Η αγωνία έχει φτάσει στα ύψη περιμένοντας την ολοκαίνουργια superbike της Ducati που θα είναι εξοπλισμένη με V4 κινητήρα, προσφέροντας στο ευρύ κοινό τεχνολογία από MotoGP. Μήπως, όμως, αυτό συμβάλει στην κατάργηση των V2 στα superbike της εταιρείας;
Η Ducati είναι η μοναδική εταιρεία που συνεχίζει να παράγει και να εξελίσσει superbikes ευρείας παραγωγής με V2 κινητήρες. Η ΚΤΜ έχει σταματήσει την εξέλιξη του RC8 και είναι άγνωστο αν θα προσπαθήσει να ανταγωνιστεί την Ducati σε αυτή την κατηγορία.
Οι V2 κινητήρες δεν θα εξαφανιστούν, ακαριαία, αλλά θα συνεχίσουν να κινούν τα περισσότερα μοντέλα της εταιρείας για πολλά χρόνια ακόμα. Είναι, όμως λογικό, η Ducati να δώσει προτεραιότητα στη εξέλιξη των V4 και να εξοπλίζει τις κορυφαίες μοτοσυκλέτες της αποκλειστικά με τέτοιους κινητήρες.
Η απόφαση της Ducati δεν θα πρέπει να μας κάνει εντύπωση, καθώς η εταιρεία αγωνίζεται 14 χρόνια στα MotoGP με κινητήρες τέτοιας διάταξης και το V4 Desmosedici RR που είχε βγάλει σε παραγωγή γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Ίσως, ο λόγος που η αγωνιστική Panigale του Παγκοσμίου SBK δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει τον 4κύλινδρο ανταγωνισμό, να είναι ο αριθμός των κυλίνδρων της. Μπορεί η Ducati να αναζητά περισσότερη δύναμη καθώς τα τελευταία χρόνια η κυριαρχία των τετρακύλινδρων είναι πραγματικότητα.
Χωρίς να υπάρχει ενδιαφέρον από άλλους κατασκευαστές για superbikes με V2 κινητήρες, η κατηγορία αυτή θα θυσιαστεί στο βωμό των αγώνων. Ίσως, σε λίγα χρόνια να βλέπουμε τις κορυφαίες μοτοσυκλέτες των κατασκευαστών να έχουν μόνο τετρακύλινδρους κινητήρες. Πάντως, η Ducati έχει κρατήσει όρθιο μέχρι τώρα το τελευταίο προπύργιο των V2 και έχει κερδίσει τον σεβασμό όλων.
Οι επιλογές των αγοραστών θα μειωθούν σταδιακά με την επιλογή της εταιρείας, πάντως, προς το παρόν οι δικύλινδρες Panigale Superleggera και 1299 R Final Edition, θα κρατήσουν ζωντανή τη διάταξη αυτή. Μετά την παρουσίαση του V4, όμως, περιμένουμε η Ducati να δώσει την ίδια έμφαση στην εξέλιξή του, που έδωσε στους V2 την τελευταία δεκαετία.
Για να επανέλθουν στο μέλλον οι δικύλινδρες superbikes, θα πρέπει να γίνει σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς των αγώνων MotoGP και WSBK. Οι εταιρείες, όμως, θα χρειαστεί να δαπανήσουν τεράστια ποσά στην έρευνα και την εξέλιξη των νέων κινητήρων, κάτι που δεν φαίνεται πιθανό στο άμεσο μέλλον.