοτοσικλέτας που σας ενδιαφέρει, ο οποίος θα πρέπει να είναι εξονυχιστικός.
Αν έχετε κάποιον γνωστό σας μηχανικό διευκολύνεται το έργο σας, αλλά όπως και να έχει επειδή είναι ανέφικτο να τον έχετε μαζί σας σε κάθε εξόρμηση στην αγορά, θα πρέπει να κάνετε εσείς το πρώτο ξεσκαρτάρισμα. Πάρτε μαζί σας κάποιο φίλο (μια δεύτερη γνώμη είναι πάντα ευπρόσδεκτη), εξοπλιστείτε με ένα φακό (για τα δύσκολα σημεία) και οπλιστείτε με υπομονή. Οι ευκαιρίες συνήθως δεν έρχονται μόνες τους, αλλά περιμένουν να τις ανακαλύψετε. Στις επόμενες γραμμές περιγράφονται αναλυτικά και χωρισμένοι κατά τμήμα οι απαραίτητοι έλεγχοι που θα πρέπει να γίνουν, ώστε να μειωθούν κατά το δυνατό οι πιθανότητες λανθασμένης επιλογής.
Κινητήρας
· Αρχικά ζητείστε το service manual για να δείτε αν έχει ακολουθηθεί πιστά το πρόγραμμα συντήρησης που προτείνει ο κατασκευαστής. Σε περίπτωση που ο κινητήρας έχει υποστεί μετατροπές, ζητείστε να μάθετε λεπτομερώς ποιες είναι αυτές.
· Η εκκίνηση πρέπει να γίνεται εύκολα (ίσως με τσοκ αν έχει κρύο) και το ρελαντί να είναι σταθερό, χωρίς να παρουσιάζονται σκαμπανεβάσματα.
· Όταν ζεσταθεί παίξτε με το γκάζι. Οι στροφές πρέπει να ανεβαίνουν χωρίς δισταγμούς και «αρρυθμίες». Αν συμβαίνει το αντίθετο, πρέπει να αναζητηθούν τα αίτια στο σύστημα τροφοδοσίας.
· Ενδεχόμενοι μεταλλικοί θόρυβοι, αλλά και υπερβολικοί κραδασμοί πρέπει να σας προβληματίσουν.
· Ελέγξτε την στάθμη του λαδιού, αλλά και το χρώμα του, το οποίο θα πρέπει να είναι ανοιχτόχρωμο. Αν είναι πολύ σκούρο σημαίνει πως απαιτείται άμεση αλλαγή. Το κόστος δεν είναι υπερβολικό, αλλά είναι σημάδι κακής συντήρησης. Τσεκάρετε επίσης για πιθανή διαρροή και υπολείμματα στον δρόμο.
· Αν βγαίνει μπλε καπνός από την εξάτμιση προβληματιστείτε έντονα καθώς σημαίνει ότι καίει λάδια. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για τους δίχρονους κινητήρες. Ο καπνός θα πρέπει να είναι λευκός. Μην ανησυχείτε αν δείτε έντονα καυσαέρια όσο το μοτέρ είναι κρύο, είναι φυσιολογικό.
Φρένα
· Ελέγξτε το πάχος των δίσκων, ψηλαφώντας τους με το χέρι. Δεν πρέπει να νιώθετε έντονα «σκαλοπάτια», ούτε βέβαια γρατσουνιές. Η αντικατάσταση των δίσκων είναι δαπανηρή.
· Με την βοήθεια του φακού τσεκάρετε τα τακάκια. Απαιτείται, βέβαια, μια εμπειρία για αντιληφθείτε το πάχος τους. Η αντικατάστασή τους, πάντως, δεν κοστίζει ακριβά.
· Μια ματιά στη στάθμη των υγρών είναι απαραίτητη. Αν έχουν σκούρο χρώμα χρειάζονται αντικατάσταση και είναι μια ένδειξη πως η μοτοσικλέτα έχει μείνει ακίνητη για καιρό.
· Με νεκρά κυλήστε τη μοτοσικλέτα. Δεν πρέπει να συναντάτε αντίσταση ή να ακούτε την δαγκάνα να πιάνει στον δίσκο.
· Όπου υπάρχουν ταμπούρα, η φθορά φαίνεται από τους ρεγουλατόρους. Όταν είναι στο τέρμα σημαίνει ότι χρειάζονται αντικατάσταση οι σιαγόνες.
Αναρτήσεις
· Πατήστε το μπροστινό φρένο και βυθίστε το πιρούνι. Θα πρέπει να επανέλθει ομαλά και άμεσα στην αρχική του θέση. Κάτι αντίστοιχο δοκιμάστε και για το πίσω αμορτισέρ, πιέζοντας δυνατά την σέλα προς τα κάτω. Με τη μοτοσικλέτα χωρίς αναβάτη (δηλαδή χωρίς βάρος) οι αναρτήσεις δεν πρέπει να είναι καθόλου συμπιεσμένες. Αν συμβαίνει αυτό, σημαίνει πως έχει αρχίσει να πέφτει η απόδοσή τους.
· Τα καλάμια θα πρέπει να είναι σε ευθεία γραμμή και, παράλληλα, να μην έχουν γρατσουνιές και επιπλέον να μην υπάρχει ίχνος από υπολείμματα λαδιού.
· Κατά την συμπίεση/αποσυμπίεση δεν πρέπει να ακούγονται τριγμοί.
Συμπλέκτης/μετάδοση
· Η ενεργοποίησή του συμπλέκτη πρέπει να γίνεται ομαλά και όχι στο τέλος της διαδρομής της μανέτας. Θα πρέπει να υπάρχει περιθώριο στους ρεγουλατόρους.
· Με σβηστό κινητήρα βάλτε ταχύτητα, πατήστε συμπλέκτη και επιχειρήστε να κυλήσετε τη μοτοσικλέτα. Αν δεν συναντάτε αντίσταση, είναι καλό σημάδι πως συμπλέκτης βρίσκεται σε καλή κατάσταση.
· Όσον αφορά στην αλυσίδα, δεν πρέπει να είναι σκουριασμένη, ούτε χαλαρή. Με τον αναβάτη στην σέλα θα πρέπει στη μέση της διαδρομής της να έχει περιθώριο 2 με 3 εκατοστά. Οι ρεγουλατόροι δεν θα πρέπει να είναι στο τέλος της διαδρομής τους.
· Σε καλή κατάσταση με ίσια, αιχμηρά και συμμετρικά δόντια θα πρέπει να είναι τα γρανάζια, χωρίς βέβαια σκουριές.
· Αν υπάρχει ιμάντας ή άξονας, τυχόν θόρυβοι σημαίνουν πρόβλημα.
Royal Enfield Shotgun 650 by Icon Motorsports: Η πιο «απόλυτη» Enfield μέχρι σήμερα
Επαναφέρει την KLE η Kawasaki;
BMW R 12 S: Κλασική μόνο στην όψη, με boxer 1.170 κ.εκ. 109 ίππων και keyless
Μεταλλικά τακάκια Newfren: Καθαρίζουν και λειαίνουν τους δίσκους
Kymco Micare 125: “Eργάτης” πόλης με μόλις 1.945 ευρώ
Ορίστε από πού βγήκε η ονομασία «παπάκι» (+video)
Scooter2Dakar: Με SYM ADX 300 για 8.000 (αφιλόξενα) χιλιόμετρα
X-Brake Δισκόπλακες Μοτοσυκλέτας, Scooter, Παπιού, ATV
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr