Εσύ την φυλάς σωστά το χειμώνα;

Αν είστε και εσείς από τους τύπους που δεν χρησιμοποιούν τη μοτοσυκλέτα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, δείτε τι πρέπει να κάνετε ώστε να τη διατηρήσετε σωστά όσο καιρό δεν την χρησιμοποιείτε.

Η αλήθεια είναι ότι ακόμα και αν θέλετε να θέσετε σε ακινησία τη μοτοσυκλέτα σας κατά τους κρύους μήνες του χειμώνα, αυτό προϋποθέτει ειδική μεταχείριση. Η βενζίνη στο ρεζερβουάρ και οι χημικές ουσίες που αποθηκεύουν  ηλεκτρική ενέργεια στην μπαταρία, είναι τα πρώτα που την ακούνε και είναι πολύ σημαντικό, καθώς με αυτά θα εκκινήσει ξανά η μοτοσυκλέτα σας. Υπάρχουν βέβαια και κάποια άλλα πράγματα που δημιουργούν προβλήματα όσο έχουμε την μοτοσυκλέτα σε ακινησία και αν δεν τα προσέχουμε οδηγούν σε δυσάρεστες εκπλήξεις.  Δείτε πως θα τα αντιμετωπίσετε.
 
Ρεζερβουάρ καυσίμου

Τα σφραγισμένα δοχεία όπως οι δεξαμενές αερίου σχηματίζουν τα δικά τους εσωτερικά μικροκλίματα. Εάν πρόκειται να μην χρησιμοποιήσετε τη μοτοσυκλέτα σας για περισσότερο από μία εβδομάδα, γεμίστε εντελώς το ρεζερβουάρ. Διαφορετικά, καθώς η θερμοκρασία αυξομειώνεται, οποιαδήποτε υγρασία στον αέρα θα συμπυκνώνεται στο γυμνό μέταλλο μέσα στη δεξαμενή και μπορεί να προκαλέσει σκουριά. Η ευκολότερη λύση είναι να γεμίσετε το ρεζερβουάρ με καύσιμο μέχρι πάνω. Η Honda προτείνει τη συγκεκριμένη μέθοδο για όλες τις μοτοσυκλέτες της με ηλεκτρονικό ψεκασμό, κάτι που  βρίσκει σύμφωνους και τους υπόλοιπους κατασκευαστές.
 
Μπαταρία

Οι μπαταρίες δεν αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια., αλλά τις χημικές ουσίες που είναι απαραίτητες για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Αν  παραμείνουν αχρησιμοποίητες, οι μπαταρίες αποφορτίζονται. Τόσο η υψηλή όσο και η χαμηλή θερμοκρασία επιταχύνουν αυτή την απώλεια φόρτισης και εάν επιτρέψουμε σε αυτή την κατάσταση να συνεχιστεί, η μπαταρία θα φτάσει σε μια βαθιά αποφορτισμένη κατάσταση, η οποία μπορεί να μειώσει δραματικά τη ζωή της. Στα παραπάνω προσθέστε την σταθερή αποστράγγιση από ένα σύστημα συναγερμού και τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η  μπαταρία μπορεί να παραδώσει πνεύμα μέσα σε μόλις δύο εβδομάδες. Ο μόνος τρόπος να διατηρηθεί μια μπαταρία μοτοσυκλέτας είναι να φορτίζεται περιοδικά. Εάν έχετε λιθίου, απλώς αφαιρέστε τη πάνω από τη μοτοσυκλέτα και αποθηκεύστε την σε ζεστό μέρος. Για τις μπαταρίες οξέος, μπορείτε να την φορτίσετε με ειδικό φορτιστή χωρίς να χρειαστεί να την αφαιρέσετε από την μοτοσυκλέτα. Ο φορτιστής έχει την ικανότητα  να μπαίνει σε κατάσταση αναμονής, μόλις η τάση φτάσει στη σωστή στάθμη. Υπάρχουν και απλοί φορτιστές που θα κάνουν τη δουλειά με μια διαφορά. Δεν έχουν κατάσταση αναμονής και συνεχίζουν να φορτίζουν , κάτι που μπορεί να προκαλέσει τόσο μεγάλη ζημιά όσο και αν δεν φορτίζει καθόλου η μπαταρία.

Κινητήρας

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ένα τοξικό περιβάλλον. Το λάδι είναι επιφορτισμένο με την απομάκρυνση των υποπροϊόντων που δημιουργούνται από την διαδικασία της καύσης. Όταν ο κινητήρας σταματήσει να δουλεύει, οι μολυντές καθίστανται στο απροστάτευτο μέταλλο προκαλώντας προβλήματα.  Ωστόσο, μια γρήγορη αλλαγή λαδιού πριν από τη στάθμευση της μοτοσυκλέτας σας για το χειμώνα θα αποφέρει μεγάλα κέρδη στο τμήμα μακροζωίας. Μόλις αλλάξετε το λάδι, κάντε μερικές βόλτες ώστε να βεβαιωθείτε ότι το καινούργιο λάδι έχει απομακρύνει τα υποπροϊόντα.
Εάν το μέρος που θα ακινητοποιηθεί η μοτοσυκλέτα είναι επιρρεπές στο κρύο, αδειάστε τελείως το αντιψυκτικό από το ψυγείο, για να αποτρέψετε το πάγωμα του κυκλώματος ψύξης. Η πλήρης αποστράγγιση συστημάτων γεμάτων με νερό πριν από τη στάθμευση τους υπό συνθήκες ψύχους θα αποτρέψει τη ζημιά. Κολλήστε μια σημείωση ότι το ψυγείο είναι άδειο, ώστε να το δείτε όταν φτάσει η ώρα να ξαναχρησιμοποιήσετε τη μοτοσυκλέτας σας.
 
Ελαστικά

Είναι προτιμότερο μια μοτοσυκλέτα να βρίσκεται πάνω σε σταντ όταν είναι σε ακινησία, ώστε να αποφεύγεται το πάτημα των ελαστικών στο ίδιο σημείο για αρκετό καιρό. Όσο καιρό έχετε την μοτοσυκλέτα στα σταντ, μειώστε την πίεση των ελαστικών κατά 20%. Αν δεν θέλετε να καταφύγετε στην παραπάνω διαδικασία, τότε υπάρχει λύση. Γεμίστε τα ελαστικά μέχρι τη μέγιστη συνιστώμενη πίεση και ελέγξτε τακτικά την πίεση. Χρειάζεται να περιστρέφετε τακτικά τα ελαστικά έτσι ώστε το βάρος της μοτοσυκλέτας να πέφτει σε διαφορετικά σημεία του πέλματος.