Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)
  • Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)

Ηλεκτρικά scooters με την μεγαλύτερη τελική (πάνω από 100χλμ/ω)

Κοστίζουν λιγότερο από 9.000 ευρώ και επιδοτούνται
Τα πιο γρήγορα τα JSM1 και E-Ride E-R Max, φτάνουν τα 130χλμ/ω
Έχουν όλα αυτονομία μεγαλύτερη από 120 χιλιόμετρα
Με GT εργονομία κάποια από αυτά

ESF: Νέες επιλογές για αστική e-μετακίνηση

EMW: Ο ορισμός του Μοτοποδήλατου

Κοστίζουν λιγότερο από 9.000 ευρώ και επιδοτούνται

Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει πλέον για τα καλά στην ζωή μας, αν και πιο αργά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αφού κάθε φορά που θα κυκλοφορήσουμε στους δρόμους των μεγάλων πόλεων της χώρας μας και όχι μόνο της Αθήνας, θα δούμε σίγουρα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και δίκυκλο. Η μετάβαση αυτή είναι λογική αφού τα ηλεκτρικά οχήματα δεν εκπέμπουν ρύπους και ηχορύπανση, ενώ έχουν και πολύ πιο χαμηλό κόστος χρήσης. Τα ηλεκτρικά scooters έχουν εξελιχθεί τεχνολογικά σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που θα μπορούσαν σε πολλές περιπτώσεις να αντικαταστήσουν αντίστοιχα βενζινοκίνητα μέχρι και 300cc. Αυτά που επιλέξαμε για το συγκεκριμένο άρθρο ξεπερνούν σε τελική ταχύτητα το τριψήφιο νούμερο των 100χλμ/ω, ενώ κοστίζουν από 4.890 ευρώ έως και 8.990 ευρώ με το πιο φθηνό να είναι το Lucking Pro της EMW και το πιο ακριβό το 7.7 της Ray Electric Motor αντίστοιχα. Στις ανάμεσα τιμές τους συναντάμε το E5 H.P της Ecooter με 5.648 ευρώ, το JSM1 της Emoov με 5.890 ευρώ, το Nerva EXE με 6.799 ευρώ και στην πέμπτη θέση το ESF E-Ride E-R Max 130 στα 8.950 ευρώ. Όλα τα μοντέλα δέχονται επιδότηση μέσω του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ", στοιχείο που κάνει την αγορά τους ακόμα πιο προσιτή, με το μέγιστο ποσό των 1.300 ευρώ, ενώ για τα EMW και Ecooter οι επιδοτήσεις σκαρφαλώνουν στα 1.483 και 1.600 ευρώ αντίστοιχα, λόγω της επιπλέον έκπτωσης των 300 ευρώ για την δεύτερη μπαταρία τους, εφόσον αυτή περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό τους.

Τα πιο γρήγορα τα JSM1 και E-Ride E-R Max, φτάνουν τα 130χλμ/ω

Μάρκα Τιμή Watt Αυτονομία Μέγιστη Ταχύτητα Μπαταρίες Αποσπώμενες μπαταρίες
ESF E-RIDE E-R MAX 130   6000 200 130 1 ΟΧΙ
EMOOV JSM1   7000 170 130 1 ΟΧΙ
NERVA EXE   9000 150 125 1 ΟΧΙ
RAY ELECTRIC MOTOR 7.7   10700 130 125 1  
EMW LUCKING PRO 2 BATTERIES   7800 200 108 2  
Ecooter E5   8000 200 103 2  

