1.400 νέες κάμερες για παραβίαση κόκκινου και υπερβολική ταχύτητα
• 1.388 κάμερες σε 708 σημεία στην Αττική
• Καταγραφή παράβασης και άμεση ενημέρωση μέσω SMS
• Ασφαλή τα προσωπικά δεδομένα αλλά και συνεργασία με ιδιώτες για τη συντήρηση
• Θα μειωθούν όντως οι παραβάσεις με περισσότερες κάμερες;
1.388 κάμερες σε 708 σημεία στην Αττική
Η κυβέρνηση παρουσίασε ένα ακόμα μεγαλεπήβολο σχέδιο που αφορά την εγκατάσταση 1.388 καμερών σε 708 σημεία της Αττικής, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, της αστυνόμευσης και της προστασίας των πολιτών. Οι αρμόδιοι υπουργοί και ο περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, τόνισαν ότι οι κάμερες θα λειτουργούν υπό συνθήκες πλήρους διαφάνειας και με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα. Οι κάμερες αυτές θα στοχεύουν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, στην καταπολέμηση της παραβατικής συμπεριφοράς στους δρόμους και στη συμβολή της δημιουργίας μιας κουλτούρας οδικής ασφάλειας, εναρμονισμένης με το ευρωπαϊκό όραμα μηδενικών θυμάτων από τροχαία συμβάντα έως το 2050.
Καταγραφή παράβασης και άμεση ενημέρωση μέσω SMS
Οι κάμερες θα καταγράφουν παραβάσεις όπως η υπέρβαση ορίου ταχύτητας, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η χρήση λωρίδας έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) και η χρήση κινητού τηλεφώνου. Επιπλέον, θα καταγράφονται παραβάσεις όπως η οδήγηση χωρίς ασφάλιση και η κυκλοφορία χωρίς έγκυρο δελτίο ΚΤΕΟ. Παρότι δεν ξεκαθαρίστηκε, φαίνεται πως οι τελευταίες δύο παραβάσεις θα καταγράφονται αυτόματα χάρη στη διασύνδεση των καμερών με τις βάσεις δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών, από όπου θα διασταυρώνεται ζωντανά αν ένας συγκεκριμένος αριθμός κυκλοφορίας αντιστοιχεί σε όχημα με ασφάλιση και δελτίο ΚΤΕΟ. Χάρη στο ίδιο σύστημα αυτό οι παραβάσεις θα κοινοποιούνται μετά από λίγη ώρα αυτόματα στους ιδιοκτήτες των οχημάτων μέσω SMS. Οι κάμερες θα λειτουργούν ολόκληρο το 24άωρο, οπότε αν λάβετε κάποιο μήνυμα μετά από βραδινή βόλτα, ενδέχεται να μην είναι ...μεθυσμένο.
Ασφαλή τα προσωπικά δεδομένα αλλά και συνεργασία με ιδιώτες για τη συντήρηση
Κεντρικό σημείο του σχεδίου είναι η προστασία της ιδιωτικότητας των πολιτών. Οι κάμερες θα καταγράφουν αποκλειστικά το πίσω μέρος των οχημάτων, διασφαλίζοντας ότι οι επιβαίνοντες δεν αναγνωρίζονται. Τα δεδομένα θα συλλέγονται και θα διαχειρίζονται από το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας, ενώ ο έλεγχος των παραβάσεων θα παραμένει ευθύνη των αρμόδιων αστυνομικών αρχών. Οι υπεύθυνοι υποστηρίζουν ότι τα πρωτόκολλα διασφάλισης προσωπικών δεδομένων συμμορφώνονται με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία. Παρόλα αυτά, το σχέδιο περιλαμβάνει τη συνεργασία ιδιωτών για τη συντήρηση και λειτουργία των καμερών, υποσχόμενο τη συνεχή και απρόσκοπτη λειτουργικότητά τους, και μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν οι ιδιώτες αυτοί θα έχουν πρόσβαση στα δεδομένα των παραβάσεων.
Θα μειωθούν όντως οι παραβάσεις με περισσότερες κάμερες;
Η χρήση καμερών αναμένεται να αλλάξει την καθημερινότητα στους δρόμους της Αττικής, ενώ ήδη προκαλεί αντιδράσεις και συζητήσεις. Κατά πρώτον και κυριότερο το μέτρο αφορά αποκλειστικά την Αττική; Αν μας νοιάζουν τα ατυχήματα, σίγουρα αυτά δεν συμβαίνουν μόνο εκεί. Επειδή όμως εκεί συμβαίνουν τα περισσότερα, μήπως το κράτος ενδιαφέρεται για το μέρος όπου θα έχει τα μεγαλύτερα έσοδα από την είσπραξη προστίμων; Σε κάθε περίπτωση θα αποδεχτούν οι πολίτες την αυξημένη παρακολούθηση ή θα τη θεωρήσει απειλή για την ιδιωτικότητά της; Επιπλέον, τίθεται το ερώτημα της ισορροπίας μεταξύ ασφάλειας και ελευθερίας. Το κυβερνητικό σχέδιο φιλοδοξεί να μειώσει τα τροχαία και να βελτιώσει τη διαχείριση της κυκλοφορίας, αλλά οι έξτρα κάμερες και η μεγαλύτερη αστυνόμευση είναι άραγε αρκετές;