Αν έχουμε όρεξη και υπομονή μπορούμε, εφαρμόζοντας τα παρακάτω βήματα, να διατηρήσουμε την μοτοσυκλέτα μας σαν καινούργια για αρκετά χρόνια. Τι πρέπει όμως να προσέξουμε;
Μπορεί να κινείσαι καθημερινά κάνοντας το δρομολόγιο σπίτι-δουλειά ή ακόμα το μενού να περιλαμβάνει κάποια επιπλέον βόλτα ή μπορεί να είσαι τύπος που απολαμβάνει τη βόλτα του Σαββατοκύριακου. Σε κάθε περίπτωση, η μοτοσυκλέτα μας σίγουρα δεν θα έχει παραμείνει καθαρή. Ένα πλύσιμο από τα δικά μας χέρια είναι το καλύτερο δώρο που μπορούμε να της κάνουμε.
1. Περιμένουμε μέχρι να κρυώσει
Η μοτοσυκλέτα διαθέτει αρκετά μεταλλικά μέρη τα οποία διαστέλλονται με τη ζέστη. Η απότομη συστολή, αν ρίξουμε κρύο νερό, μπορεί να οδηγήσει στην καταστροφή ή στην αλλοίωσή τους. Ιδιαίτερα ευαίσθητα σημεία είναι αυτά του κινητήρα και της εξάτμισης, ακόμα περισσότερο αν έχει γίνει επιμετάλλωση.
2. Ξεπλένουμε πολύ καλά τη μοτοσυκλέτα προτού ξεκινήσουμε
Χρησιμοποιούμε άφθονο νερό ώστε να ξεπλύνουμε το μεγαλύτερο μέρος της βρωμιάς που έχει επικαθίσει στο σώμα της μοτοσυκλέτας. Αυτό θα μας γλιτώσει από το να τρίβουμε με το σφουγγάρι το χώμα και τη λάσπη που βρίσκεται στα βαμμένα μέρη της; μοτοσυκλέτας και που μπορεί να αλλοιώσει το φινίρισμά τους. Τώρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε με το πλύσιμο.
3. Δεν χρησιμοποιούμε μεγάλη πίεση στο νερό
Είναι γεγονός ότι η βρωμιά απομακρύνεται πιο αποτελεσματικά, όταν το νερό έχει μεγάλη πίεση. Όμως υπάρχει περίπτωση το νερό να κάνει ζημιά σε κάποιες επιφάνειες αν πέφτει με πίεση ή μπορεί να εισχωρήσει σε σημεία που δεν ενδείκνυται, προκαλώντας με αυτό τον τρόπο διάβρωσή ή ηλεκτρολογικά προβλήματα. Μπορεί επίσης να καταστρέψει πρόωρα τα ρουλεμάν αλλά και τα O-rings της αλυσίδας.
4. Προσπαθούμε να αποφεύγουμε να πέφτει ο καυτός ήλιος πάνω στη μοτοσυκλέτα
Με τη ζέστη καταστρέφεται το βερνίκι που προστατεύει την βαφή, με αποτέλεσμα να γίνεται πιο ευαίσθητο σε γρατζουνιές που το κάνουν να χάσει τη λάμψη του. Το νερό που πέφτει και στεγνώνει πάνω στην ζεστή επιφάνεια, μπορεί να αφήσει στίγματα τα οποία είναι δύσκολο να αφαιρεθούν. Μια καλή λύση είναι να πλένουμε κομμάτι- κομμάτι από τη μοτοσυκλέτα.
5. Εφαρμόζουμε διαδικασίες προστασίας
Εφόσον πλύνουμε και στεγνώσουμε τη μοτοσυκλέτα, επόμενο μέλημα μας είναι να προστατέψουμε τα βαμμένα μέρη με μια στρώση φυσικού ή συνθετικού κεριού. Όπου υπάρχουν μαύρα πλαστικά τα οποία δεν είναι βαμμένα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάποια ενυδατική κρέμα, ώστε να τα επαναφέρουμε και να δημιουργήσουμε ένα προστατευτικό φιλμ ενάντια στην ζέστη και τον ήλιο που προκαλεί το θάμπωμα τους. Δεν παραλείπουμε να γρασάρουμε την αλυσίδα μετά από κάθε πλύσιμο.