Ένας από τους λόγους που πολλοί έχουν ενδοιασμούς για την αγορά ενός ηλεκτρικού scooter είναι η σχετικά χαμηλή τους τελική ταχύτητα, αφού με ένα scooter που περιορίζεται στα 45χλμ/ω για παράδειγμα, θα ήταν επικίνδυνο να κινηθείς σε μεγάλες λεωφόρους. Τα συγκεκριμένα όμως έχουν αυξημένη τελική και άρα αυξημένες δυνατότητες. Τα πιο γρήγορα της εξάδας, το JSM1 της Emoov και το ESF E-Ride E-R Max 130 αγγίζουν την ταχύτητα των 130χλμ/ω, το ανώτατο όριο ταχύτητας δηλαδή, όλων των δρόμων της Ελλάδας. Σίγουρα η διατήρηση αυτής της ταχύτητας για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα ρίχνει την αυτονομία τους αρκετά χαμηλά, αλλά για αστικές μετακινήσεις και μικρές δόσεις εθνικής με τριψήφιες ταχύτητες τα δύο scooters είναι ικανότατα, χαρίζοντας στον αναβάτη σιγουριά και αίσθηση ασφάλειας. Το πρώτο εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα QS ισχύος 7.000W που καλύπτεται μαζί με την μπαταρία από διετή εγγύηση, ενώ μπορεί να ανεβαίνει σε δρόμους με κλίση 25° και το δεύτερο είναι η κορυφαία επιλογή της ESF από την σειρά E-Ride E-R Max, που αποκτά έναν Brushless κινητήρα της Yuma μέγιστης ισχύος 12kW (16,3 ίππων) και ονομαστικής ισχύος 6kW και σκαρφαλώνει σε ανηφόρες με κλίση έως και 35°. Τα ίδια περί ασφάλειας μπορούν να ειπωθούν και για τα επόμενα 2 scooters της λίστας αφού η τελική τους φτάνει τα 125χλμ/ω, ο λόγος γίνεται για το EXE της Ισπανικής Nerva και το 7.7 της Ray Electric Motor που έχουν Brushless ηλεκτροκινητήρες μέγιστης στιγμιαίας ισχύος 12 και 17,5kW αντίστοιχα, ενώ η ονομαστική τους είναι 9 και 10,7kW. Τα τελευταία δύο scooters έχουν επίσης εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, με την τελική του EMW να φτάνει τα 108χλμ/ω και του Ecooter τα 103χλμ/ω.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Έχουν όλα αυτονομία μεγαλύτερη από 120 χιλιόμετρα

Η τελική βέβαια δεν θα είχε νόημα εάν συνοδευόταν από μία πολύ χαμηλή αυτονομία, για αυτό και όλα τα scooters της λίστας διαθέτουν αυτονομίες από τα 130 χιλιόμετρα, για το Ray Electric Motor 7.7 (η οποία μπορεί να αυξηθεί με οδήγηση σε χαμηλότερες ταχύτητες) μέχρι και τα εντυπωσιακά 200 χιλιόμετρα αυτονομίας για τα E-Ride E-R Max, EMW Lucking Pro και Ecooter E5 με τα δύο τελευταία να διαθέτουν δύο μπαταρίες. Όλα τα μοντέλα εφοδιάζονται με μπαταρίες λιθίου, ενώ το Nerva EXE συγκεκριμένα αποκτά μπαταρία τεχνολογίας LFP (Lithium ferrophosphate, LiFePO4), της οποίας η διάρκεια ζωής επιμηκύνεται στους 4.000 με 6.000 κύκλους με την αποδοτικότητά της να μειώνονται μόνο κατά 5% περίπου ύστερα από 5 χρόνια κανονικής χρήσης και την φόρτισή της να διαρκεί για 4,5 ώρες περίπου σε φορτιστή Type 2. Η φόρτιση όλων των μοντέλων μάλιστα δεν ξεπερνάει τις 5 ώρες, ενώ οι μπαταρίες μόνο των Ecooter και EMW είναι αποσπώμενες.
 

Με GT εργονομία κάποια από αυτά

Η ιδιαιτερότητα του scooter της EMW είναι ότι σε αντίθεση με τα άλλα, είναι το μοναδικό με neo retro εμφάνιση και εργονομία, με στρογγυλεμένες γραμμές και "φουσκώματα" στα πλαϊνά, που θυμίζουν τα δίχρονα scooterακια του προηγούμενου αιώνα, ενώ διαθέτει και ένα πρακτικό κουτί στην σχάρα του. Τα ESF, EMW και Nerva έχουν ξεκάθαρα μία γνήσια GT εργονομία και σχεδιασμό, με σέλες δύο επιπέδων και εμφάνιση αντίστοιχη 300αριών scooters. Με την τελική τους μάλιστα, που είναι από 125χλμ/ω και πάνω θα μπορούσαν κάλλιστα να αντικαταστήσουν ένα βενζινοκίνητο scooter 300cc, ενώ είναι και πρακτικά αφού έχουν χώρους αποθήκευσης. Η αυτονομία τους επίσης τα καθιστά εύχρηστα, ενώ και για τα έξι το κόστος χρήσης είναι πολύ πιο χαμηλό από αυτό ενός δικύκλου με θερμικό κινητήρα. Το Ecooter και το Ray Electric Motor αποκτούν μία πιο φουτουριστική εμφάνιση με μοντέρνα στοιχεία όπως έντονες γωνίες και τετραγωνισμένα κομμάτια, που αναγγέλλουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, ακολουθώντας μία νέα σχεδιαστική ταυτότητα.