Οι τέσσερις μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες στο χώρο της μοτοσυκλέτας ξεκίνησαν μια συνεργασία ώστε να εξελίξουν και να αναπτύξουν κινητήρες υδρογόνου που θεωρούν ότι θα είναι το καύσιμο του μέλλοντος. Μάθε τι ετοιμάζουν η Kawasaki, η Yamaha, η Suzuki και η Honda!
Με στόχο το μέλλον
Οι «Big 4» της Ιαπωνίας υπέγραψαν μια σημαντική συμφωνία που σαν στόχο έχει να διαγράψει τη μελλοντική τους πορεία σε ένα κόσμο που αλλάζει. Η Yamaha, η Honda, η Kawasaki και η Suzuki έλαβαν άδεια από το ιαπωνικό Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας για να σχηματίσουν μια συνεργασία με την ονομασία HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology). Στόχος αυτής της ιστορικής συνεργασίας είναι η ανάπτυξη κινητήρων υδρογόνου για τη μικροκινητικότητα, έναν «όρο» που περιλαμβάνει μικρές μοτοσυκλέτες, μοτοποδήλατα, micro cars, μικρά σκάφη, οικοδομικές μηχανές, μη επανδρωμένα αεροσκάφη και άλλα πολλά. Είναι ενδιαφέρον ότι το όνομα θυμίζει το Kawasaki HySE, μια πρωτότυπη μοτοσικλέτα με κινητήρα υδρογόνου που παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες, ενώ η συγκεκριμένη συνεργασία έρχεται μόλις λίγο καιρό μετά από την πρωτότυπη μετατροπή του κινητήρα CP3 της Yamaha ώστε να καίει υδρογόνο, δείχνοντας ότι οι μάρκες ήδη ασχολούνται και διεξάγουν διάφορα πειράματα πάνω σε αυτό το θέμα.
Οι Ιάπωνες θεωρούν το υδρογόνο το καύσιμο του μέλλοντος
Η νέα αυτή συμμαχία ξεκαθαρίζει από την αρχή ότι είναι σημαντικό «να μην τα βάζεις όλα στο ίδιο καλάθι» όσο αφορά στην επιλογή μιας μόνο πηγής ενέργειας. Ως εκ τούτου, η έρευνα και η ανάπτυξη της κινητικότητας που θα βασίζεται σε κινητήρες υδρογόνου (που θεωρείται ως το καύσιμο της επόμενης γενιάς) κερδίζει συνεχώς έδαφος σε σχέση με τις όλο και πιο συμβατικές εναλλακτικές λύσεις, όπως τα ηλεκτρικά scooter και μοτοσυκλέτες.
Πρώτος τους στόχος ένας κινητήρας υδρογόνου για μικρές αποστάστεις
Ωστόσο, η χρήση του υδρογόνου δημιουργεί τεχνολογικές προκλήσεις, όπως η ασταθής καύση του και η μειωμένη χωρητικότητα της δεξαμενής ειδικά στα μικρά οχήματα. Για να ξεπεραστούν αυτές οι δυσκολίες, τα μέλη της HySE ενώθηκαν για να διεξάγουν εις βάθος έρευνα χρησιμοποιώντας τη γνώση, την εμπειρία καθώς και τις τεχνολογίες που έχουν ήδη δοκιμαστεί στους κινητήρες εσωτερικής καύσης τους. Αρχική τους επιθυμία είναι να καταλήξουν σε έναν τυποποιημένο σχεδιασμό κινητήρα που θα είναι ικανός να κινηθεί με υδρογόνο σε μικρές αποστάσεις για πρώτη φάση και προωθήσουν την έρευνα προς αυτό το δρόμο.
Χωρισμένη σε 5 τομείς η έρευνα για καλύτερα και γρηγορότερα αποτελέσματα
Η σύμπραξη, υπό την προεδρία του Kenji Komatsu (Εκτελεστικός Διευθυντής του Κέντρου Τεχνικής Έρευνας και Ανάπτυξης της Yamaha Motor), έχει χωρίσει διάφορουςτομείς δράσης μεταξύ των εταιρειών, ώστε να ρίξουν όλο το βάρος πάνω σε συγκεκριμένα συστήματα αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνογνωσία που έχουν «κερδίσει» από την μακροχρόνια ενασχόληση τους με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι τομείς αυτοί είναι: έρευνα για την ανάπτυξη κινητήρων που λειτουργούν με υδρογόνο (Honda), η θεωρητική μελέτη για τη λειτουργικότητα, την απόδοση και την αξιοπιστία (Suzuki), το πρακτικό κομμάτι όσον αφορά τη λειτουργικότητα, την απόδοση και την αξιοπιστία του κινητήρα (Yamaha και Kawasaki), έρευνα πάνω στο σύστημα ανεφοδιασμού υδρογόνου και τις δεξαμενές για μετακινήσεις μικρών αποστάσεων (Yamaha) και τέλος έρευνα για τον βοηθητικό εξοπλισμό που απαιτείται για το σύστημα τροφοδοσίας και τη δεξαμενή, καθώς και για τα εξαρτήματα που εγκαθίστανται μεταξύ της δεξαμενής και του εγχυτήρα (Kawasaki).
Στη σύμπραξη Toyota και Kawasaki Heavy Industries
Εκτός από τα τέσσερα εργοστάσια (Kawasaki, Yamaha, Honda και Suzuki), η Kawasaki Heavy Industries (μητρική εταιρεία της Kawasaki) και η Toyota Motor Corporation έχουν ενταχθεί στη σύμπραξη και την υποστηρίζουν ως ειδικά μέλη. Η Kawasaki Heavy Industries θα ηγηθεί και θα συντονίσει τις δραστηριότητες της HySE χάρη στην εμπειρία της στην κοινοπραξία HySTRA (Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association), η οποία είναι επίσης αφιερωμένη στην έρευνα για τους κινητήρες υδρογόνου. Από την πλευρά της, η Toyota θα συμβάλει στην αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της HySE αξιοποιώντας την εμπειρία της στον σχεδιασμό μεγάλων κινητήρων υδρογόνου για αυτοκίνητα.
Εναλλακτική κινητικότητα
Honda, Kawasaki, Yamaha και Suzuki ενώνουν τις δυνάμεις του!
Στόχος η έρευνα, εξέλιξη και ανάπτυξη ενός κινητήρα υδρογόνου.
Η κάθε μια θα ρίξει το βάρος σε συγκεκριμένο τομέα.
Εσύ πιστεύεις ότι το υδρογόνο είναι το μέλλον ή όλα θα καταλήξουν στο ρεύμα;